Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Pacjent to BMW E36 1.8is z 1993r. autko żony.

http://images68.fotosik.pl/813/4ecc60092c023b0fmed.jpg

 

Problem nr. 1 to zużyte główne tuleje mocowania dyfra do nadwozia, objawy jakie głównie występowały to uderzanie sań o nadwozie przy ruszaniu oraz pływanie auta, już nawet nie mówię że na koleinach, a po prostu na prostej drodze nawet większy podmuch wiatru potrafił wyprowadzić auto z toru jazdy.

Problem nr. 2 to skorodowane przewody hamulcowe sztywne, oraz sparciałe przewody elastyczne.

Problem nr. 3 (nieplanowany) wzmocnienie punktów mocowania zawieszenia do karoserii.

Problem nr. 4 (nieplanowany wyszło podczas oczyszczania ognisk korozji) dziura w podłodze i w podłużnicach.

 

Podczas rozbiórki zawiasu o dziwo wszystkie śrubki poddały się bez problemu.

Przedstawiam kilka zdjęć z naprawy:

 

Jak widać tuleje w kiepskim stanie 2szt. (tylne) całkowicie zerwane.

http://images66.fotosik.pl/813/5e1ae21a73f20350m.jpg

 

Z drugiej strony "nie pozornie" wyglądają nie najgorzej.

http://images70.fotosik.pl/812/9f08a808a242ce26m.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/813/7b2bdd591018a2c3m.jpg

 

Tuleja podprogowa w rozsypce, założone nowe Meyle HD

http://images69.fotosik.pl/813/49e9652f412c9d9am.jpg

 

Tuleje wahaczy poprzecznych wizualnie w kiepskim stanie, natomiast dość mechanicznie bardzo sztywne, ale i tak zostały wymienione na nowe.

http://images70.fotosik.pl/812/0549978cff5880b4m.jpg

 

Tuleje wahliwe luz góra - dół rzędu 1-2mm.

http://images66.fotosik.pl/813/80de08d84b8b734am.jpg

 

Lewa podłużnica po odczyszczeniu i wycięciu do zdrowej blachy wymagała uzupełnienia. Wszystko ładnie docięte i wyprofilowane wyszło nieźle :D

http://images70.fotosik.pl/812/90770bb0a0acaa39m.jpg

 

Prawa podłużnica również wymagała ingerencji.

http://images68.fotosik.pl/813/314b88f23ff55437m.jpg

 

Po odczyszczeniu głównych gniazd mocowań zawieszenia, mała niespodzianka dwa mocowania lekko spękane. Zostały oczywiście pospawane.

http://images68.fotosik.pl/813/a91986252f320e67m.jpg

 

Doświadczenie mam z E46, więc udało się dopracować eleganckie wstawki z blachy 3mm, trochę roboty z tym było :wink:

http://images68.fotosik.pl/813/f2e85720000e0683m.jpg

 

Tuż po wspawaniu.

http://images66.fotosik.pl/813/9fbd055de0b0d7fbm.jpg

 

Poza tym kilka większych ognisk korozji, których trzeba się pozbyć.

 

cdn.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Przedstawiam zdjęcia z dalszych prac:

 

Czyszczenie wnęk mocowań wahacza podłużnego.

Lewa strona - na pierwszym zdjęciu sporo korozji w zasadzie to była jedna wielka zgorzelina, ale udało się ładnie doczyścić.

http://images66.fotosik.pl/856/c72db48c6a8e27b0m.jpg

 

Prawa strona - tu trochę gorzej jak widać we wnęce zagnieździła się korozja, dostęp ciężki aby to wyciąć, więc poza konserwacją nic z tym nie zrobiłem.

http://images70.fotosik.pl/855/c9273848a8ef5a54m.jpg

 

Podłużnice zapodkładowane i zakonserwowane.

http://images69.fotosik.pl/856/1bf7d752f42215bfm.jpg

 

Główne mocowanie również, spawy jak i łączenia blach zabezpieczyłem masą uszczelniającą APP SEAL10.

http://images69.fotosik.pl/856/dc842a1d5711e3d1m.jpg

 

Lewa podłoga (za kierowcą) - wydawała się niewielka dziura lecz pod wyczyszczeniu trzeba było wyciąć spory kawałek blachy.

http://images66.fotosik.pl/856/63b8ce39c03e128em.jpg

 

Niespodzianką okazała się druga strona (za fotelem pasażera), jak widać na pierwszym zdjęciu ten element podłogi był zdeformowany, prawdopodobnie ktoś uderzył podwoziem o jakiś kamień lub przytarł o krawężnik.

http://images69.fotosik.pl/856/673bab42f46d5d23m.jpg

 

Odświeżone zostały wahacze górne, zaciski hamulcowe, stabilizator oraz mocowania zbiornika paliwa (brak zdjęć).

Zbiornik paliwa z ciekawości "otworzyłem" odkręcając pompę paliwa i układ przelewowy i co dziwne w środku czysty, a spodziewałem się po 22 latach jakiegoś osadu czy szlamu :shock:

http://images66.fotosik.pl/856/82e75605d6299608m.jpg

 

Co do samej konserwacji to wszystko co się udało wyczyściłem do żywej blachy następnie:

podkład reaktywny, podkład akrylowy, na spawy masa uszczelniająca i konserwacja na bazie wosku/bituminu.

 

Tam gdzie nie udało mi się odczyścić całej korozji, a było kilka miejsc zapodałem preparat antykorozyjny APP R-Stop, dalej podkłady, konserwacja itp.

 

cdn.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Przedstawiam kolejne fotki:

 

Sprawdzony patent z E46, tulejki dystansowe do zainstalowania w tulei celem poprawienia sztywności.

http://images69.fotosik.pl/884/43fb9b685aec7cb4.jpg

 

Po odczyszczeniu śrub trzymających wahacze podłużne okazało się że 3 szt z 6 znacznie przyrdzewiały, oczywiście w sklepie takich nie mieli, więc coś tam dobrałem i po lekkich przeróbkach pasują idealnie.

http://images66.fotosik.pl/885/46e7ba02374c43c5.jpg

 

Przewody hamulcowe sztywne i elastyczne wymienione, było trochę gimnastyki z odkręceniem od pompy ABS ale jakoś się udało.

http://images70.fotosik.pl/884/56f824fdbe42d09a.jpg

 

Wymienione tulejki i łączniki na nowe (tulejki z zawieszenia M Technik 18mm)

http://images66.fotosik.pl/885/8fd89ecccdfa5a3f.jpg

 

Obje sprężyny pęknięte o jednej wiedziałem, a druga musiała nie tak dawno polecieć.

Nowe sprężyny + gumy.

http://images66.fotosik.pl/885/1a67d3d04b51aab1.jpg

 

cdn.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.