Skocz do zawartości

E46 320d M47D20 - czyszczenie turbiny, ustawienie gruszki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jutro demontuję turbinkę z powodu jak mi się wydaje zapieczonych łopatek - objawy na to wskazują.

Od czasu do czasu dość mocne przeładowywanie i oto dziś np. na drugim biegu pedał gazu na 3/4 a ciśnienie niemal 1.7bar :shock: a to już istna przesada dla tej turbawki, na trzecim biegu dochodzi do 1.5bar po czym zbija do 0,5bar, jeździ się coraz gorzej, próbowałem coś tam regulować sztangą po czym kontrola w DISie czy wartości się pokrywają, raz było dobrze a raz spora odchyłka.

 

Inny przykład prędkość 100 czy 120km/g puszczam gaz, a ciśnienie w dolocie z 0,7bar spada do 0,4bar a powinno być 0.

Ewidentnie coś się zacina (łopatki) może grucha uszkodzona.

 

Pompa vacum sprawna, wężyki podciśnienia nowe, elektro-zaworek turbiny nowy oczywiście pierburg (nie ten za 130zł), zbiorniczek podciśnienia szczelny, czujnik ciśnienia doładowania sprawny (sprawdzałem pokrywanie wartości z zegarem w kabinie), przepływka nowa (soft D5), tutaj wszystko jest ok.

 

Tak więc czyszczenie VNT miejmy nadzieje, że przyniesie zadowalający efekt.

 

I takie pytanie do znawców tematu:

Czy dobrze rozumiem aby ustawić sztangę żeby przy -0,62bar dotykała do "ogranicznika" tzw. zderzaka?

http://www.turbomaster.info/eng/garrett_parts_list/700447-0001.php



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Turbinka zdemontowana i wyczyszczona.

Jak widać pluła trochę w dolot, choć od wymiany do wymiany oleju nie dolewam.

Wyczuwalny jest również niewielki luz wzdłużny, na razie do zaakceptowania.

http://images68.fotosik.pl/668/2f84db151a45f7bc.jpg

 

Zaraz po demontażu mały test podciśnienia, jak widać na nic się zdały moje wcześniejsze regulacje

http://images69.fotosik.pl/669/306334d39ccdae19.jpg

dla niewtajemniczonych max. doładowanie powinna osiągać przy podciśnieniu -0,62bar wg Garretta, -0,65bar wg WDS

 

Pierwsze co sprawdziłem to dźwignia zmiennej geometrii i od razu mankament w postaci luzu na osi dźwigni, co prawda porusza się swobodnie i bez żadnych zacięć

http://images70.fotosik.pl/668/35c6eb2d7fb05f3b.jpg

 

Strona gorąca, tragedii nie ma spodziewałem się większego nagaru

http://images70.fotosik.pl/668/1f2ccd39904a68be.jpg

http://images69.fotosik.pl/669/1e2a7108c3a59a1a.jpg

http://images66.fotosik.pl/668/a65b804b65ffc8c7.jpg

 

Strona zimna

http://images68.fotosik.pl/668/551666e54ca16cf4.jpg

http://images66.fotosik.pl/668/76d439bd7c8e17b2.jpg

 

Po wyczyszczeniu i złożeniu

http://images66.fotosik.pl/668/7035894bc36abcb5.jpg

 

Przy okazji, aby spaliny miały swobodniejszy przepływ mała polerka w zasadzie to poszerzenie kanału wlotu spalin.

http://images67.fotosik.pl/670/dcca63f6dc586730.jpg

http://images70.fotosik.pl/668/90b64b7adb600d50.jpg

 

Turbinka czeka na montaż i test :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Witam

 

Turbinka zamontowana, auto nareszcie jeździ i odzyskało swój dawny wigor.

 

Tuż przed montażem, wszystko ładnie po zabezpieczane

http://images67.fotosik.pl/688/e0fc14899f640719.jpg

 

I jeszcze przymiarka uszczelki

http://images68.fotosik.pl/687/4ab73f19d148ff80.jpg

http://images69.fotosik.pl/687/98153f40e1b179d4.jpg

 

Obróbka kolektora wydechowego też by się przydała, jak widać po odcisku uszczelki przelot spalin znacznie ograniczony.

http://images67.fotosik.pl/688/e53e186c8427520b.jpg

 

Katalizator o dziwo jeszcze cały

http://images69.fotosik.pl/687/0302fc68dfada40c.jpg

 

I już na swoim miejscu

http://images67.fotosik.pl/688/37a80238e0209479.jpg

 

Pierwsze odpalenie

 

Wrażenia z pierwszej jazdy bardzo pozytywne.

Jeżeli chodzi o dynamikę to jest to zupełnie inne auto oczywiście nie jest to TDI, że ciągnie niemal od samego dołu, ale od ok. 1900 do 3500obr./min (do tylu tylko kręciłem) auto płynnie rozwija moc, przy pełnym bucie (dwa razy sprawdzałem) lekki overboost po czy pięknie zbija i trzyma ok. 1.1bar (test na 3 biegu) dla mnie pełna satysfakcja.

 

Na próbę niestety nie zabrałem nic, aby wietrznic rezultaty.

 

Aha taki mały szczegół gruszkę ustawiłem wg. WDS czyli na -0,65bar.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.