Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dołączę się do tematu ponieważ również mam podobny problem z oporem przy jeździe. U mnie wygląda to następująco, od dłuższego czasu walczyłem z biciem tarcz hamulcowych przednich i trzymaniem auta na nawet sporej górce. Wymieniłem ich już w sumie ze cztery komplety z czego dodatkowo dwa były jeszcze toczone i mimo tego bicia powracały po około miesiącu od wymiany lub toczenia. Przed włożeniem drugiego nowego kompletu tarcz Brembo zregenerowałem zaciski hamulcowe ponieważ nie wygłądały najlepiej i przynajmniej jeden tłoczek był trochę przyrdzewiały wewnątrz i to on powodował trzymanie auta na górce,po regeneracji zacisków auto zaczęło się pięknie staczać z każdej nawet najmniejszej górki. Minął miesiąc bicia wróciły auto z górki się staczało ale było wyczuwalne lekkie trzymanie ze względu na krzywe tarcze. Brembo poszły do toczenia, po miesiącu znowu wszystko wróciło. No więc myślę sobie skoro Brembo są takie marne to kupię teraz ATE Powerdisc plus klocki ATE. Pojeździłem na nich nawet nie miesiąc, bicia wracają,lecz po ich włożeniu efektu trzymania nie było auto samo się pięknie toczyło. Tarcze poszły do reklamacji, która została uznana na moje szczęście bo to nie tarcze były wszystkiemu winne tylko piasty. Mówię sobie pewnego dnia wszystko masz wymienione, tarcze, klocki, zaciski po regeneracji, łożyska wymieniane dwa lata wcześniej i pozostały stare tylko piasty więc je również wymieniłem wraz z nowymi łożyskami bo inaczej się nie da. Kupiłem nowe tarcze Zimermann i po pół roku ich użytkowania bić już nie ma a więc winne były krzywe piasty. Tyle tylko że wróciło trzymanie auta na górce tzn. auto stacza się lecz nie tak luźno jak powinno, do przodu jeszcze tak bardzo tego nie czuć jednak jak toczy się w tył to jest to już wyczuwalne. I tak myślę czy czasem panowie mechanicy którzy wymieniali mi piasty przypadkiem nie wcisneli mi jakoś krzywo łożysk w zwrotnicę i później piastę w łożysko bo jak podniosę auto na lewarku pokręcę kołem to jakoś specjalnie luźno te koła się nie obracają, dodam że mam napęd na cztery koła i skrzynia roździelcza może dawać jakiś opór ale mimo wszystko jak dla mnie to koła obracają się z dużo większym oporem niż kiedyś i niż powinny. Co wy na to, jak myślicie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Opublikowano

Masakra jakaś. Sądziłem że ja mam tylko taka przypadłość. Powiem Ci kolego że czynników jest multum ale od hamulcy trzeba zacząć.

U mnie stanęło na tym że 3 razy zmieniłem mechanika i obecny stwierdził że mam krzywe z tyłu tarcze (było słychać niejednostajne przycieranie)

Wszystko związane z napędem wykluczone bo praktycznie oprócz skrzyni biegów wszystko zostało dokładnie sprawdzone i wymienione (łożyska, przeguby z półosiami, dyfer)

 

U mnie tarcze (tak przypuszczam) skrzywiły się w momencie zblokowania prawego tylnego koła, następnie lewego tylnego. Nastąpiło przegrzanie (czerwony nalot) i w efekcie skrzywienie co dalej hamowało auto. Albo założenie tarcz na brudną piastę (musi być ona perfekcyjnie wyczyszczona) Bo jak piasta ma się skrzywić? Jest taka możliwość? Chyba że auto dostanie strzała w koło.

Choć nie jestem ekspertem od bmw bo mam je od niedawna, to mogę Ci poradzić:

 

- sprawdź obowiązkowo bebechy ręcznego, które lubią się zapiekać i trzymać koło - ta wersja najbardziej pasuje bo wspomniałeś że do tyłu jest gorzej.

- sprawdź elastyczne wężyki doprowadzające płyn hamulcowy, (częsta bolączka)

- zobacz błędy na kompie, jeśli będzie walnięty czujnik ESP, bądź czujnik skrętu auto będzie Ci przyhamowywać

- pompa abs

- na walnietej pompie hamulcowej raczej bys nie uciągnął auta, wiec odpada.

- zobacz (ręcznie) jak wyciskają się tłoczki bo być może zregenerowanie za dużo nie pomogło.

- wymieniałeś płyn hamulcowy?

 

Na początku przejedz się bez tylnych hamulców (odłącz ręczny i klocki) zobaczysz co się będzie działo, jak będzie szła elegancko to znaczy że walnięty tył a jak ciężko to przód. Od tego bym zaczął.

