Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jeśli nieodpowiedni dział, proszę przenieść.

Sprawa wygląda następującą. Miałem kolizję, sprawca wypadku postanowił wyprzedzać, podczas gdy ja wykonywałem sygnalizowany manewr skrętu w lewo. W wyniku tego zdarzenia dość mocno ucierpiało moje auto.

BMW e46 320d. Uszkodzeniu uległa lewa przednia część auta. Przetrącone koło, pogięta maska i błotnik, skrzywiony amortyzator, urwany zderzak i pogięta podłużnica, tak z grubsza.

Samochód oddałem do warsztatu, w którym posiadają ramę do sprawdzania, czy karoseria nie jest krzywa, nie wiem jak się dokładnie nazywa to ustrojstwo. W każdym razie po odbiorze, auta stwierdziłem, że lewe przednie koło nie jest ustawione centralnie w nadkolu. Różnica między przednią a tylną krawędzią błotnika to ok 4 cm, więc dość sporo. Wróciłem do warsztatu, w którym auto było naprawiane, fachowiec, którzy składał to do kupy stwierdził, że to prawdopodobnie wina wahacza. Wymontowałem wahacz w celu porównania ze starym, według mechanika mógł się rozgiąć podczas wypadku lub jak pakowali auto na lawetę, ale po zmierzeniu okazało się, że to nie wy tym miejscu leży problem. Złożyłem więc wszystko z powrotem do kupy i się martwię. Dodam jeszcze, że auto jedzie prosto nie ściąga go w żadną stronę, jeździ tak samo jak przed wypadkiem. W przyszłym tygodniu pojadę znowu do niego niech to obada od nowa, ale teraz chciałbym się poradzić na forum, może ktoś miał już podobną sytuację i wie co może być nie tak.

 

Dzięki

Opublikowano

witam

co do warsztatu to pamiętaj że nie sprzęt naprawia auta tylko ludzie , jeżeli fachowcy są do d...y to i sprzęt nie pomoże :norty:

po pierwsze co z zawiasu ci wymienili :?:

po drugie po takiej kolizji powinni zrobić po naprawie geometrie zawieszenia . zrobili :?:

po trzecie skoro mają ramę do pomiarów to powinni wiedzieć co jest nie tak.

a na koniec powiedz mi jak można naprawić auto po czym stwierdzić że "prawdopodobnie wina wachacza " :mad2: to co oni ci tam naprawili

 

napisz dokładnie co naprawiali i jakie części z zawieszenia ci wymienili :?: bo z twojego opisu to nie wiele wynika

Opublikowano

Jeśli chodzi o zawieszenie to tylko amortyzator był wymieniany, poza tym nowa podłużnica, reszta to naprawy blacharskie i lakiernicze. Geometrię ustawiałem w innym warsztacie. Nic więcej nie było ruszane, co najwyżej felgę wymienię, ale to dopiero po wizycie u wulkanizatora.

Z tego co twierdził na ramie było wszystko w porządku, także nie wiem co dalej może być nie tak

Opublikowano

wymieni ci podłużnicę :?: geometria była ok :?:

nie widziałem auta po gongu ale może zwrotnica kucneła :?: wachacz może :?: ale na geometrii wszystko by wyszło, no chyba że podłużnice ci żle wstawili :mad2:

Opublikowano

Sprawdź rozstaw Piast po lewej i prawej stronie czy sa takie same. Albo podjedz na sprawdzenie na stacje diagnostyczna lub blacharza ogarniętego.

Rozstaw Piast licz od środka przedniej, do środka tylnej). A wachacze sie mierzy na samochodzie tez. Wzdłuż i po przekątnej.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.