Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

od kilku dni walcze z tematem.

 

Próby połączenia się za pomocą NCSa i interfejsu PASOFT , kończa sie tym co w temacie czyli

 

Vin is faulty

 

coapi-2020 ......

 

itd.

 

z e46 czy e60 działa elegancko

 

czy w pasofcie też trzeba zwierac pin 7 i 8 żeby zadziałało?

 

Bo gdzies ktos wrzucał podobny temat ale używał K+DCANa

 

 

Uprzedzając pytania profil itd dobrze ustawione, nie działa z e38 i e39 poki co.

 

Dziękuje, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E39 i E38 maja linie diagnostyczną L ja do E46 mam pasofta i lutowałem piny 7 i 8 oryginalnie w pasofcie jest tylko pin 8 nie ma pinu 7 dla silnika i skrzyni automatycznej

ale jak tobie pa soft czyta silnik to masz te piny połączone, E46 ma tylko linie K diagnostyczną na pinie 7 i8 (w obd 1 okrągła wtyczka jest tylko jedna linia diagnostyczna nie pamiętam czy pin 17 czy 20) a 38 i e39 maja jeszcze linie L na 15pinie jak masz interfejs do INPA i NCS K-D-can to może być problem z połączenie ze starszymi E39 i E38

zwłaszcza jak mają obd 1 w okrągłym gnieździe 20pin może przejściówkę masz uszkodzoną, albo nie ma zapłonu, lub napięcia z akumulatora nie czyta dlatego nie łączy się z pasoftem tak samo z inpa i NCS

Opublikowano

kurcze din fajnie że odpowiedziałeś, ale nie za bardzo rozumiem co chcesz przekazac :D troche chaotycznie :P napiszę tak :

 

e46 / e60 pasoft + NCS łączy się , koduje blablabla

 

e38/e39 pasoft + NCS wyskakuje błąd Vin is faulty coapi blablabla

 

Chcę żeby działał pasoft + NCS w wyżej wymienionych modelach. (e38/e39)

 

Używam złącz obd 2.

 

Z przejściówką z OBD1 (okrągłe) na OBD2 próbowałem - ten sam błąd.

 

W obydwu autach sprawne aku itd, wszystko działa gra i buczy.

 

Do reszty zabiegów używam ADSa + INPA/DIS etc. :)

 

Nie mam K+DCAN.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jeszcze raz powiem e38 i e39 mają dodatkową linie diagnostyczną L-line na 15 pinie mają też K (teraz tylko o ADS INPA i NCS)

każde e46 e53 e60 do 2007 roku e87 i e90 też do 2007/03 maja tylko linie diagnostyczną tylko K-line na pinach 7 i 8 (a w okrągłej też jest jedna linia K-line )

powyżej 2007/03 jest już D-can na pinach 6 i 14 dlatego ADS się nie łączy nie ma D-can

Ale masz ADS przecież on bez problemów łączy się inpa i dis nawet z e30 tam jest linia diagnostyczna K i L

a inpa dziala ci z e38 i e39 ???

jak dział inpa to masz błąd w NCSEXPER

Ja do E39 używam KKL zwykły na USB Ediabas STD:OBD i dobrze chodzi(od 96 do 2007 roku) a od e46 mogę używać już K-DCAN ponieważ E46 nie ma starszej lini L

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

bsbs - ale z pasoftem nie mam problemu , na innych autach działa

 

a poza tym :

 

Din76 - poszło ADSem przez OBD 1 :)

 

Już wiem o co chodziło Ci , teraz zrozumiałem dosadnie :D

 

Tylko jest kolejny kłopot :)

 

Nie chce sie zakodowac moduł. Dokładniej ani DRL ani KIER US.

 

Niby po kliknięciu Execute JOB na NCSie , światełka migną , ogólnie zachowanie jakby sie azkodował , a tu du.pa nie działa.

 

Ani DRL ani kierunki US.

 

Moduł jest LCM III

 

Wszystko robie jak należy , bo kodowałem już trochę tych modulików a te njest jakiś oporny.

 

po zakodowaniu w tym aucie , co jednak się nie koduje, zczytuje ponownie plik FSW i pomimo że koduje zmiany, po zczytaniu znów jest tak jakby seryjny...i zgłupiałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.