Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam od dłuższego czasu miałem problem taki jak wielu forumowiczów a mianowicie stuki z tyłu podczas wrzucania 1-szego i 2-giego biegu

 

forum przeglądałem na wszystkie sposoby i tyle co się dowiedziałem do ze przyczyn może być wiele zaczynając od skrzyni ,gumowy łącznik, podpora, dyfer,półosie, słynna tuleja dyfra nr 9 itd...

 

im dłużej czytałem tym bardziej mnie głowa bolała.

 

no ale poradziłem sobie z tym wszystkim choć trochę nerwów i pieniędzy wydałem. łącznik gumowy skrzynia wał nowy, podpora nowa, tuleje sanek nowe, tuleja dyfra nowa,

a stuki dalej.

kupiłem dyfer z poliftowego 2,0 o przełożeniu 3,38 i w momencie zabierania się za robotę tak mnie jakoś olśniło i złapałem za półoś i zakręciłem wałem i moim oczom ukazał się luz na przegubach wewnętrznych, nie powiem trochę mi się mina ucieszyła ale potem nie było tak wesoło jak w sklepie stałem i płaciłem krocie za nowe półosie no ale było warto bo teraz jeżdżę biegi zmieniam a stuków brak nawet najmniejszego.

 

nie potrzebnie kupowałem dyfer bo mój zdrowy bez żadnych luzów no ale jak już miałem ten 3,38 to go założyłem bo ma tylko 130tys km przebiegu i teraz jadąc 100km/h obroty mam ok 2700/min a nie jak wcześniej prawie 3000/min a co do startu na światłach nie czuć żadnej różnicy.

 

wiec jak cos to mam na sprzedasz dyfer 3,45 w bdb stanie z przebiegiem 230tys km. jeśli ktoś ma jakieś pytania to postarzam się odpowiedzieć. pozdrawiam

Opublikowano

Witaj.

mam dokladnie to samo co ty. Wymieniłem także sporo rzeczy. Sprzęgło kpl. skrzynia, łącznik elastyczny, podporę, dyfer (nomen omen zmieniłem seryjny 3.45 na 3.38 i nie czuc rożnicy). Tuleje sanek na lemforder, tuleje wszystkie dyfra i nadal stuka. Nauczyłem się z tym jeździć ale mnie wkurza.

 

Mam juz w garażu nowe połosie i mnie pozytywnie nastawił twój post że u ciebie to połosie. Muszę je jak najszybciej wymienić. A że będę robił sam to czekam na dobry moment i pogodę.

Opublikowano
Kolego luz byl osiowy czy wzdluzny ?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano
Kolego luz byl osiowy czy wzdluzny ?

 

Też jestem cjekawy jaki to luz. Zastanawiam się i dochodze wniosku że mógł być tylko osiowy bo wzdłuźny zawsze będzie. "Luksusa26" jak odpowiesz będzie jasne :)

Opublikowano

panowie w na półosiach macie 2 przeguby wewnętrzny (ten przy dyfrze) i zewnętrzny (przy kole)

luz w prawo/lewo tzn od dyfra w stronę koła i odwrotnie jest i musi być bo zawieszenie pracuje i jak by było sztywne to nie widzę najmniejszej możliwości aby to działało.

 

a nasze stuki pochodzą od luzu na wieloklinach w przegubach

 

dźwigamy auto do góry oba koła w górze wchodzimy pod spod auta i zaczynacie delikatnie ruszać kołem przód-tył przód-tył i paczycie sie na półoś i flasze przy dyfrze

jesli półoś porusza sie razem z flasza to nie ma żadnego luzu natomiast jeśli kręcisz kołem a flansza sie nie porusza to automatycznie wiadomo ze macie luz

 

możecie tez kręcić jedna ręką za wał a druga ręka przytrzymać półoś i tu podobnie jeśli kręcisz wałem a półoś nie rusza się tzn z delikatnym opóźnieniem to tez wam pokarze czy jest luz czy nie.

 

dla podsumowania i może lepszego zrozumienia

 

łapiesz ręka za pół os ruszając w prawo i lewo ma mieć luz to normalna rzecz

natomiast jeśli trzymając za półoś starasz się ja pokręcić nie ma mowy o żadnym nawet mini mini luzie( ja właśnie taki luz miałem i dlatego pukało)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.