Skocz do zawartości

2.8ci strasznie wolno spadają obroty!!! przepustnica


kamyk27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem a mianowicie wolno opadaja mi obroty, gdy jade zmianiam bieg wciskajac sprzeglo obroty skocza troche do gory i powoli opadaja, nie mozna normalnie zmienic biegu bez szarpaniecia chyba ze sie chwile dluzsza zaczeka na opadniecie wskazowki. Wczesniej zapalil mi sie check EML i ASC zatrzymalo sie auto w trybie awaryjnum, zgasilem podpompowalem pedalem gazu odpalilem i tylko check sie swiecil, tryb awaryjny sie wylaczyl. Po przejechaniu 15km z zapalonym checkem zgasilem auto odpalilem i check zgasl ale obroty nadal zawieszaja sie i strasznie wolno opadaja, dodam ze miesiac temu wymienialem przepustnice na uzywke i nie robilem adopcji . H Chaotycznie to opisalem ale zalezy mi aby wiedziec co jest ? bo jutro jade do Torunia a docelowo na zlot bmw. pozdrawiam Edytowane przez kamyk27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie same objawy miałem przy problemach z przepustnicą, nie było to ciągle, ale od czasu do czasu po wcisnieciu sprzegla miedzy 2- 3-4 biegiem obroty szły o 200-300 w górę i trzeba było delikatnie zmieniać bieg. Wczoraj wymieniłem przepustnicę i zobaczę jak samochód będzie się sprawował przez następnych kilka dni. Jeśli wszystko będzie OK to pewnie można zakładać, że przepustnica, którą założyłeś zdechła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie czujnik położenia przepustnicy zdycha. Po wczorajszym skasowaniu błędy na inpie jest wszystko dobrze, dojechalem do Torunia 200km i wszystko dobrze chodzi. Wcześniejszej przepustnicy nie adoptowalem do auta przez program, może w tym tkwi problem?? Pozdrowiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku przepustnica umierała długo. Wszystko zaczęło się w listopadzie, wtedy pojechałem do mechanika, który wyczyscił wtyczkę do przepustnicy, to pomogło na dwa miesiące. Potem przepustnica zaczęłą od częstotliwości dwa razy na tydzień do trzy razy dziennie szwankować. Z regóły wyłączenie zapłonu i naciśnięcie pedału gazu kilkakrotnie pomagało. Po takim zabiegu można było przejechać bez trudu 1000km, ale rankiem następnego dnia problem wracał. Mam nadzieję, że wymiana przpustnicy dwa dni temu było tym co potrzebne. Okaże się za kilka dni. Przy wymianie nie robiłem żadnej adaptacji i prawdę mówiąc nie wiedziałem, że jest to robione przy okazji wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji i ja dodam od siebie, ze mam podobnie z tymi obrotami. Tylko ze u mnie (m52tu przepustnica na linke) jest tak tylko rano przez chwile. Odpalam ruszam i przez pierwsze trzy zmiany biegow tez obroty wolno opadaja ze trzeba bardzo uwaznie zmienic bieg zeby nie bylo szarpniecia. Mam tak od 2 lat i nie wiem co jest przyczyna, gdyz inpa nigdy nie wywalila zadnego bledu takie jak u Was. Olewam to bo az tak nie przeszkadza. Choc chcialbym wiedziec co moze powodowac takie zachowanie?

 

Dodatkowo czasami jak go wlacze gdy jest na niebieskim polu, nigdy jak jest zupelnie zimny ani gdy jest goracy to zafaluja obroty tak 4-5 razy gdy dodam gazu zaraz po odpaleniu ale tylko gdy wlacze sam gaz bez obciazania go ruchem samochodu tj. stoi w miejscu lub toczy sie z wcisnietym sprzeglem.

 

Faluje wtedy pare razy 700- 1300 obrotow. Pisalem o tym w innym temacie ale nikt nie wie co poradzic. Inpa nic nie pokojacego nie pokazuje. Jedynie parametr rough jest u mnie lekko rozchwiany na 2 cylindrach ale tez nie poza skale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak myslalem z tymi vanosami. Miesiac temu wymienilem i poprawilo sie to i owo w tym brak, grzechotania, plynnosc wchodzenia na obroty ale akurat to falowanie nie.

 

 

To jest cos innego juz 2 lata szukam i nie moge wylapac co to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam ponownie:)) dzis mi wywalilo na desce CHECK EML I ASC, podlaczylem OBD i pozycje przepustnicy pokazalo w parametrach 1.6 bez dodawania gazu a raczej powinna byc 0.0 ,

druga sprawa jak skasuje bledy i za ktoryms odpaleniem znikie choinka siwiecaca sie na desce to obroty strasznie wolno spadaja, najwidoczniej kupiona uzywana przepustnica dlugo nie pochodzila bo az 1miesiac:((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Chyba właśnie tak jest. U mnie też były wysokie obroty rano (czasem nagle w czasie jazdy przy zmianie 2-3 bieg). Najczęściej, w późniejszym stadium, codziennie rano miałem ASC+EML i musiałem go na chwile odpalić, potem zgasić i popompować, potem odpalał zupełnie normalnie. 1500km temu zmieniłem przepustnicę i jak narazie wszystko jest w porządku. Co prawda, po zejściu z niebieskiego pola jest zafalowanie obrotów na biegu jałowym i czasem potrafi zgasnąć, ale to już nie jest na pewno związane z przepustnicą. Mam to juz dobry rok, pewnie vanos do roboty.

 

Tak na marginesie, czy uszczelnienie vanosa to bardzo skomplikowana operacja? Robił to ktoś w Krakowie i może kogoś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.