Skocz do zawartości

E46 318i 2002r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nawiązując do wcześniejszej galerii dotyczącej E90 przedstawiam spełnienie moich marzeń. Niżej opisany egzemplarz jest własnością mojej narzeczonej (po ślubie będzie też mój ;D). Jest to jej pierwsze auto. Na początku poszukiwań była nastawiona negatywnie (rzadko wozi się w dresie a płyty z disco polo gdzieś się zapodziały mówiła), ale na dzień dzisiejszy jest w niej zakochana :). Autko zostało sprowadzone z Niemiec przez handlarza Mirka, według relacji sprzedawcy "Niemiec płakał jak sprzedawał". Przed zakupem odbył się przegląd na stacji diagnostycznej, jak to w N42 silnik płakał olejem. Szybkie negocjacje i autko zostało kupione w okazyjnej cenie. Ze względu na zamontowany silnik wielu członków forum odradzało zakup, ale po wspólnie przejechanych 4,5 tyś km w pół roku stwierdzam, że warto było zainwestować serce,czas oraz pieniądze :). Jedyną wadą jest wykończenie drewnem.... pierwszy właściciel miał fantazję :)

 

Rozkodowany Vin

Dane pojazdu

Art. Wartość

Numer podwozia WBAAY71020FZ48530

Kod typu AY71

Typ 318I (EUR)

Typoszereg E E46 (4FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N42

Pojemność skokowa 2.00

Moc 105

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor IMOLAROT 2 (405)

Tapicerka STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)

Data prod. 2002-09-02

 

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S338A M SPORTPAKET II M Pakiet sportowy II

S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON System HiFi Harman Kardon

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

S716A M AERODYNAMIKPAKET II Pakiet aerodynamiczny

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

 

Od zakupu po dzień dzisiejszy w aucie zostało wymienione lub naprawione :

Wymiana żarówki ksenonowej;

Szkło lampy halogenowej;

Olej Silnika wraz z filtrami;

Odma;

Uszczelki (miska olejowa, pompa vaccum, klawiatura)

Świece wraz z cewkami;

Klocki hamulcowe tył;

Sprzęgło;

Regeneracja kloszy lamp przednich;

Konserwacja podwozia;

Geometria kół;

 

W planach mechanicznych :

Wymiana tarcz hamulcowych wraz z zaciskami;

Wymiana Pasków Dka wraz z rolkami, napinaczem oraz kołem pasowym;

Poduszki pod silnikiem;

Wymiana wydechu;

Przewód wspomagania;

 

W planach stylistycznych:

Regeneracja/obszycie kierownicy ;

Wymiana drążka zmiany biegów na M-pakietowy;

Regeneracja foteli ( obszycie jednego elementu fotela kierowcy oraz nadanie świeżości alkantrze);

Usunięcie pary z lampy halogenowej;

Malowanie/wymiana kratki w przednim zderzaku;

Wymiana listw ozdobnych na Piano black;

Wymiana tylnych lamp ( te mniejsze montowane na klapie zmatowiały);

Wymiana kierunkowskazów bocznych;

Wymiana wkładów lusterek;

Uzupełnienie ubytków lakieru (odpryski oraz rysy)

Usunięcie małych wrzodów z nadkoli;

Polerowanie wraz z konserwacją powłoki lakierniczej;

Wymiana nerek na czarne (temat dyskusyjny, ustalamy sprawę ;D)

 

Jak widać sporo za Nami, jeszcze troszkę do mety :) Ale już dziś wiemy że nasza wspólna praca daje ogromne efekty i auto z dnia na dzień coraz bardziej Nas cieszy.

 

Zaprasza do galerii:

wXC72jO-9KNkGXYv-j3i7C5xQE6kxgQdRAlH1QijqO2iBcRGJYZMlBZTvUBvh693UpQK2jnnvw24SDD-OgHRltmZJ93ZEsOSTNR6RttvPgqPt6N23_3MsOcVaAguQ2LrBcB10__5shZRrlzGMaMTmQruBViTcUbNnBJa1sOzgIbBckJhnssF2V6VUQxcYavZc0rHQ71UlSZg86zloKurhRZwq8KMpaOv0PiD54doomtgIYUBpKk2lEm_FiTz_Lkdz9WK0ErN7Nw-Z6tWKr8KfNtCN9snBrrEZ1P_gX83IGMnjjsYAdRIdPKQNv1Q6kCU8_Phc8QnqbMaO5sfLNk8KIzzNJyu5mbQ5KMoFYSwVKjNR6RoDPYMcivtwzStzSMAMGvG1WhrTwtrtPwFzysSPFUyM4TqwUcW-QgUTiRHi6g8EVxM_0JAbGftFUOlVPHXgLbNSF6-mJsLXjK7glulYmzPtCvZIRMgB0Cmi0_MLvjTnpijdClc35nFN5L3ihiOLD4QCPx2JWVmc6fxo8OGPpLRbKqTkJtxSEAQS-8YP_jV3eyP9fY6yaIxQxIROBAhff6n=w721-h541-no

