Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

W moim e53 2005r padł moduł świateł (pali się na stałe prawy pomocniczy kierunkowskaz). Niestety to już wersja na scalakach (LCM IV) więc wymiana tranzystora odpada.

Planuję zakup używki na allegro gdzie ceny wahają się dosyć znacznie.

Ile powinien kosztować ?

Jaki jest koszt kodowania ?

Może polecicie jakiegoś solidnego sprzedawcę ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Sławas

Opublikowano

Jakby ktoś przypadkiem posiadał to takie moduły pasują wg ETK

 

61 35 6 942 691

61 35 6 942 694

61 35 6 960 253

61 35 6 961 140

61 35 6 942 693

61 35 6 942 696

61 35 6 960 255

61 35 6 961 142

61 35 6 938 289

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepiej zrób dobrą diagnostykę aby się nie okazało że wymieniłeś na darmo, w bmw palenie się jednej żarówki nie koniecznie oznacza uszkodzenie sterownika,

wystarczy że uszkodzi się jakis podzespół lub spali się żarówka gdzieś indziej i takie błędy wyrzuca, ja miałem słaby styk w jednej lampie z tyłu, żarówka nadpalona, to mi ksenony migały co jakiś czas, też mi mówili że sterownik do wymiany, a wyczyściłem styki i nowe żarówk i na tył i z ksenonami wszystko ok nawet jak miałem przez przypadek żarówkę 24V z tyłu zamiast 12V to mi spryskiwacze nie działy i na forum już nie jeden informował a takich błedach a okazało się że tylko w inny miejscu się żarówka spaliła lub nadpaliła.

Sterownik LCM nie jest trudno dopisać zawiera Vin i przydało by się go najpierw zmienić, zostaw stary sobie może można zczytać z niego vin i zapiać w nowym, przebieg skorygować, NCS-em przypisać do twojego wyposażenia, gotowe, nie jest to główny sterownik komunikacyjny w E53, to nie ma takiego dużego problemu gorzej jak

EWS, KMB KMBI (ten trzeci to polifcie)

Opublikowano

Sprawdziłem, że w LCM'ie na scalaku jest zwarcie i przenosi na stałe napięcie na linię kierunkowskazu.

W necie ponad 100 modułów świateł do e53. Wcale się nie zdziwiłem, że akurat do mojego zalazłem tylko 1 i to najdroższy ze wszystkich (400 zł). Kodowanie u mnie w mieście to 150 zł + wymiana 100 zł.

Oczywiście nie zastanawiałbym się nad wymianą, gdybym mógł zwyczajnie podjechać do fachowca i za te pieniądze zakończyć temat (zwłaszcza, że samochód od 5 lat nie miał usterki) ale jak pomyślę, że mam trafić po drodze na kilku papudraków, zostawiać samochód na kilka dni , kupić ze 2 uszkodzone moduły , wracać kilka razy bo przy okazji coś innego padło .....

Chromolę !!! - podlutowałem kabel przy module do tylnego kierunku i wszystko śmiga. Swoją drogą to znam takie warsztaty, które od razu by to zrobiły a skasowały za porządną naprawę.

 

Nie mam na to czasu ale korci mnie , żeby porównać rożne LCM w WDS'ie i sprawdzić czy nie różnią się sztucznie tylko np. zamienionymi wyjściami na kostkach.

Może ktoś w Was to sprawdzał ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.