Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam dziwny problem z moją betką. BMW 530D e39 1999. :D

Czytałem dużo podobnych tematów, lecz rozwiązania nie znalazłem.

Kupiłem ją około miesiąca temu (od znajomego, miał ten sam problem).

Po każdym rozładowaniu się akumulatora przestaje działać obrotomierz, ekonomizer, klimatyzacja oraz pali się kontrolka poduszki.

Jeżeli chodzi o ABS to kontrolka sie nie pali, a ABS działa więc nie powinna to być wina czujnika. kontrola trakcji też działa.

Test zegarów przebiega pomyślnie. Najciekawsze jest to, że problem udaje się rozwiązać dotykają klemą (masa) do akumulatora jednocześnie włączając zapłon, jeżeli wskazówka od obrotomierza pójdzie w góre i jedocześnie odpale samochód to jest szansa, że wszystko zacznie działać. Jest to sposób troche dziwny jak dla mnie i czasochłonny. Jak narazie jeżdże bez obrotomierza i ekonomizera. Ostatnio probowalismy naprawic to w wyzej wymieniony sposob, ale sie nie udalo. Raz działa raz nie. Czego to może być wina? Może jest jakiś prostszy sposób na rozwiązanie tego? Proszę o pomoc i Pozdrawiam. :D

Opublikowano
Przyczyn może być kilka: słabe połączenie masowe(przeczyścić klemy i bolce na aku), uszkodzony akumulator lub usterka wskaźników(zegarów). Ale zastanawia fakt, że piszesz o częstym rozładowaniu akumulatora :?: Jeśli masz z tym częste problemy to wymieniaj aku i raczej problem sam Się rozwiąże
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

No właśnie, klemy były czyszczone, nic nie pomogło.

Aku jest nowe, a zegary nie wydaje mi sie aby byly uszkodzone.

Jakis rok temu, jak koledze w tej becie aku padlo totalnie to jakas godzine meczylismy sie aby naprawic to.

Ja dotykalem masa do aku a on cykal stacyjka az wskazowka drgnie i odpalał, za którymś raze zaczelu wszystko dzialac. Najszybciej naprawialo to sie przy padnietym aku, jak dostawala malo pradu.

Od tamtego czasu wszystko dzialalo, az nie dawno aku siadlo przez sluchanie muzyki na wylaczonym silniku i problem powrocil....

 

 

 

Aku siadalo bo znajomy czesto wlaczal muzyke z samochodu jak siedzielismy w ogrodku i tak gralo az rozladowywalo sie calkowicie :D :mad2:

Opublikowano
Doładować baterię na full konkretnym prostownikiem,sprawdzić poziom elektrolitu jeśli to możliwe i obserwować czy będą zmiany
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Aku naladowane i nic...

Poziomu elektrolitu nie sprawdze bo nie mam jak, ale mysle ze to bez znaczenia poniewaz bylo sprawdzane na różnych akumulatorach i ta sama sytacja.

Wedlug mnie to cos z elektryką, ale pewności nie mam.

Mieszkam w Holandii, więc nie mam zbyt dużej możliwości aby pojeździć po mechanikach, bądź elektrykach samochodowych.

Byłem w jednym polskim zakładzie to powiedzieli, że nie wiedzą co to jest, żebym zostawił samochód to postarają się naprawić.... :mrgreen: :mad2:

Jak narazie będę próbował sposobem odłączania i podłączania masy do aku i kręceniem.

W piątek do Polski jadę, to przydało by się aby wszystko działało w trasie :mrgreen:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłem :D :D :D

 

Odłączyłem wszystkie kable plusowe w od akumulatora w bagazniku i każde złącze przeczyściłem szczotką drucianą. Pomogło.

Najwyraźniej któreś złącze musiało być zaśniedziałe.

Najważniejsze, że działa :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.