YMUbg4aMuElwEsjUutPeGS-ZzZB1x1UFfyMSLB4AZtNC7KUXh1bHhIgNTbY9tQQmlQw0hIBhePyqPZYjlxVg8gpQs9kYMUsZd9lKI6R5OVjnTcaQGbN3XAIpCAPV5lkVWyYXJaQjy0BDpzg9WThQljCcsOHA9IVMJ4FVusm067QWsA5PO_5MqrJ7G9t3vlf81RQjqFNGrPsx2OenwMCFmPOls7b9Bz32ojlwNHhC8hpFZt9HZuA0TBpMPWnUZZNGObHjVp4U6sQKbAukEpFJMqt94sFZbXmudXjnVRyuKahhw7XhNNtmFWc9pQILGGjmx6Z_MyTgJXNJzhXriXff8uo5TidMTyZRzNUt62Thiz9eBjSrVMHwax7NT7g_-k6GomITkGTYxfvpIqopWTqXqiThckMEt1qIu0xF9du5WXVwKy6YyC5Ayb2SnZv_0I0pmOuWA5NW0-wYBGEycr-qgOAA9QUyh52RPd7prrjLaFAWMZhT37xjQD9OwxOPdnWWU9lhelZsEM4kDlQt3__71XTLRAcX8D1THYF5DSgW1SUqf1fhptwoJ1AgK40HM-zzw2bc=w776-h541-no

StpIQ5YkAAo34bRDcxjXxq2yg1sHjujkxsEmNDwS4Yp69lHbV25hF8vbvqxvSd9drXbUmkU4JFCvUz2zFQFDGoQRRYKsbh-39MAel2DzegrmbaeYYMDYaUL4eJIx9vqNj2wbzd9gEKDvb-xra9vjdetSeIeXqKL4WeCkF-6nAYMK8E3efn-AF1nBhRWLeNKpyoWqFFp06ErlTWRLeOM47DVxPT6H59cbuuRlCrnpnHDXVafnTK8KLTKzYFQzcGBPC11MVQGxo_W6h_hT8yUNYkOulmpUjoCgq6qsISJL0Ge4xxwQzf0_ZGSNcPhw6tq7dpFYMA5zmQoVjvQuqoRHiRdNNCWqyI93r05Xw4S1MLBgqnjShL9kJTS2NPJFPyobrBHE-4x0W4fZEX4BlFzhKH_B06iBv9n8PyiTi4uchJ9rpAfByKoCy0B7DNADdljG7qDXqqWkov8d8b3bOheZ65fcCKmmuTkaoMfJadFg966aa041X4UwFe8LRi71BpuDEivOU9fxX4MIrIpsg3Bt-q_LOOa6kMDB2I_95W2cHkrWn-Aqa_DKjYVmlhtQMOqpNuGr=w893-h541-no

n4L6el6Wk2yzZHSFr61djOxe840asuJV2wl0bsQoVJClEKoQvP89Zfb7euJOpLuPeU5adAUtNkBUzZV4RMCfWsO2QADyL7UV7EdJF1JXwYZ8oz-Iy3oFGBBeU25douto5wmut_nNvAc-yZYV6hYkVeZ3S-hWvgX6tQGnWnjCtlcvPrTcM0t63pvJln6KMNSOebtUX3-V5gIOWfmklA1OEZfqp7Et1iOwTE-q114gOrfYzsBB3bEXYAW7ZSodlnDKFm-lgf_N59ox2U6QiNNtPMuww6hq5CvFG-l3rrc-Wlbd29E142ei3pgW6mKhCq7toAy4yYhNLXQ88JfIqIl2zZKLjO6lb4X9qETACYv2SLB5A1MD6mK4R_NG7mwwJ0WgvqRhP4SR1bWMW89o3OHT_mb1Q8WW3__IgLu6rS7A3llnfbmQytsdn12gysUmN6Hf818sCM7_VRGhErHNHu79kJvMjb6qG44U6Y1tXMr4FamLDXEicCwNgCzvId79t9k6RMyGfR2PviTeClXImBaWcgJkaMPJq2ttplVl3-5zyOoe9Do_TA6Ukd56K_wEp5RmbWlr=w721-h541-no

MoYvAp4B7cynez7GnJTMBDycZwG-vn71opOI4f95bw7fCqf9Lx7JH5po9yJXi_kTulFhgbgvT-qPRXQqmwUAl04u7SOwF_2ACm3pyYGdx1WhI8szDtt85F1h4bwkdJj_EzTgpfC6JCib4j5ySR3YGinaNxE0J2_cGvbt7JUENge9vvSpza4x0BEYZ--6GqMIJShar_R1pzqiNJo3jYoYbxzelGYcKNzIUC_NJQlfokzLGIsEMNVfIQE9dimOwMGhBaJtU85-56n2Iw-HSRRIWHBca4QLHl1LXkf04ldB9HwCGzDowqGkILZ7U3-oYvlMPRXgQ3Dsnh6a-v4aDr1odPKz8vVx_9uxNuaVjyd_HAHW_LlRQ5dbiuEDr18GZh-QqH8NdOldkicykmabwza2xd1Te5EGacKvgOdAf7RvHjpamEJ3Vj2fSee5oTOH6bJ0cUBDs0dzT25zyusdO7Sq2xY11fpbjhnP3AmsqdNOfJwEbgHMdhFCSIH83ljXiZKj4ya5a_jzSdjQr-Tr1qD8TNBZl5EsWvv84ltZVl_S8HuNqUfhbSKN-O_KmbXzTZxj_5M0=w746-h541-no

