Skocz do zawartości

E91 318d Lci falujace obroty


leming

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Moj problem dotyczy falujacych obrotow na biegu jalowym.

https://www.youtube.com/watch?v=8MN5Z4hBPoM .

 

Servis wymienil wtryski, gdyz stwierdzili, ze to bylo przyczyna. Przez dwa miesiace bylo ok, ale teraz pojawily sie bledy:

DME/DDE

4AE5

4AD5

4AF5

4B05

Czyli "Zero Quantity Adaptation Injector"- wszystkich. W servisie, tym razem stwierdzili, ze trzeba zrobic update oprogramowania. Dzialalo hmmm, cztery dni. Falujace obroty wrocily, bledy rowniez.

 

Rece mi juz opadaja, moze ktos spotkal sie z tym i moze mi pomoc. Bede wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tymi błędami.

 

Nie wiem czy pomogę, ale... parę dni temu założyłem do N47 Power Boxa. Podpina się go pod czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej. Po trzech dniach odpaliłem rano auto i od razu zaczęło się falowanie obrotów. Zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem, i znów falowanie. Ściągnąłem pokrywę silnika i poruszałem wtyczkami przy czujniku ciśnienia na listwie. Odpaliłem silniki i obroty były już stabilne i nie ma tego problemu już kilka dni.

 

Może watro sprawdzić jakie masz ciśnienie na listwie wtryskowej.

Sprawdzałeś czy błędy były po update w serwisie, czy pojawiły się gdy znów zaczęło się falowanie obrotów?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek bym sprawdził czujniki wtrysków.

Miałem coś podobnego z tym że ten błąd mi wyskoczył tylko na jednym wtrysku, otworzyłem maskę i zacząłem coś kombinować z tymi wtryskami (zacząłem je dociskać itp) i problem zniknął. Polecam na początek zrobić to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobote po update nic nie bylo, tylko blad MASK/CCC ABEB, FRM A8B3 i A8AD. Dzisiaj po tej trzesawce znajomy podlaczyl pod kompa(leciwy troche) i wlasnie pokazalo te bledy wtryskow (kazdy zapisany 21 razy). Zreszta one wlasnie, byly powodem wymiany wtryskow przez servis dwa miesiace temu. W sobote nie zgodzili sie na kolejna wymiane, dlatego grzebali z oprogramowaniem. Mam wrazenie, ze nic juz nie wymysla, mimo, ze do listopada mam gwarancje :mad2:

Nastepnym razem, gdy zacznie "szalec" zrobie to co napisales, sprawdze wszystkie polaczenia kabli. Co do cisnienia, niestety nie sprawdzilismy. Zajme sie tym w weekend. Moze jest to dobry kierunek :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek bym sprawdził czujniki wtrysków.

Miałem coś podobnego z tym że ten błąd mi wyskoczył tylko na jednym wtrysku, otworzyłem maskę i zacząłem coś kombinować z tymi wtryskami (zacząłem je dociskać itp) i problem zniknął. Polecam na początek zrobić to samo :)

 

Mozesz powiedziec, gdzie one sie znajduja :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego dokładnie Ci nie powiem kolego bo aż tak się nie znam.

Robiłem to z przyjacielem który tak samo jak twój znajomy ma komputer do BMW, podpieliśmy i wyskoczył właśnie ten błąd.

Pamiętam, że musieliśmy zdjąć pokrywę silnika żeby mieć do nich dostęp a skoro wtryski wymieniłeś to pewnie jakiś czujnik coś źle łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wtrysków :?: :think:

Może masz na myśli kostki/wtyczki, które przychodzą do wtryskiwaczy (wiązka z DDE)? Raczej nieprawdopodobne aby wysiadła wiązka na wszystkie wtryskiwacze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wtrysków :?: :think:

Może masz na myśli kostki/wtyczki, które przychodzą do wtryskiwaczy (wiązka z DDE)? Raczej nieprawdopodobne aby wysiadła wiązka na wszystkie wtryskiwacze.

