Skocz do zawartości

E46 Compact 325ti MadCowPL


halluk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim, którzy wspierali mnie w 2013 roku na tym forum w wyborze E46 Compact.

Dzięki temu uniknąłem, mam nadzieję, kilku złych wyborów. :cool2:

 

Już na wstępie zaznaczę, że Compact był wyborem świadomym, a nie przypadkiem/wypadkiem przy zakupie :)

 

Ostatecznie, prawie 2 lata temu, wybór padł na samochód od pierwszego właściciela, który to zakupił auto w polskim salonie.

Przed moim zakupem wyglądało tak:

IMG1.jpg

IMG2.jpg

IMG3.jpg

Oryginalny wątek tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=210664

 

Jak na rok zakupu tego auta w Polsce, to konfiguracja nie zostawiała niedosytu:

Rozkodowany VIN:

Art. Wartość

Kod typu AT31

Typ 325TI (EUR)

Typoszereg E E46 (5)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COMP

Układ kierowniczy LL

Drzwi 3

Silnik M54

Pojemność skokowa 2.50

Moc 141

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TOPASBLAU METALLIC (364)

Tapicerka STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)

Data prod. 2002

 

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S169A ABGASNORM EU3 Redukcja spalin EU 3

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S262A KOPFAIRBAG Czołowa poduszka pow. ITS

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zewn. z funkcją składania

S315A HECKSCHEIBENWISCHER Wycieraczka tylnej szyby

S338A M SPORTPAKET II M Pakiet sportowy II

S340A STOSSLEISTEN SCHWARZ Listwy zderzakowe czarne

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S601A TV-FUNKTION Funkcja TV

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S630A AUTOTELEFON MIT SCHNURLOSEM HOERER Telefon samoch. z słuchawką bezprzew.

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

S716A M AERODYNAMIKPAKET II Pakiet aerodynamiczny

S772A INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S790A M LM-RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG Obr. BMW, st. le. M podw. spr. 97

S861A AENDERUNG CODIERDATENSATZ Zestaw danych bez EOBD

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S993A MODELLJAHRESCODE Kod dla roku modelu w numerze FG

 

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

 

Pierwszy plan to doprowadzenie auta do lepszej formy fizycznej. Czyli razem z wymianą sprzęgła, zawieszenia, filtrów i płynów zająłem się częścią wizualną.

Założenie: samochód ma zostać oryginalny. Brak modyfikacji.

Zatem kupione zostały plastiki do środka (te były w złym stanie), a także została naprawiona i wymieniona tapicerka. Usunięta została kratka, i samochód został znów osobówką w dowodzie.

Później wymieniłem tylne lampy, gdyż lexus looki, według mnie, wyglądają niestety fatalnie. Wyrzucona została też wycieraczka tylna i oznaczenia.

Auto mimo, że stare, to zadbane kosmetykami MadCowPL ;) :cool2:

 

Auto ostatecznie wyglądało tak:

IMG4.jpg

IMG5.jpg

IMG6.jpg

IMG7.jpg

 

Później przyszedł czas na pierwszy Tor Poznań Track Day w oryginalnej specyfikacji.

I się zaczęło.

IMG8.jpg

IMG9.jpg

IMG10.jpg

 

Od tego momentu priorytety się lekko zmieniły.

Auto miało wyglądać jak przyszłościowy klasyk (my wish), ale to, czego nie widać i nie podnosi mocy, dostało zielone światło na zmianę.

Moc była zmierzona na hamowni, i trzyma się całkiem oki (187km):

MOC.gif

 

Pierwsze i najważniejsze hamulce. Po wielu poszukiwaniach zdecydowałem się na 4tłoczkowe zaciski od Alfy 156 3.2, które po małych przeróbkach przez znanego na allegro Pana miały pasować. Niestety nie mogę zachwalić zakupu, bo zaciski okazały się minimalnie źle spasowane i tarcze, pod które miały być spasowane (z 330), były minimalnie za duże. Ostatecznie, po małej obróbce, tarcze z przodu to teraz Brembo Max [09.8952.75] przednia, wentylowana, nacinana 325x25mm z klockami Hamulcowymi Hawk Performance HPS.