 

Oczywiście naklejki dotyczącej pochodzenia pojazdu z zagranicy nie mogło zabraknąć:

f.jpg

Edytowane przez TurboWiesio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

" Długa przerwa była, bo potrzebne są przerwy"

 

Niestety zajęci pracą oraz sprawami osobistymi nie ruszyliśmy z planowanymi modami co bardzo smuci, ale ....

Smok od zakupu połykał olej, jak na zacne N42 przystało. Miarka się przebrała, gdy apetyt wzrósł do 1L/1000km. Aktualnie bolid został odstawiony do zaprzyjaźnionego mechanika na mały remont. W planach:

- sprawdzenie kompresji;

- test szczelności pierścieni oraz oględziny tłoków/ cylindrów;

- test szczelności głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy;

- pomiar geometrii wałków;

- zestaw nowych uszczelek i czyszczenie silnika.

 

Mam przeczucie, że pierścienie będą w dobrym stanie, wiec zostaną na swoim miejscu na rzecz nowego napinacza, rolek oraz koła pasowego. Jeśli świnka skarbonka nie pęknie to może wpadnie nowy wydech, oczywiście ori :)

 

Panowie, Panie módlmy się aby ten zabieg wyprowadził smoka z nałogu picia oleju, zdjęcia z prac wrzucę wkrótce.

 

P.S. Jak tylko zobaczymy więcej słońca zrobimy fotki środka i uzupełni się galeria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, żeby to sie nie skonczylo na dymaniu ciebie.. Bez urazy.

Ja trafiłem na takiego co wymianial uszczelki, gdzie byly jakies drobne zapocenia etc.. Naciągnał mnie tak na kasę.. że bym kilka razy te uszczelniacze wymienił.

Zrób uszczelniacze zaworowe i to wszystko.. Rozrząd przy okazji też.

Mój brał 1l na 250-400km.. Tragedia co? Zrobilem tylko uszczelniacze i.. oleju nic nie bierze.

Zrób te uszczelniacze bo będziesz miał coraz gorzej. Pierścienie są pewnie ok na 99%.

 

200-250 uszczelnaicze + uszczelka pokrywy + robota z 400. Czyli 600 max za to powinienes dac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem z uszczelniaczami na pewno wymienimy wszystkie pozostałe uszczelki ;) Głowicę i tak chcę dać do ekspertyzy, żeby sprawdzić czy wszystko jest w należytym porządku. Autko ma być zrobione na cacy, żeby narzeczona mogła w dalszym ciągu czerpać radość z jazdy :D

 

Ciekawostka, pomiary kompresji na ciepłym silniku:

1 komora 11,5

2 komora 10,5

3 komora 10

4 komora 10,5

 

na zimnym silniku

1 komora 8,5

2 komora 8

3 komora prawie 8

4 komora 9.

 

Próba olejowa nie wykazała większej szczelności więc otwieramy głowicę i ruszamy z uszczelniaczami, zobaczymy co dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mija tydzień od odebrania "czerwonej" od lekarza, uśmiech z twarzy kobiety nie znika:) Zabieg zdecydowanie warty każdych pieniędzy.

Na dzień dzisiejszy silnik pracuje idealnie, czas pokaże co dalej z poborem oleju. Poza wymianą uszczelniaczy zrobiono :

-planowanie głowicy, test szczelności

- wymiana uszczelki pod głowicą oraz pod klawiaturą

- wszelkie cieknące, stare oringi

- wszelkie uszczelki, oraz korek wlewu oleju

- nowe śruby do głowicy

- kompletny rozrząd(łańcuch, napinacz, ślizgi)

no i dodatkowo

- pasek Pk wraz z rolką oraz napinaczem.

 

Po zdjęciu głowicy i kontroli rozrządu okazało się że napinacz jest pęknięty... szczęście w nieszczęściu że nie narobił żadnych szkód ;)

Zaraz po złożeniu silnika pojawił się problem z pracą, po wielu godzinach prób byłem zdecydowany na zakup dwóch nowych wariatorów. Na szczęście dzięki dokładnemu umyciu przy użyciu chemii oraz myjki ultradźwiękowej odżyły. Winny był nieprawidłowy olej oraz syf, który od dłuższego czasu gościł z powodu uszkodzonych uszczelniaczy.

 

W planach na ten rok mamy:

- wymianę tłumika końcowego, Ori czy coś rzeźbić ?

- nowe tarcze z klockami, zaciski do regeneracji. Seria czy rzeźbić ?:)

 

Pozdrawiam.

 

Gdy tylko zobaczę lampę alladyna przekalkuluję pokonany dystans i podzielę się wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.