Skocz do zawartości

E30 M40B16 + LPG Problem po rozgrzaniu(Szarpanie)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem posiadaczem E30 od niemal roku. Rocznik auta 89. Wymieniałem tam następujące rzeczy:

-Wtryski

-Filter paliwa

-kable zapłonowe i świece

-kopułka i palec

-sonda lambda

Mój problem polega na tym ze jak odpale rano auto obroty falują. To nic auto jedzie normalnie aż do momentu gdy osiągnie temperature 90 stopni i tu sie zaczyna problem. Auto szarpie jak sie dodaje gazu, dzieje sie to zarówno na benzynie(mniej szarpie) i na LPG (katorga). Byłem z tym u mechanika, zmierzył mi cisnienie w cylindrach i wyszlo po 9,8 barów jest to mało. Podłączył to pod komputer i na benzynie jak auto pracuje nie ma zadnego błędu, ale gdzy załącze gaz to wyskakuje błąd: Grupa wtrysków 1 i 2 oraz odpowietrznik paliwa. Kazał mi wymienic komputer pokladowy i tu sie naradza pytanie czy to wina komputera czy czegos innego bo nie chce wyrzucać pieniędzy w błoto.

 

Link do filmika:

 

Prosze o odpowiedzi bo auto jest mi potrzebne do dojazdu do pracy. Dziękuje i pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co to za stwór siedzi między przepływką a przepustnicą. Nie możesz kupić rury za 70 złotych tylko lepić jakąś taśma przezroczysta do klejenia papieru?? Przecież to tyle lewuzny zasysa ze nie ma prawa chodzić. I na tym bym się skupil. Patrząć na to co tam jest powyczyniane, to silnik na 99 procent łapie lewe powietrze i dlatego jest problem z obrotami.

 

PZDR>

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na filmię widać jak by wypadał mu zaplon i dlatego to szarpanie. Straszeni cykają popychacze wiec to ma też wpływ na prace silnika. Zmierz komprese w celu wyeliminowania braku kompresu ja ktorym z garów. To przygasanie to przegazóce, to najczesciej lewe powietrze lub uszkodzaony krokowy. Grzanie?? Niedobre odpowietrzenie silnika lub zawieszony termostat.

 

 

PZDR>

Opublikowano
Napisałem na początku, że kompresja jest 9,8 barów. Mój znajomy powiedział mi żebym opóźnił zaplon o 3 albo 4 mm to zawory przestaną stukac i auto będzie zwawcze. Zrobie to jutro bo teraz jest u mie ulewa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe jakim cudem chce przestawić zaplon w tym silniku :duh: Zapłon jest sterowny elektronicznie. nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłony. Kompresja 9,8 bara??!! To jest na poziomie zajechanego silnika. Moje m40 po blisko 350tyś mialo ponad 12.

Powiedz mi czy na benznynie jeżdzi normalnie?? Jeśli wspomniałeś o LPG to winę za obroty może też ponosić uszkodzona przeplywka.

 

PZDR>

Opublikowano

Skoro na benzynie jeździ normalnie to masz problem zdiagnozowany: szuraj do gazownika na regulację...

Tyle że zasada jest jedna aby dobrze jeździł na gazie, najpierw musi bezproblemowo jeździć na paliwie.

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.