Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znam kilka(3szt) 550i LPG i chodzą idealnie 100% bezobslugowo przy odpowiednim serwisie.

A co do korzysci jak robimy standardowy przebieg roczny powiedzmy 35tys km rocznie licząc na skróty PB 15L x350 x4.5 = +- 26000zł na lpg 18L x 350x 2zl = 12 500zl plus 100zl miesiecznie na pb razem 14 000zl oszczednosc roczna 12 000zl liczac np 3 lata mamy 36000zl przy cenie porządnej instalacji 6tys zostaje nam 30tyś czyli co rok na fajne wakacje plus komplet nowych opon wydaje mi się że warto a są ludzie którzy jeżdżą więcej.

Najwięcej przeciwników LPG jest wśród ludzi,którzy mało jezdżą albo słabszymi autami ewentualnie nie mieli do czynienia z porządną instalacją a LPG pamietają z czasów polonezów i instalacji na śrubkę gdzie co weekend trzeba było grzebać.

Opublikowano

Czesc,

dla mnie jedna z najwiekszych wad LPG jest zasieg (bo: np czesto jezdzilem klekotem wro-wieden + powrot na jednym baku bo nie lubie tracic czasu na postoje) a jak wtrynimy butle duza to po baganiku i do tego tematu wroce

to podwozie e60

http://images69.fotosik.pl/645/4ee5f33f6b36188dmed.jpg

jak widac bak benzyny jest swietnie chroniony (BO E60 TO KONSTRUKCJE POMYSLANIE POD BENZYNE/ROPE i ich seryjne baki sa taki umieszczone by minimalizaowac prawd uszkodzenia baku w razie wypadku) natomiast wneka na kolo zapasowe obrywa przy kazdym "zaparkowaniu" w nas innego auta (nie wiem jak dla innych ale dla mnie to maly dyskomfort)

No nic...kto nie ryzykuje ten nie ma :)

Jak widac producent zmarnowal full miejsca na wielgachny tlumik (ten na zdjeciu to jakis tjuningowy oczywiscie). Obecnie sa male waskie wydechy, ktore nawem mozna poprowadzic pomiedzy wneka na akumulator a kolem zapasowym

Na oko wydaje sie, ze jakby wyciac podloge pod wydechem i wspawac ja nizej (badz wspawac wneke na kolo zapasowe od czegokolwiek co by pasowalo) mamy miejsce na 2 butle toridalne

Mozna takze zrobic tylko wneke podobna do tej na akumulator i wstawic pionowo mniejsza butle toroidalna jak w merolach starych ludzie robia

http://images70.fotosik.pl/644/b0f697c657e21f59m.jpg

Jednym slowem przy odrobinie fantacji mozna zapewnic w aucie z zachowaniem bagaznika i nawet pond 100L gazu lacznie w 2 butlach - ale raz ze jest to przebudowa konstrukcji samochodu "kontrowersyjna" przy przegladach a dwa, ze zaden gazownik tego za standardowa cene instalacji nie zrobi

No i w razie "zaparkowania" w naszym tyle "dyskomfort" rosnie podwojnie ...(ta ciemna strona LPG o ktorej zapomnialem wspomniec)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

lpg najlepiej sprawdza sie (w sensie - najmniej problemow, kosztu zalozenia + gaz w baku wystarcza na wiecej km...) w 4 cylindrowych prostych silnikach (+ najmniejsze ryzyko dania d... przez gazownika, ktory np w skapasci swej moglby zamontowac za malo wydajny parownik, elektronike srednio dajaca sobie rade z duzoa iloscia cylindrow pracujacych w pelnej sekwencji, zadnych zmiennych dlugosci dolotu w kolektorze itp itp) - proste rzeczy sa mniej awaryjne

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poogladaj testy wytrzymalości butli lpg krótko mówiąc jest ona bardzo wytrzymała możesz po niej jeździć ogólnie to testy różnego rodzaju pokazały że łatwiej o zapalanie paliwa z baku pb czy on niż lpg to niebezpieczeństwo to kolejny mit.
Opublikowano

To znaczy ze jak auto ciezaeowe z 10 tonami piachu niedohamuje to nie ma obaw? chetnie poczytam o tej wytrzymalosci...daj link bo to moze Ty wierzysz w mit o niezniszczalnosci butli

Butla wazy 20-30 kilo...to nie twor o grubosci pancerza T34

Wysłane z mojego JY-G3 za pomocą Tapatalk 2

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio w K2 na tvn turbo robili test - strzelanie z broni ostrej do baku z benzyną i butli lpg.

Oczywiście z bakiem nic się nie stało oprócz tego że zrobili sito to z lpg po rozszczelnieniu butli gaz się zapalił od iskry i płonął do wyczerpania gazu ale nie wybuchł.

 

Sent from mobile.

Opublikowano
To znaczy ze jak auto ciezaeowe z 10 tonami piachu niedohamuje to nie ma obaw? chetnie poczytam o tej wytrzymalosci...daj link bo to moze Ty wierzysz w mit o niezniszczalnosci butli

Butla wazy 20-30 kilo...to nie twor o grubosci pancerza T34

Wysłane z mojego JY-G3 za pomocą Tapatalk 2

naprawdę nie chcę żeby to głupio zabrzmiało, ale kurde jak w tyłek mi wjedzie wywrotka, nawet niechby pusta, a co tam, to 1) butla z gazem będzie jednym z moich ostatnich zmartwień, 2) zaraz obok jest zrobiony z cieniutkiej blachy zbiornik na benzynę, i taki zbiornik wytrzyma nieporównywalnie mniej, niż butla toroidalna czy cylinder; czy to butla czy bak czy cylinder czy co tam będzie w bagażniku, i tak nie zatrzyma to ciężarówki

tak czy siak w takim wypadku i tak najbardziej będę się martwił tym, żeby móc samemu wysiąść

