Skocz do zawartości

Silnik głośno klekocze i trzęsie


Wesoly

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogłem znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi na forum więc piszę:

 

Moja becia E30 320i '88 automat M20 B20 (na pasku) 131tys km ...

 

Zaczęło się tak.. byłem w trasie, wróciłem wszystko było ok. Następnego dnia kiedy odpaliłem zauważyłem, że cały samochód drga, na słuch silnik pracuje nierówno choć obrotomierz stoi idalnie. Wykręciłem świece 4 była czarna i mokra od benzyny, sprawdziłem kable są dobre. Więc nie pali na jeden gar. Do tego wszystkiego jak odpale to spadają obroty powoli aż dusi się i gaśnie (oczywiście silnik trzęsie bardzo gablotą), za 3 razem odpaliła. Na chodzie co jakiś czas w równych odstępach słychać jakiś metaliczny odgłos jak puknięcie młotkiem gdzieś u góry silnika, do czasu tego puknięcia obroty lekko spadają a po puknięciu nagle wzrastają i w kółko. Że klekota jak diesel to nie muszę wspominać.. Dodatkowe objawy okopcona rura wydechowa (była czysta) I podczas jazdy przy dodawaniu gazu ryczy jak samochód rajdowy fajnie brzmi ale niestety nie tak powinno być.

 

Jeszcze drobnostka, olej w skrzyni automatycznej sprawdza się na odpalonym silniku? Jak tak to byłem długi czas w błędzie i wydawało mi się że mam max oleju a sprawdziłem i ledwo łapie bagnet :( Co mam tam wlać? Jest jakiś shit o bursztynowo czerwonym kolorku.

 

Teraz już opisałem wszystko jak dokładnie to wygląda jednym słowem tragedia. :(

 

Szukam pomocy i porady fachowej :) Oczywiście budżet cienki ale chęci sporo.

Edytowane przez Wesoly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponawiam swoje pytanie bo widze że nie doczekam się na więcej odpowiedzi, a może tylko belgus wie co mi się stało :8)

 

Dodam że słysze coraz częściej metaliczne stuki przy dodawaniu gazu.Sonde lambda sprawdzałem raczej dobra, sprawdzałem sposobami z tego forum :)

A z tym pukaniem i nierównymi obrotami to różnie nie ma zasady..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 320 E30 to chyba raczej silnik M20 B20 6 cyl. Moje typy:

1. Albo masz podparte zawory na tym cylindrze

2. albo ci poleciały uszczelniacze i masz zalaną świece olejem nie benzyną

Jeśli (1) to tylko musisz wyregulować.

Jeśli (2) to musisz wymieniać uszczelniacze i to najlepiej wszystkie. Czeka cię zdejmowanie głowicy.

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ci o podpartych zaworach ale z tego bym się wycofał. Za to powiedział, że masz za duży luz na zaworach. Miałem u siebie taki przypadek przez słabe dokręcenie nakrętek na regulacji. Miałem wtedy stukanie jak opisujesz, zawory mi się nie podparły tylko był duży luz. Można w ten sposób zajechać wałek rozrządu. Radzę ci to jak najszybciej zbadać.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu pokrywy sprawdziło się to co powiedział sarna, pękła dźwigienka od zaworu oczywiście na 4 garku :( To ona tak uderzała o ścianki.. Wymienię teraz pasek rozrządu olej świece no i tę felerną dźwignie, mam nadzieję że kłopociki miną :)

 

ps. Ile może kosztować 1 sztuka dźwigni popychaczy zaworów ??

 

A oto słabe ogniwo :evil: :

 

http://img268.imageshack.us/img268/1648/dwignia6vw.jpg

 

Dzięki wszystkim ! :cool2:

Pozdrawiam.. ale napisze jeszcze jak się sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.