Tarczy hamulcowej się nie toczy, wiec przypadkiem nie rób tego z Zimmermannem którego założyłeś bo ją popsujesz a to jedne z najlepszych tarcz na rynku do bmw:)

Opublikowano
Witam, kurcze w sumie jak teraz pomyślę to w tamtym roku i tylne hamulce w komplecie wymieniałem włącznie ze szczękami ręcznego i płynem hamulcowym w całym układzie. Na kompie nie ma żadnych błędów ESP,ABS. Podejrzewam jednak przednie łożyska, że zostały źle wprasowane przez partaczy z warsztatu. Co do samych przednich hamulców to tak jak pisałem po wymianie piast i włożeniu nowych tarcz wszystko jest już w porządku, żadnych bić na kierownicy już nie mam.
Opublikowano

Ja tak samo myślałem, sprawdziłem a łożysko było oko. Jeśli byłoby spartaczone to by wyło jak diabli albo hałasowało na zakrętach. Lewe przy skrecie w prawo i odwrotnie. Ponad to u nas w BMW e46 łożysko jest standardowe, tylko przy stożkowych jest taka możliwość, chyba że takie masz?

- sprawdź po trasie które koło, bądź tarcza grzeje się bardziej, nawet minimalnie - to będzie znak że coś jest walnięte

- koniecznie zwróć szczególną uwagę na zaciski (sprężynki na zaciskach), tłoczki i wężyki

- i tak jak pisałem wczesniej, niech mechanior odłączy Ci hamowanie całego tyłu i sie przejedz. Bedziesz wiedział na 100% czy masz szukać na przodzie czy tyle. Bo jak Ci wybije łożysko i założy nowe to masz 200 zł w plecy.

 

Ja miałem tak jak Ty. Wczoraj odebrałem auto po wymianie tarcz. To koło co się grzało minimalnie więcej od innych, zagotowało się po 20km, jutro wymienimy tłoczek i wężyk i zdam relacje w następnym tyg. uważam na 95% że to jest przyczyną hamowania w moim aucie.

Opublikowano
Te Wasze auta musi trzymać Św Piotr. Anioł stróż, który dba, żebyście się nie pozabijali.
Opublikowano
hehe:) Uwierz mi kolego, że nie chciałbyś doświadczyć takich przeżyć z autem jak my. Mam taki kwas po raz pierwszy w życiu i może problem nie jest dość skomplikowany to w połączeniu z mało profesjonalnym podejściem naszych fachowców, może przerodzić się w piekło. Ciekawe co byś tutaj wypisywał jakbyś odebrał po raz 10 auto od łącznie 3 mechaników z tym samym problemem :?:
Opublikowano
Jakub, Św. Piotr nie musi mi auta hamować czy tam trzymać jak to tam sobie nazwałeś ponieważ mam 37 lat głowę na karku a w niej sporo rozumu i jakieś tam szaleństwa BMW mam za sobą już jakieś parenaście lat. Może z Twojej strony to był żart może nie ale uwierz mi, że jakbyśmy się zamienili na tydzień samochodami to Twoje odczucia były by zbliżone do moich czy przedmówcy a uwierz mi jestem cierpliwy, nie wiem jak Ty, może po miesiącu walki z naszym problemem byś sie poddał? Ja walczę z tym już od roku.Jeśli możesz to pomóż a jeśli nie potrafisz albo nie możesz to proszę Cię bardzo grzecznie nie udzielaj się z takimi odpowiedziami do tematu bo po kilku latach obecności na tym forum i przeczytaniu niejednej Twojej odpowiedzi do tematu zmienię o Tobie zdanie na bardzo negatywne. Pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Heja. Nadal nie uporałem się z moim problemem:/ heble wymienione a auto dalej stawia opór. Tak naprawdę została tylko skrzynia biegów;/ Czy ktoś na forum może mi napisać czysto teoretycznie czy jest możliwe aby hamowała skrzynia? Następuje zjawisko cyklicznego hamowania (wczesniej tego nie zauważyłem) Jest tolerancja około metra że auto toczy sie do przodu i do tyłu dobrze. Po przekroczeniu tolerancji zaczyna hamowac... Opór wraz z przejechanymi km. po przejechaniu około 50 km. wzrasta na tyle mocno że auto nie chce jechać i nie zjedzie ze sporej górki (hamulce zimne) Dla mnie to zjawisko jest niepojęte... :duh:
Opublikowano
Witam, przyczyna prawdopodobnie znaleziona: DYFER, wymieniłem swoj rozwalony na jeszcze bardziej rozwalony dyfer:) Ma ktoś dojście do pewnego dyferencjału? U mnie przekładnia 3.07. Mogę zapłacić więcej hajsu, najważniejsze żeby był dobry...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.