 

Tak dokładnie o te kostki mi chodzi. Myślałem, że to może być właśnie jakiś czujnik wtrysków lub coś w tym rodzaju, mówiłem, że się nie znam ;)

Mówię jak było, u mnie wyskoczył ten sam błąd. Trochę macania i zniknął ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że się zdarza, że w tej skrzynce przy podszybiu (z lewej strony patrząc sprzed silnika) - skąd wychodzi wiązka do wtryskiwaczy, może zbierać się wilgoć/woda.

U mnie było sucho, ale można tam zajrzeć i sprawdzić tą kostkę - choć moim zdaniem jeśli auto było w serwisie to pewnie to sprawdzili.

Ja sprawdzałem multimetrem przejścia na tej wiązce i były ok.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze moze to zabawnie zabrzmi, ale za pierwszym razem wyjeli mase mokrych lisci z tamtego miejsca. Jeszcze s smiali, ze czasami powinienem odkurzyc rowniez silnik, nie tylko w srodku. Panowie, bardzo dziekuje za kazdy trop. Wszystko sprawdze w sobote i oczywiscie dam znac czy pomoglo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maly update; dzisiaj stojac na swiatlach zauwazylem, ze w momencie gdy obroty przestaja szalec, silnik przechodzi jakby wstrzas, zaczyna glosniej i jakos twardziej pracowac. Jakby cos dodatkowo s jeszcze uruchamialo. Roznica w pracy i dzwieku jest olbrzymia. Na pewno nie jest to wiatrak, gdyz temperatura cieczy byla 87*C.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiec tak, wszystkie polaczenia, styki sprawdzone; byly ok. Natomiast zauwazylismy, ze bledy wracaja gdy temperatura chlodziwa osiaga 97-98*C. Zazwyczaj jest 87*C. Moze to jest jakas wskazowka.

Edit:

Temat ogarniety :-). Winna byla przeplywka, ktora nie sypala bledami w czasie skanowania. Metoda "prob i bledow" tym razem pomogla. Wszystkim dziekuje za okazana pomoc i serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witam, od jakiegoś czasu mam takie same objawy falowania obrotów i dziwny (głośniejszy dźwięk) silnika. Moc niby taka sama i auto normalnie przyspiesza. Problem falowania pojawia się przy stałej prędkości najczęściej wolnej jeździe. Na kompie błędów nie wykrywa. Czy może to być przepływomierz? Dzięki za odpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

U mnie ta sama sytuacja, obroty zaczynają falować po krótkiej jeździe i tylko na biegu jałowym. Wyglada to tak ze skaczą pomiedzy 700-800rpm i auto trzęsie. Jak lekko dodam gazu, to podczas spadania do prędkości jałowej obroty zachowują się jakby miały dużą bezwładność i spadają nawet poniżej 700, a następnie zaczynają falować między 700-800. W komputerze wszystkie parametry dobre, ale też mam błędy na dwóch wtryskiwaczach zero quantity adaptation.


Nagrałem filmik jak to wygląda, po zatrzymaniu auto dokładnie widać to co opisuje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak po 3 dniach problem powrócił, byłem jeszcze raz u mechanika i ciężko się do czegoś przyczepić, wszystkie parametry auta perfekcyjne, korekty wtrysków wszędzie -0.1 do 0.1, aż ciężko uwierzyć, ale do baku zalany jest specyfik na wtryski od BMW. Filtr DPF 6mg (czy jakichś tam jednostek), podobno bardzo mało. Ciśnienie powrotu paliwa identyczne jak zadane - 306 barów.


Jedynie co to zastanowiło nas kilka faktów:


1. Na obrotach jałowych przepływomierz pokazuje zadaną ilość powietrza 26kg/h, a zmierzone powietrze w silniku to 45kg/h. Z jednej strony może coś tu jest nie tak, ale czy czasem nie jest to prawidłowy wynik? Wiadomo że EGR wpuszcza spaliny do silnika, więc wydaje mi się że powinna być jakaś różnica. Przy wkręceniu auta na wyższe obroty różnica nie przekracza 50kg/h. Maksymalnie było jakoś 200kg/h na przepływomierzu i 250 w silniku, ale nie wciskałem gazu do 4tys obrotów, tylko trochę mniej. Do tego auto ma wgraną mapę i słyszałem, że może to powodować taką róznicę.


