Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

Mam problem z pilotem od e46 u kolegi, wszystko było lux fajnie, przyjechał do mnie abym założył mu alarm i odcięcie. założyłem.

Podczas zakładania aku bylo odłączone około 2-3h i wtedy rozkodował sie kluczyk.

Myśle ok aku odłączone to się rozkodował, za którymś tam razem udało sie zakodować.

Kolega wziął auto ale okazało się, że raz częściej (co pare godzin) nieraz pare dni (poczatkowo), kluczyk sie rozkodowuje, tz. zostawia auto zamyka a tutaj pupa, auto nie chce sie otworzyć z kluczyka pilota, a jedynie manualnie, wtedy działa cały centralny, oczywiscie z przycisku na konsoli też działa zawsze:)

 

Podsumowujac:

z kluczyka w zamku dziala zawsze

z przycisku na konsoli działa zawsze

z pilota po któreś tam próbie zakodowania działa, ale nawet auto bedzie stało i przestanie działać,

 

Co już sprawdziłem:

okazało się że kabelki te idace od bezpieczników do modułu są jakby ponacinane (niby sie tam nie ruszają, a wygladaj jak by były "zmęczone" no wiec te co widziałem pospradzałe m zaizolowałem, żeby wyeliminować, że czasami przypadkowo sie coś zewrze, żadne kabelki nie wygladają na przecięte całkowicie

Bezpieczniki OK, ( BTW. dlaczego bezpiecznik 14 - blokada zapłonu po wyjęciu nie blokuje odpaleniu auta?)

Sprawdziałem moduł wzmacniacza RF według instrukcj iz forum ale ma na jednym pinie 12V a na drugim podczas trzymania przycisku spada z 5V do około 4,3 V

wiec też raczej ok.

Przekaźniki - hmnnn te koło modułu to są 4 ale, odłączając każdego z nich, (gdy działa centralny z pilota chwilowo) zamek ciagle działa, czyli tak jak by nie były od centrlanego, a na forum piszą inaczej.

Brak drugiego kluczyka, żeby wyeliminować, że to wina kluczyka,

Ale dziwne, że stało sie to po załozeniu alarmu.

Po odłączeniu centralki alarmu (kabelki polutowane ale wtyczka alrmu wyciagnieta syrena wyłączona, problem występuje nadal, wiec raczje nie jest to moja wina podłaczenia złego alarmu, BTW do modułu centralnego idzie tylko jeden kabelek który odpowiada za komunikacje cyfrową tz. K-Bus.

 

Ma ktos jakis pomysł? :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Sprzedam/zamienię listwy czarne mat e90

Kupię listwy e90 chromowane

Opublikowano

Bateria wymieniana, w tym tygodniu, sprawdzalem multimetrem jest 2,98-3V, ścieżki w pilocie też przewodzą (test ciągłości), myślałem, że może nie styka pilot ale dogiołem blaszkę i na pewno styka i nadal to samo. Zasięg kluczyka gdy chodzi to około 15 metrów wiec na pewno chodzi.

 

Co dziwne kolega mówił, że nie chodził i nagle po jakimś czasie zaczął chodzić bez kodowania, wygladaloby to na jakiś kabelek co nie styka, tylko jak Go zdiagnozować? Gdzie idą kable od wzmacniacza antenowego do modułu GM za bezpiecznikami?

Moze tam coś nie styka?

 

Może w module komfortu GM jest coś nie tak? co mogę tam pomierzyć multimetrem?

Sprzedam/zamienię listwy czarne mat e90

Kupię listwy e90 chromowane

Opublikowano

czyli wychodzi na to ze on sie nie rozkodowuje tylko nie lapie czasami zasiegu modulu sterujacego centralka.

 

robisz dlugie dystanse autem? bo jak krotkie to bateria sie nie naladuje a jak chinczyka kupiles baterie to dlugo nie pochodzi.

 

Kodowanie kluczyka E46 (inicjalizacja pilota) w przypadku, gdy wymiana baterii w kluczyku trwała dluzej niż 1 min - co spowodowało rozkodowanie kluczyka- obowiązuje rownież przed użyciem nowego nadajnika (kiedy np. poprzedni miał usterkę):

1. Wsiąść i zamknąć drzwi kierowcy.

2. Kluczyk zapłonu obrócić w zamku w kierownicy na chwilę (maks.5sek) w polozenie "1" i z powrotem ustawić na "0".

3. Przycisk "1" pilota( na kluczyku z lewej strony pod przyciskiem głównym) nacisnąć i przytrzymać. Przycisk "2" (po prawej stronie poniżej przycisku głownego w kluczyku) nacisnąć krótko trzykrotnie ( x 3) raz za razem w ciągu 10 sekund nie puszczając przy tym przycisku "1".

4. Puścić przycisk "1".

5. Centralne ryglowanie sygnalizuje ryglując i natychmiast odryglowując, że inicjalizacja pilota jest skuteczna.

 

W razie braku reakcji centralnego ryglowania trzeba ponownie przeprowadzić inicjalizacje pilota.

Jeżeli posiadacie inne kluczyki z pilotem (łącznie do 4 szt. do tego auta!!), trzeba je równiez inicjalizować, każdy w ciągu 30 sekund po poprzednim. Nie wolno przy tym poruszyć zamka kierownicy!!

  • 3 lata później...
Opublikowano

Cześć

Ostatnimi czasy pojawił się u mnie pewien problem z kluczykiem do mojego BMWu e46 320d.

Problem polega na tym, że kluczyk jest poprawnie zakodowany i spełnia swoją rolę w otwieraniu i zamykaniu drzwi jak też bagażnika. Jednak co jakiś czas ( dość krótki) kluczyk całkowicie się rozkodowuje i muszę otwierać drzwi manualnie. Bateria w kluczyku była sprawdzana i daje dobre napięcie coś koło 3 V i w dodatku podczas jazdy kluczyk doładowuje się samoczynnie.

Co może być powodem tak częstego rozkodowywania się kluczyka ? Dodam, że moduł komfortu został wymieniony jakiś czas temu i kluczyk długi czas nie rozkodowywał się tak jak robi to teraz. Po ponownym zakodowaniu kluczyka działa max 3 dni i historia zaczyna się od nowa. Proszę o jakieś rady, z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.