Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

viewtopic.php?f=73&t=117891

 

Witam serdecznie wszystkich,

 

zapewne po części odgrzeje temat, posiadam BMW E 60 530 D rok produkcji 07.2003 jest to moje trzecie BMW z tej serii.

 

Mianowicie, mam problem z ładowaniem.

Posiadam alternator 170A Valeo wymieniłem regulator ze szczotkami na oryginał ( niepotrzebnie) podczas spokojnej jazdy do 70km/h jest wszystko ok,

zacznę delikatnie kręcić do 3000 obr stanę w miejscu wrzucę P i zaczyna mi delikatnie wibrować silnik tak jakby za dużo prądu dostawał włączę klimatyzację lub podgrzewanie tylnej szyby i problem ustaje( ponieważ dostaje obciażenie), dodam ze ładowanie podczas drgań wynosi 15.1 lub 14.9 ( czyli za dużo).

 

Dzisiaj po odpięciu IBS ładowanie miałem książkowe 14.3/ 14.4 ale problem z wibracjami nie ustaje. Przed odpięciem IBS codziennie rano i prawie przy każdym odpaleniu auta był błąd ("high rate of battery discharge" , lub przy dluższym przytrzymaniu na zapłonie błąd" battery charge very low" )komputer nie pokazuje żadnych błędów zasilania ani alternatora, IBS niby sprawny( także brak błędów) sprawdzane INPĄ.

 

Akumulator ( Bosch Silver S5 110Ah 920 rozruch ) sprawność 85% bez problemu pali nawet w największe mrozy, alternator tez sprawdzany.

 

Czy przyczyną tego może być moduł zarządzania energią MPM ?. Jak auto chodzi na wolnych obrotach to dokładając rękę np. do żarówki na dole w drzwiach widać że światło nie jest jednolite, tylko delikatnie pulsuje.

 

Byłem u kilku fachowców i żaden nic nie pomógł.

 

Auto ma do wykonania akcję techniczną na sprawdzenie przewodu plusowego akumulatora( myślicie że to może mieć coś wspólnego z problemem ?)

 

Proszę o pomoc bo rozkładam ręce, jest to bardzo uciążliwe gdyż po za tą usterką wszystko cyka jak w zegarku.

 

Jeśli naruszyłem regulamin forum lub powtarzam temat z góry przepraszam moderatora i proszę o nie blokowanie tematu,

 

Będę wdzięczny za każda sugestię, być może ktoś już walczył z tym problemem.

 

Pozdrawiam

 

Piotrek.

Opublikowano
Skąd pewność że akumulator jest ok,jak to zostało zmierzone? W pierwszej kolejności procedura rejestracji akumulatora. Kontrola prądu ładowania, oraz prądu pobieranego przez samochód, napięcie 15,1V(gdzie mierzone?) nie musi być objawem usterki, a wynikiem niepoprawnej oceny stanu akumulatora przez DDE, lub niskiej temp akumulatora. Wibrację to raczej coś z silnikiem, może wtryski? trzeba sprawdzić korektę. Niesprawny silnik bez obciążenia jest bardziej niestabilny
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.