Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, miałem powazny problem z autem, podczas trasy zgasło i nie chciało odpalić, nie pojawiało się w ogole paliwo w filtrze, (było mniej niz 15l w zbiorniku- to dolalem do 50L i probowałem, nic nie pomogło ) Wymieniłem pompke paliwa w zbiorniku (200zł ) i dalej sie nie pojawiało paliwo i nie palil. Kupilem pompke podprogową (200zł- chinczyk na próbę ) i auto zapalilo. Wrociło 200km do domu i kolejna usterka. Gaśniecie przy przyspieszaniu jak pedał gazu był wciskany do konca. Jak wciskałem stopniowo to krecił się do 4tys obrotow i auto jechało naormlanie , a jak wciskałem gaz do końca to gasła. Zaprowadziłem auto do warsztatu, sprawdzili i wyregulowali wtryski (900zł) , ale to nic nie pomogło ,sprawdzili w drugim warsztacie regulator cisnienia w pompie (130zł sprawdzenie) i nic nie dało. Stwierdzono za to, ze pompa wysokiego cisnienia nie podaje duzego cisnienia i konieczna jest wymiana , kupilem drugą i wymienili (450zł) i auto smigało dobrze, poza tym ze sprawdziłem w INPIE, ze niedomaga przepływomierz i samochod pozno reagował na gaz. Kupilem wiec nowy zaworek pierburga do turbiny (130zł) wymieniłem go, a ten stary od turbo dalem do EGRU bo mialem błąd egr. i od tego momentu auto zaczeło przy przyspieszaniu falować , tzn sluchac jakby turbina zmieniała "biegi " wyglada to tak : ...jest swist turbo po chwili slychac jakis przeskok (wtedy jest delikatne zafalowanie budą auta ) i dalej swist i ciagnie juz normlanie. Te falowanie wystepuje od okolo 1700 do 2700 obbrotow. Zauwazyłem , ze problem wystepuje tez na postoju i podczas wolnej jazdy jest jeszcze bardziej widoczny. Jak np. ruszam ze swiatel na 1 biegu i wciskam stopniowo gaz to auto jedzie do 1700obr, powyzej czuc jakby turbo się wlączało ale zabierało moc! nie chce jechac, powyzej 1800obr cos zaskoczy i czuc pod pedalem gazu moc, i za chwile znowu to samo az do 3000tys obrotow i znowu czuc moc! tak na zmiane. Cięzko to opisać ale mam nadzieje ze rozumiecie. Jak nie to proszę pisać wytlumaczę jasniej. Wymienilem w złosci przepływomierz na nowy pierburga (350zł) ale nic nie dało. zero reakcji. Turbo podpinałem omijając elektrozawór i nic nie dało , dalej to samo. W DISIE robiony test cisnienia turbo, test przeplywomierza,test podcisnienia i wszystko gra. EGR odłączony wtryczka, odlączony podcisieniem, i bez roznicy . nic nie daje. Sztanga turbo chodzi płynnie. spada i podnosi się rownomiernie jak podlaczam i odlączam podcisnienie (sprawdzane kilka razy ) Turbo lekko się poci olejem. Auto ma moc pomimo falowania. Corrado vr6 dostaje bęcki ,więc jest ok. Ale głowy nie urywa ta turbina. Vectra c 2.0t lepiej wciska w fotel. Pomozcie bo trace siłę. pozdrawiam fachowców;) dla wprawionego ucha link do filmu :

 

Opublikowano

witam, dzisiaj po diagnozie stawiam na : zaworek (biało czarny ) cisneniowy paliwa kolo filtra paliwa. Powód:

1. Turbo pompuje 2400mbar

2. Nowy przepywomeirz mierzy 1100 - 1300 jednostek

3. Cisnienie rail do 1500bar

4. Cisnienie pre supply pompy progowej (nowa ) 3.9bar -spada do 2.22! i gasnie auto czasami. Na 3 biegu przy 4 tysiacach szarpie, cisnienie wtedy 2.24 bar - 2.5 bar

Zacisnałem przewód paliwa za zaworkiem i na kompie wzrasta cisnienie pre supply do 4bar, czyli to będzie wina tego zaworka, tak mi sie wydaje.

Pozdrawiam , temat moze komus się przyda.

Ps.Dzieki za pomoc;)

Opublikowano
stawiam na zaworek na przewodzie paliwowym , ktory jest w okolicy filtra paliwa (pierburg biało czarny ) http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP71-EUR---E39-BMW-530d&diagId=13_0801 pomiedzy numerami 5 lewy gory rog. Wymienie go w tygodniu to napiszę jak efekty. Wszelkie propozycje oczywiscie mile widziane, bo ja tylko przypuszczam. Z drógiej strony mysle co to ma do turbo... Bo nierowno swiszczy...ale tą usterke tez muszę usunuąć.
Opublikowano

Z tym turbo to wydaje mi sie ze jest problem z mechanicznym sterowaniem kierownicy spalin.

Mam podobnie, ze moc na chwile ginie, świst to potwierdza, ze doladowanie maleje na ten czas po czym znow jest ok.

Przy dluzszej trasie trace dół i to tez wina vtg w turbo bo np. Na V dopiero przy 160kph odzyskuje swoj power (trafia na magiczne 3000rpm - od tych obr, mowiac w uproszczeniu, turbo nie korzysta ze zmiennnej geometrii)

Opublikowano

Witam:) dzisiaj rozebralem zaworek i rozciagnalem sprezynke w srodku, dolozylem tez podkladke, cisnienie teraz mam 4.10 -3.4 podczas przyspieszania. Auto nie szarpie i nie gasnie, jest okej, Problem z falowaniem przy przyspieszaniu nadal jest i nadal turbo roznie swiczy do okolo 2700obrotów. Podlączylem inpe i zauwazylem taki problem : Wartosci zadane są roznę niz oczekiwane np.:

 

Soll Air Charge 1080mbar a Actual ( to co pompuje turbo ) 1400mbar --- wychodzi na to ze za duzo pompuje.

 

Soll Air Mass ( przeplywomierz ) 450jednostek : a Dostaje 700 jednostek --- przepływomierz za duzo mierzy powietrza:

 

W momencie gdy jest szarpniecie i auto zaczyna normlanie jechac powyzej 2600-2700 obrotow , OD razu widac jak powietrze i cisnienie doladowania w koncu są podobne zadane i oczekiwane. Dlaczego są takie rozbierznosci? Co moze być powodem ze turbo wstaje i pompuje a komputer nie chce dostac takiego cisnienia? Przy butowaniu auto kiedys kopcilo bo ma chipa, teraz nie ma nawet dymka bo widac w inpie ze jezdzi na samym powietrzu, dostaje za mało paliwa. A w ogole jak turbo się załącza to silnik zaczyna glosniej pracowac calkiem inna praca silnika, a jak te wartosci w inpie powyzej 2800obr się unormują to silnik sie wycisza raptownie. Co moze byc powodem tej usterki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.