Zwiększone zaciski spowodowały wymuszoną zmianę felg z 17 na 18''. Też m pakietowe.

IMG11.jpg

IMG12.jpg

IMG13.jpg

IMG14.jpg

 

Po hamulcach przyszła część na drugą najważniejszą rzecz - opony.

Zacząłem od polecanych Federali, skończyłem na Bridgestone. Dokładne relacje z akcji i perypetii można przeczytać tutaj:

http://www.haliniakgrp.pl/CarDouche/stuff/o-oponach-1/

http://www.haliniakgrp.pl/CarDouche/stuff/o-oponach-2/

 

Powyższe zmiany spowodowały, razem z moim rozwojem (mam nadzieję:)), zredukowanie czasu o około 10 sekund na torze Poznań, co z kolei sprawiło, że kilka razy kończyłem zawody na pudle.

 

Teraz nastał nowy sezon i przygotowań oraz rozwoju ciąg dalszy.

Żeby to nie zginęło, i by móc usłyszeć Wasze opinie, zdecydowałem się na ten wątek.

 

Na dniach przyszły nowiutkie:

- rozpórka staffa

- zawieszenie st-suspension (40/40)

- dystanse st-suspension (po 11mm)

- camber, by ustawić zalecany negatyw na przód (3.5-3.8)

ST1.jpg

CAMBER.jpg

 

Także projekt się powolutku rozwija. Po zamontowaniu nowych nabytków dodam kolejne zdjęcia. A w maju mam nadzieję będę w stanie przetestować nową konfigurację na torze.Edycja 13 kwietnia jeszcze odbędzie się bez zmian.

 

Mam nadzieję, że wpis ten zaciekawił, a mi pozwoli zdobyć trochę cennych rad i wskazówek od Was. Może uda się z kimś zobaczyć na torze.

Edytowane przez halluk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starałem się ograniczać, by przetestować najpierw, czy wszystko zgodnie z regulaminem. Mam nadzieję, że tak:)

Jako, że to teraz bardziej cywilna zabawka na tor, to większość zdjęć też torowych.

Będzie wiosna, będzie mam nadzieję ładna sesja. Póki co kilka zdjęć z poprzedniego sezonu (większość zdjęć wykonana przez zewnętrznych fotografów, także dla nich uznanie):

TPTD11.jpg

TPTD12.jpg

TPTD13.jpg

TPTD14.jpg

TPTD21.jpg

TPTD31.jpg

TPTD32.jpg

TPTD71.jpg

TPTD72.jpg

TPTD73.jpg

TPTD81.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się prezentuje, ale ja bym tylnych (tylnich?) lamp nie zmieniał. Teraz z tyłu wygląda jak Astra 2 :P

dzięki!

No fakt, skojarzenia z Astra są tutaj nieuniknione, ale można dostrzec parę różnic, które odróżniają te dwa samochody (i to nie tylko znaczek :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się prezentuje, ale ja bym tylnych (tylnich?) lamp nie zmieniał. Teraz z tyłu wygląda jak Astra 2 :P

dzięki!

No fakt, skojarzenia z Astra są tutaj nieuniknione, ale można dostrzec parę różnic, które odróżniają te dwa samochody (i to nie tylko znaczek :wink: )

Hehe, wiadomo że są różnice, ale laik już mógłby się pomylić ;-)

W ogóle wydaje mi się, że w ciemnych kolorach mpakiet w compakcie nie robi takiej różnicy jak w jasnych. Swojego szukałem przez rok, widziałem w tym czasie kilka czarnych i granatowych/niebieskich, ale żaden nie wyglądał tak dobrze jak titansilber :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.