Skocz do zawartości

M52tuB25 grzechotanie silnika - rozwiązane -> DISA


lysyts

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Jestem po wymianie silnika (SWAP M52tuB25) i zauważyłem że coś w nieprzyjemny sposób grzechocze. Jest to słyszalne raczej bardziej od strony kolektora dolotowego, więc chyba nie VANOS.

Silnik jeździ równo, dobrze się zbiera, nawet lepiej kiedy wymieniłem czujnik wałka rozrządu, zalany olejem 5w40 Valvoline SynPower - dotychczas przejechałem 7 tys. km.

Grzechotanie słyszalne jest na jałowym biegu jak i podczas jazdy. W trakcie jazdy mam wrażenie że tylko w czasie przyśpieszania, powyżej 3 tys. obrotów dźwięk jakby zanikał.

 

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie :)

Edytowane przez lysyts
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór Disa może mieć luzy na łopatce albo vanos. Z tym drugim to sam niedługo będę robił uszczelki vanosa i kasowanie luzu na łożysku oporowym w tłoczku (prawdopodobna przyczyna grzechotania) to dam znać czy grzechotanie znikło ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem nagranie audio chyba identycznego grzechotonia, które występuje również u mnie. Autor tego nagrania wspomniał, że dźwięk podobnie jak u mnie dochodzi z okolic kolektora dolotowego.

 

http://w112.wrzuta.pl/audio/7WHFlcdurqU/glos001

 

Co do VANOSa to widziałem, że można kupić ten komplet uszczelek, jednak możesz napisać o co dokładnie chodzi w tej sprawie "i kasowanie luzu na łożysku oporowym w tłoczku". Bo tak szczerze nie wiem o co chodzi i gdzie się to znajduje :D

 

Jeszcze coś wygrzebałem, podobno to wada fabryczna pompy oleju:

http://www.unofficialbmw.com/phpBB/viewtopic.php?p=174831&sid=dc0d8adda62907293ecc2fd9e57c53d1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tej wadzie pompy oleju tez cos czytalem z tym ze u mnie do 3000 obr. auto niby jedzie ok ale niekiedy lapie takie zdlawienia, moc jest nierownomierna dostarczana co sugerowalo by vanosa. Niekiedy tez slychac grzechotanie dokladnie takie jak na filmie

 

od polowy filmu mam ten sam dzwiek.

 

W tym linku masz napisane jak wymieniac uszczelki a na samym dole gosc napisal co powoduje grzechotanie w vanosie. Dokladnie poczytaj

 

http://dziadkowozy.com/viewtopic.php?f=38&t=383

 

Jezeli masz podobnie co w tych linkach to ja bym vanosa zrobil. Zwlaszcza gdy inpa nie pokazuje zadnych errorow i dziwnych wahan czujnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie aż tak nie chromoli na szczęście, poza tym cały czas mam wrażenie że to nie VANOS hałasuje tylko ta pompa oleju.

 

Sama wymiana uszczelniaczy wydaje się w miarę prosta, gorzej już z tą tuleją ;/

Faktycznie według objawów opisanych w artykule który podałeś, wnioskuje że i u mnie trzeba w ten VANOS zajrzeć.

Generalnie jedyny problem tego silnika to że zimny trochę trzęsie i czasami przerwa dopóki się nie zagrzeje troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie puki co też trzesie silnikiem ale nie tak jakby wypadały zapłony. ( jak miałem walnięty czujnik położenia wałka rozrządu na wydechu to wypadały zapłony i to już tak dziwne wręcz telepało silnikiem). Dodam, że silnik gdy jest zupełnie zimny wskazówka jest na samym dole np. po nocy to chodzi idealnie i bez problemu jedzie bez żadnych szarpań itp. ale np. gdy ostudzi się w ciągu dnia do niebieskiego pola to wtedy potrafi właśnie poszarpywać, troche faluje na początku gdy dodaje gazu na postoju i wtedy też troche trzesie silnikiem czuc na fotelu.

 

Tak jak wspomniałem wcześniej. Zero błędów na inpie.

Zrobie tego vanosa u siebie w ten weekend i dam znać czy się poprawiło.

 

Odnośnie tej tuleii którą trzeba w tłoczku splanować żeby zlikwidować grzechot przy nagrzewaniu to nie jest taka ciężka sprawa. Trzeba tylko rozebrać tłoczek w imadle tak aby go nie porysować i wyciągnąć wszystkie elementy tłoczka i zeszlifować na równym blacie papierkiem 400 po troszku i sprawdzać czy luz znika:) zapewne będzie to czasochłonne ale warto podobno się pobawić. Jeżeli się nawet przesadzi z tym szlifowaniem to można podkładkę nad łożyskiem szlifnąć i luz się zwiększy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie regeneracji kompletnie VANOS'a narazie zorientowałem się u mechanika, sam pod blokiem tego nie ogarnę ;) ew. przemyślę wymianę samych uszczelek.

W sobotę sprawdzę jednak DISA bo możliwe że to jednak hałasuje, na ebay idzie dostać zestaw naprawczy z tego co widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czekam na wieści po naprawie disy. Ona tez potrafi grzechotac. Jak będę u siebie grzebal to zajze do swojej disy tez. Może u mnie ona tez się odzywa:) tylko dlaczego akurat na niedogrzanym cos w tych silnikach grzechocze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przypomniało mi się że miałem zdać znać... ;)

 

Zamówiłem u ruska taki oto zestaw naprawczy:

http://www.ebay.pl/itm/Repair-Kit-for-DISA-BMW-M54-M56-2-0-2-2-2-5-or-3-0L-/181112071526?hash=item2a2b1ee566

 

Na przesyłkę trochę czekałem bo trwało to ponad 2 tygodnie, jednak muszę przyznać że jakość wykonania tego zestawu naprawczego jest na prawdę bdb. i warto było czekać.

 

Oczywiście grzechotanie ustąpiło, mam nawet wrażenie że auto lepiej wchodzi na obroty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.