Opublikowano

tu wypada najlepiej ropa... mozna w niej fajki gasic

bak benzyny nie jest w bagazniku we wnece kola zapasowego w odleglosci 1cm od sciani bagaznika ale pod d... wiec jest tam jednak "z metr" do pogiecia

Butle gazowe sa wytrzymale...na cisnienie panujace w butli (tak, na to sa testy i certy robione)... kazdy wiekszy osobowy samochod z pasazerami ma wage 2ton.... nie ma szansy by po wjechaniu w tylek 2 ton butla nie rozszczelnila sie... oczywiscie to jeszcze tragedii nie oznacza... no chyba, ze palimy fajki w aucie a to kombi niezamknieta roleta :D

Oczywiscie, ze to nie wybucha zaraz wszystko bo inaczej tego by montowac nie pozwolili... ja neutralnie nazwalem to "dyskomfortem"

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adac i nie tylko robiło testy zderzeniowe aut z LPG gdzie zbiornik akurat był jednym z najwytrzymalszych elementów auta blacha się gnie a butla cała. Wszystkie elementy auta masz z dużo mniej wytrzymałej blachy więc zbiornik może się przemieścić ale nie uszkodzić.

Były też testy gdzie auta ciężarowe jeździł po zbiorniku i deformował się ale nie rozszczelniał dlatego napełnia się max 80%.

Teraz nawet auta ciężarowe mają lpg w celach oszczędnościowych.

Butla nie jest żadnym zagrozeniem wiekszym jest standardowy zbiornik na paliwo.http://gazeo.pl/na-biezaco/bezpieczne-lpg/Bezpieczenstwo-zbiornikow-LPG,artykul,5808.html

Opublikowano

nie rozumiem dlaczego piszesz o zagrozeniach zwiazanych z benyzna... przeciez i tak masz benzyne w baku wiec niezaleznie jakie by z tego tytulu niebezpieczenstwa nie byly dotycza one takze auto z lpg... drugie primo to baki sa tak umieszczone by nie oberwaly w przypadku kazdego bum.

Wiem, ze butle sie testuje, atestuje itp... na cisnienie, ktore ma wytrzymac a nie na zderzenie, temperatury, spawy. - w aucie poza blacha masz wzmocnienia, podluznice itp- ktos przemyslal karoserie tak by w razie bum chronila pasazerow i zeby bak nie uszkodzil sie latwo - dlatego masz go pod kanapa, prawda? wtryniasz teraz butle ktora przy kazdym wiekszym bum bedzie wgniatana - dla mnie jest to dyskomfort

Nie bede sykutowal o tym na ile realnie to niebezpiecznie... mi tylko raz w zyciu ktos w tylek wjechal i skonczylo sie na ryskach na zderzaku ... ale jakby mial mi mocno wjechac... bardzo bym nie chcial miec butli w kole zapasowym wtedy...

Crashtestow butli producent robic nie musi wiec nie miej zludzen - nie robi sie (poza jakimis akcjami typu "dzis bedziemy strzelac z rakiety w butle na poligonie i sprawdzimy co sie stanie"

Przemek

P.S,

wiem, ze w butli jest zawor bezp teoretycznie zapewniajacy nawet ochrone przed eksplozja jakby wsadzic butle w ogien... ale wszystko czasem zawodzi

http://www.straz.bielsko.pl/aktualnoci/401-rozszczelnienie-zbiornika-lpg

W sobotę przed godziną 19 na ulicy Warszawskiej w Bielsku-Białej doszło do rozszczelnienia zbiornika z gazem LPG w samochodzie osobowym marki Daewoo Nubira.Strażacy spuścili gaz z butli, gdyż był w niej uszkodzony zawór bezpieczeństwa, a jego zakręcenie nie przyniosło skutku.

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko czasem zawodzi zwłaszcza w Polsce gdzie ludzie mają auta poklejone na gumę a przegląd podbija pan Heniek wiec taki przypadek tylko potwierdza regułe.

Co do uszkodzenia zbiornika nie raz w warsztacie który mam za płotem widziałem przecięte przewody paliwowe lub wyrwane filtry, które zazwyczaj są pod autem czy też uszkodzone baki po jakimś korzeniu czy krawężniku paliwo cieknie a auto jedzie dalej bo tu nie masz zabezpieczenia i dopóki nie odetniemy całkowicie dopływu paliwa to będziemy jechać.

Dla mnie LPG w żaden sposób nie jest niebezpieczne w aucie ale każdy ma swoje zdanie. Sam zbiornik wytrzymuje zazwyczaj ok 100-120barów ciśnienia a to jest ogromna siła mogąca zniszczyc praktycznie wszystko to pokazuje jego wytrzymałość.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiem, ze w butli jest zawor bezp teoretycznie zapewniajacy nawet ochrone przed eksplozja jakby wsadzic butle w ogien... ale wszystko czasem zawodzi

http://www.straz.bielsko.pl/aktualnoci/401-rozszczelnienie-zbiornika-lpg

W sobotę przed godziną 19 na ulicy Warszawskiej w Bielsku-Białej doszło do rozszczelnienia zbiornika z gazem LPG w samochodzie osobowym marki Daewoo Nubira.Strażacy spuścili gaz z butli, gdyż był w niej uszkodzony zawór bezpieczeństwa, a jego zakręcenie nie przyniosło skutku.

Nubira i wszystko jasne. Podejrzewam, że Instalacja z poprzedniej epoki. Do tego zapewne oszczędzanie na częściach eksploatacyjnych, a przegląd zapewne robiony na oko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.