Skocz do zawartości

adpatacja siłownika valvetronica w Rheingold


adrianCB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak zrobić adaptację silniczka valvetronica w Rheingold, i czy przy błędzie 2A5D Valvetronic, eccentric shaft sensor, da radę w ogóle ją przeprowadzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ok, znalazłem service function -> engine electronics ->adjustment -> learning valvetronic limit position

Ale niestety po chwili przerywa, i każe sprawdzić błędy... tak więc przy tym (2A5D/2A59) błędzie się nie da zrobić adaptacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błąd wskazuje na czujnik walka mimosrodowego, to jego obstawiam jako winowajce. Rheingold podpowiada ze w przypadku awarii w układzie valvetronic, zawory otrzymują max otwarcie 9mm. I tak jest u mnie, silniczek ustawia sie na 180 kroków a otwarcie zaworów jest ponad 9mm i aktywuje sie przepustnica. Poza tym podczas testów rheingold jako Czesc do wymiany wskazuje na czujnik a nie silniczek. Cóż zobaczymy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ista nawet podpowiada jak sprawdzic czujnik, warto go przemierzyc, lub cale okablowanie wraz z przekaznikiem .

 

 

 

Przerabiałem kilka tych tematów 99% silnik VV:) Powodzenia:)

 

chyba masz rację, podpiąłem drugi czujnik na próbę i dalej ten sam błąd... cóż chyba muszę jednak skorzystać z pomocy warsztatu na św. Teresy... bo nie mam aż tyle części na podmiankę...

Co prawda po odpięciu silniczka vv pojawia się nowy błąd 2a67... więc też nie mam 100% pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
ista nawet podpowiada jak sprawdzic czujnik, warto go przemierzyc, lub cale okablowanie wraz z przekaznikiem .

 

 

 

Przerabiałem kilka tych tematów 99% silnik VV:) Powodzenia:)

 

chyba masz rację, podpiąłem drugi czujnik na próbę i dalej ten sam błąd... cóż chyba muszę jednak skorzystać z pomocy warsztatu na św. Teresy... bo nie mam aż tyle części na podmiankę...

Co prawda po odpięciu silniczka vv pojawia się nowy błąd 2a67... więc też nie mam 100% pewności

 

100% racji, winowajcą był uszkodzony silniczek valvetronica, mimo że ustawiał się to dawał błąd... jest nowy i błędów brak, oraz silnik stał się zdecydowanie żwawszy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.