Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Kupiłem BMW e39, ogólnie do samochodu nie mam zastrzeżeń. Jak to zwykle bywa w wiekowych samochodach nie ma ideałów, więc i w tym jest coś do zrobienia. Od razu napiszę, że przeporowadziłem już podstawowy serwis i wymieniłem odmę z przewodami, olej w silniku i filtry (tylko filtra paliwa nie wymieniłem, ale wożę w bagażniku, więc niedługo wymienię). Na zimnym silniku auto odpala od razu, dosłownie w 0.5 sekundy. Jak jest rozgrzany to jest już z tym gorzej, trzeba poczekać z 3 sekundy. Druga sprawa to to, że co jakiś czas na wolnych obrotach silnik zaczyna lekko drgać i czuć to na fotelu i gałce zmiany biegów. Moje typy to w pierwszym przypadku czujnik położenia wałka rozrządu, a w drugim może silnik korkowy? Co sądzicie? Silnik to m52b25, jeden vanos.
Opublikowano
Trudniejsze odpalanie na ciepłym silniku to prędzej czujnik wału korbowego,niż rozrządu. Co do drgań to krokowiec do sprawdzenia,ewentualnie wypadanie zapłonu na którymś cylindrze. Ale tak strzelać w ciemno to Sobie możemy jeszcze długo :mrgreen: Podpinaj pod komputer, to powinno pomóc w diagnozie i ustaleniu przyczyny
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Moja 523 wpada czasem w drgania czuć i widać szczególnie po galce biegów ;) i ma wypadający zapłon sprawdzałem pod kompem myślę że u ciebie to samo

 

Kurde, pewnie to samo będzie u mnie :|. Jutro zamówie interfejs i pewnie w piątek go podepnę i zobaczymy co wyjdzie.

Opublikowano
Od czasu kasacji błędów przejechałem około 50km. Dzisiaj podpiąłem się i zobaczyłem co wyskoczy. Wywaliło 3 błędy z czego dwa poprzednie i jeden nowy. Dwa poprzednie to 83 (czujnik położenia wału) i 203 czyli Fuel trim limit bank 2, czyli coś jest nie tak na 4, 5 i 6 cylindrze. Trzeci błąd to air mas flow i coś tam dalej. Wywaliło go przy 288 rpm, więc pewnie się lekko przydusił przy ruszaniu (przyzwyczajenie z diesla :mad2: )i stąd ten błąd. Pomierzyłem engine roughness i 4, 5 i 6 cylinder mają po 0, a 1, 2 i 3 od 500 do 800. Co ciekawe napięcie na sondach z tego co czytałem powinno skakać. U mnie skacze od 0.3 do 4,8 ale tylko na jednej sondzie, druga ma stale 4,83V. Ogrzewanie sond w obu po 72,26%. Dodam, że pomiary wykonywałem na wolnych obrotach i z ledwo co zagrzanym silnikiem do pionu. Co myślicie, sonda do wymiany?
Opublikowano
Najprawdopodobniej jednak sonda do wymiany, u mnie było tak samo zobacz tu --->
po wymianie sondy obydwie "pływają" i spalanie wróciło do normy. A ten trzeci błąd o którym piszesz Air Mas Flow to nic innego jak przepływomierz powietrza, jakie wartości miałeś na przepływce??
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Total air use of air mass flow meter 13kg/h

Air use of the idle control valve 13.25 kg/h tutaj mam wykrzyknik, ale czytałem, że to norma i w każdej e39 tak pokazuje.

 

Czyli najpewniej mam sondę do wymiany :(. Jaki Ci błąd wywaliło przy tym? Jak wymieniałeś to na używaną oryginalną czy nową?

Opublikowano

Ja miałem początkowo takie:

8 Air mass flow sensor

- 65 Camshaft sensor

- 200 Oxygen sensor voltage1-3; before catalitic converter Z3 and 323i US only: this fault affects cylinders 1-6

- 202 Oxygen sensor control limit, cylinders 1-3; Z3 and 323i US only:this fault affects cylinder 1-6

Po wymianie sondy na używkę, błędy już nie powracają,czasem wywala na przemian błąd wałka rozrządu i korbowego,dlatego ciężko trafić, który czujnik pada no chyba, ze dwa na raz :cry2: Ale w następnym tygodniu,auto idzie na sprawdzenie(ustawienia) rozrządu a potem zajmę Się tymi czujnikami.

Wskazania przepływki masz dobre, a ten wykrzyknik to u wszystkich Się pojawia,taki mały błąd programu INPA

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedz. Na razie zamówiłem czujnik wału korbowego i go wymienię, a potem zamówię sondę i mam nadzieje, że będzie spokój :wink:.
Opublikowano
No i czujnik wymieniony. Pojeździłem z 10km i po zgaszeniu odpala już normalnie. Po podpięciu pod kompa jest już tylko jeden błąd: 203 Fuel trim limit bank 2. Prawdopodobnie sonda z 4, 5 i 6 cylindra.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zamówiłem już sondę i niedługo będę ją wymieniał i zastanawia mnie czy można ją odkręcić normalnym kluczem czy potrzebna jest specjalna nakładka na sondy?
Opublikowano
Dojście jest nieco utrudnione, bo jeśli dobrze pamiętam to sonda nr 2 jest nieco bardziej schowana niż 1 bo ja właśnie zmieniałem u Siebie nr 1 i było w miarę podejście,jak masz dojście do kanału będzie dużo wygodniej i ogarniesz to zwykłym kluczem płaskim
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Trochę późno odpisuje, ale zapomniałem o temacie :mad2:. Sondę ogarnąłem zwykłym kluczem. Wykręcałem ją z kanału, bo tak było po prostu wygodniej. Normalnie się wykręciła bez żadnych niespodzianek. Sprawdziłem ja na kompie i wszystko jest ok. Dzięki bonzo za pomoc :wink:.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.