2. Jakiś czas temu miałem błąd 4873 - chłodzenie spalin, wiarygodność. Zauważyłem że bypass na chłodniczce stanął, wiec go rozruszałem wd40 i zaczął chodzić płynnie, odbija prawidłowo. W ISTA któraś temperatura w zakładce EGR/AGR była cały czas na tym samym poziomie - 49 stopni. Nie zmieniała się przy dodawaniu gazu, tak jak inne parametry w czasie testów. Chłodniczka się nagrzewa, ale może jakiś czujnik?


3. Na postoju zaczęło być słychać dziwne brzęczenie z okolic przepustnicy lub chłodniczki egr. Ciężko określić przy klekoczącym dieslu. Brzęczenie ustaje po dodaniu gazu.


Nie wiem już jaką naprawę zlecić. Auto chodzi pięknie, przyspiesza płynnie, moc bez zarzutów. Szkoda tylko że jadąc do pracy w korku zaczyna falować i przy tym telepać. Po jakichś 10 minutach takich ekscesów falowanie przechodzi i auto znów pracuje dobrze. Poradzcie czym jeszcze się zająć, bo wydaje tylko pieniądze na kolejne diagnozy, które nie przynoszą efektów

Edytowane przez pitermaniak32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem ten dźwięk z przepustnicy, pojawił się po jej wyczyszczeniu.




A co do masy powietrza to tak jak przypuszczałem, test pokazywał tylko powietrze na przepływomierzu i w silniku. Nie doliczał spalin z egr do wartości zadanej stąd róznica, znalazłem filmik gdzie ktoś robi pełny test:

https://youtu.be/EF4lVoHicE8?t=488

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymieniłem tą przepustnice (klape gaszącą), bo szlak mnie już trafiał, brzęczenie wydobywało się z jej okolic. No i oczywiście nic to nie dało, tak jak brzęczało tak brzęczy. Jeśli chodzi o falowanie obrotów nadal się zdarza. Dzieje się to głównie jak na zewnątrz jest temperatura poniżej 5-10 stopni i silnik się nagrzewa, czyli po około 5-10 minutach jazdy miejskiej. Wtedy zatrzymuje się na światłach i faluje okropnie. Po kilku następnych minutach spokój.


Jedyna poszlaka to to brzęczenie oraz błąd Zero Quantity Adaptation Injector na wtrysku 3 i 4, które w sumie to od kilku tysięcy nie powraca.


Zrobiłem test przelewowy (niestety na zimnym silniku) i wyszło że na 3 i 4 wtrysku jest o 30% więcej niż na 1, a na 2 tak pomiędzy. Raczej w normie, ale oleju trochę przybywa. Nie wiem czy dawać wtryski na sprawdzenie, bo to dużo zachodu, a ten olej to może być przez jazde po mieście i nieudane cykle wypalania dpf.


Zauważyłem też że jak załączam albo rozłączam klime to na chwile brzęczenie ustaje. Jest jakaś chwilowa reakcja na zmianę naprężenia paska. Tak więc pomyślalem że może to łożysko sprężarki albo alternatora. Podjechałem do warsztatu, zdjęli pasek i stwierdzili, że wszystkie koła bez zarzutu poza tym głównym kołem pasowym. Niby tragedii nie ma, ale luz na tłumiku drgań trochę za duży. Obawiam się że mogę wydać tysiaka na wymianę i nic to nie da.


Już nie wiem czy to olać i się przyzwyczaić że jak zatrzymam auto po 10 minutach jazdy to mi przez chwilę będzie falowało + to brzęczenie, czy brnąć w to dalej i wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.