Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak zrobić adaptację silniczka valvetronica w Rheingold, i czy przy błędzie 2A5D Valvetronic, eccentric shaft sensor, da radę w ogóle ją przeprowadzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ok, znalazłem service function -> engine electronics ->adjustment -> learning valvetronic limit position

Ale niestety po chwili przerywa, i każe sprawdzić błędy... tak więc przy tym (2A5D/2A59) błędzie się nie da zrobić adaptacji...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd wskazuje na czujnik walka mimosrodowego, to jego obstawiam jako winowajce. Rheingold podpowiada ze w przypadku awarii w układzie valvetronic, zawory otrzymują max otwarcie 9mm. I tak jest u mnie, silniczek ustawia sie na 180 kroków a otwarcie zaworów jest ponad 9mm i aktywuje sie przepustnica. Poza tym podczas testów rheingold jako Czesc do wymiany wskazuje na czujnik a nie silniczek. Cóż zobaczymy...
Opublikowano

ista nawet podpowiada jak sprawdzic czujnik, warto go przemierzyc, lub cale okablowanie wraz z przekaznikiem .

 

 

 

Przerabiałem kilka tych tematów 99% silnik VV:) Powodzenia:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ista nawet podpowiada jak sprawdzic czujnik, warto go przemierzyc, lub cale okablowanie wraz z przekaznikiem .

 

 

 

Przerabiałem kilka tych tematów 99% silnik VV:) Powodzenia:)

 

chyba masz rację, podpiąłem drugi czujnik na próbę i dalej ten sam błąd... cóż chyba muszę jednak skorzystać z pomocy warsztatu na św. Teresy... bo nie mam aż tyle części na podmiankę...

Co prawda po odpięciu silniczka vv pojawia się nowy błąd 2a67... więc też nie mam 100% pewności

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ista nawet podpowiada jak sprawdzic czujnik, warto go przemierzyc, lub cale okablowanie wraz z przekaznikiem .

 

 

 

Przerabiałem kilka tych tematów 99% silnik VV:) Powodzenia:)

 

chyba masz rację, podpiąłem drugi czujnik na próbę i dalej ten sam błąd... cóż chyba muszę jednak skorzystać z pomocy warsztatu na św. Teresy... bo nie mam aż tyle części na podmiankę...

Co prawda po odpięciu silniczka vv pojawia się nowy błąd 2a67... więc też nie mam 100% pewności

 

100% racji, winowajcą był uszkodzony silniczek valvetronica, mimo że ustawiał się to dawał błąd... jest nowy i błędów brak, oraz silnik stał się zdecydowanie żwawszy!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.