Skocz do zawartości

Niedogrzany silnik 3.0d LCI mimo wymiany termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie auto bmw e83 po lift 3.0d 218 automat, temp na zewnątrz 8 stopni odczuwalna 0 ( wietrznie jak cholera ) , prędkość emeryta 90 -110 Mimo że termostat wymieniałem jakieś 3 miesiące wcześniej zauważyłem ostatnio w trasie że temperatura silnika nie za bardzo ma ochotę przekroczyć 84- 86 stopni głównie oscyluje w 83- 84 przez 120 km nie włączyło mi się wypalanie (poza pasywnym) filtra DPF mimo że sadzy było około 39 gr - samo nie uruchomienie się wypalania raczej zrozumiałe ponieważ startuje przy 90 stopniach...

 

 

Wcześniej wypalał się bez problemu w czasie wypalania 91 stopni po wypaleniu spadało na 87-88

Termostat wymieniany na oryginalny.

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzenie nowego termo...

Jakieś sugestie ?

 

Dziś polatam po mieście i zobaczę czy go rozgrzeje do 90 ale coś mi mówi że nie ;]]

 

Teraz pytanie-zagadka dlaczego ?

Edytowane przez Anonymous
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

... napisz dokladnie jaki silnik diesla , np : N57N2 3.0 D 170 kW

Jezeli masz ten silnik ( diesla ) i problemy z temparatura silnika to musisz sprawdic :

 

1. Termostat glowny

2. Termostat EGR

 

Jak wymienic termostat EGR mozna zobaczyc tutaj :

BMW 530d,320d,520d, EGR thermostat swap in three minutes

 

Jak wymienic oba np. w 530d E60 silnik N57N2 3.0 D 170 kW :

BMW E60 530d thermostat

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano (edytowane)
Dzięki za wpis ale jak pisałem 3.0d po lift 218 ( inaczej M57N2 160 KW ) ... a to oznacza chociażby tyle że to silnik po 1. z jednym termostatem bo w e83 LCI (polift ) tak robili swoją drogą nie wiem why ... a po 2 już go wymieniłem 3 miesiące temu na nowy oryginalny ... bo nie osiągał nawet 70 stopni ;]] Edytowane przez Anonymous
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

.... jezeli jest 100% sprawny i posiadasz jeszcze automatyczna skrzynie biegow .... = >

.... to padl termostat w wymienniku ciepla automatycznej skrzyni biegow .

 

 

zobacz tutaj => http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E83N/Europe/X3_3.0d-M57N2/L-N/browse/radiator/heat_exch_transmission_oil_cooler_line/

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
ooo widzisz a to już jest interesujące co piszesz ;]
Opublikowano
dobra ... poczytałem trochę i hmm mam mieszane uczucia ... auto nie jest jakoś zimne brakuje mu kilka stopni do 90 ... jak to sprawdzić z tym wymiennikiem żebym miał pewność ? koszt wymiany z tego co patrzyłem nie duży więc wymienić można ale jak się upewnić ? sposób z zaciskaniem węży ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazlem na forum ( Łotewskim ) taki przypadek jak u Ciebie !

Facet wymienil oba termostaty w X5 E70 3.0 D

1. Termostat glowny

2. Termostat EGR

. a temperatura silnika ciagle nie byla optymalna ....

wiec zacisnal sciskami weze gumowe ( wymiennika ciepla automatycznej skrzyni biegow ) , tak jak na zdjeciu

=> https://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xMy8xMi8yNy9vcmlnaW5hbC91dmF6YTN5NS5qcGc%3D

 

Temperatura silnika wzrosla szybko do ok. 91°C - 92°C ..... i byla bardzo stabilna ( zamieszczone sa tez zdjecia ) ! ! ! [ TMP - 92°C ]

 

=> https://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xMy8xMi8yOS9vcmlnaW5hbC9uYTZhNnU2dS5qcGc%3D

 

 

Caly przypadek opisany jest tutaj :

=> http://ru.bavariancar.lv/forum/showthread.php?t=46326

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
no dobra :) to dzięki, przetestuje i dam znać co zaobserwowałem
Opublikowano

Pojeździłem po mieście po około 8 km silnik złapał 91 stopni sprawdzilem soot w dpf i 39.94 gram w tej chwili urosła temperatura w dpf egr przymknelo na 5% i ruszyło wypalanie wyskoczyłem poza miasto rozpędziłem go do 100-110 i temp spadła na 87-88 ale proces wypalania leciał dalej ...jak zakończył wróciłem na miasto i temperatura znowu 86-87 i tak już zostało :/

 

Zaczynam się zastanawiać ...

skoro w odpowiednim momencie temperatura silnika na czas wypalania była 91 to może te 86-88 to odpowiednia temp silnika ? A może to program zakłamuje ? Sprawdzę jutro czy się pokrywa z kompem w aucie ale wątpię żeby były rozbieżności raczej nie możliwe ;)

 

Z zaciskania węży jeszcze nie sprawdzałem ...

spalanie w mieście mam 13.5 ale moim zdaniem takie powinno być ;) nie wierzę że ktoś ma 10 jazda na emeryta min 12

 

Z poprzedniej trasy wyszło mi 7.8 no ale pasażer strachliwy wiec 120 to max prędkość

Opublikowano

do wypalania dpf wymagana jest temp min 75 stopni, wiec powyzej 80 jest wystarczajaca i calkiem w normie. w nowoczesnych silnikach zaopatrzonych w wydajny system chlodzenia temp utrzymuje sie w grnicch 80-90 stopni.

Co do wyminy termostatu, to tylko na oryginalny! wymienilem ostatnio na tani zamieninnik i okazal sie uszkodzony, otwieral sie przy 65 stopniach.

Opublikowano
Oczywiście ze oryginalny ... co do wypalania dpf nie masz racji w bmw e83 nie rozpocznie się aktywne wypalanie poniżej 89 stopni silnika ... ani też bez odpowiednio wyższej temperatury spalin i ciśnienia przed filtrem ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.