Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie mogłem znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi na forum więc piszę:

 

Moja becia E30 320i '88 automat M20 B20 (na pasku) 131tys km ...

 

Zaczęło się tak.. byłem w trasie, wróciłem wszystko było ok. Następnego dnia kiedy odpaliłem zauważyłem, że cały samochód drga, na słuch silnik pracuje nierówno choć obrotomierz stoi idalnie. Wykręciłem świece 4 była czarna i mokra od benzyny, sprawdziłem kable są dobre. Więc nie pali na jeden gar. Do tego wszystkiego jak odpale to spadają obroty powoli aż dusi się i gaśnie (oczywiście silnik trzęsie bardzo gablotą), za 3 razem odpaliła. Na chodzie co jakiś czas w równych odstępach słychać jakiś metaliczny odgłos jak puknięcie młotkiem gdzieś u góry silnika, do czasu tego puknięcia obroty lekko spadają a po puknięciu nagle wzrastają i w kółko. Że klekota jak diesel to nie muszę wspominać.. Dodatkowe objawy okopcona rura wydechowa (była czysta) I podczas jazdy przy dodawaniu gazu ryczy jak samochód rajdowy fajnie brzmi ale niestety nie tak powinno być.

 

Jeszcze drobnostka, olej w skrzyni automatycznej sprawdza się na odpalonym silniku? Jak tak to byłem długi czas w błędzie i wydawało mi się że mam max oleju a sprawdziłem i ledwo łapie bagnet :( Co mam tam wlać? Jest jakiś shit o bursztynowo czerwonym kolorku.

 

Teraz już opisałem wszystko jak dokładnie to wygląda jednym słowem tragedia. :(

 

Szukam pomocy i porady fachowej :) Oczywiście budżet cienki ale chęci sporo.

Edytowane przez Wesoly
Opublikowano

Witam

W koncu sam nie wiem co masz? :P

Jezeli m 40 ,to mogl Ci sie posypac walek rozrzadu,albo przeskoczyl pasek.Moze cos z zaworkami?

Trzeba obejrzec caly rozrzad.

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ponawiam swoje pytanie bo widze że nie doczekam się na więcej odpowiedzi, a może tylko belgus wie co mi się stało :8)

 

Dodam że słysze coraz częściej metaliczne stuki przy dodawaniu gazu.Sonde lambda sprawdzałem raczej dobra, sprawdzałem sposobami z tego forum :)

A z tym pukaniem i nierównymi obrotami to różnie nie ma zasady..

Opublikowano

Jak masz 320 E30 to chyba raczej silnik M20 B20 6 cyl. Moje typy:

1. Albo masz podparte zawory na tym cylindrze

2. albo ci poleciały uszczelniacze i masz zalaną świece olejem nie benzyną

Jeśli (1) to tylko musisz wyregulować.

Jeśli (2) to musisz wymieniać uszczelniacze i to najlepiej wszystkie. Czeka cię zdejmowanie głowicy.

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

"Specjalista" mechanik z za płotu powiedział mi że m40 to już nie dochodziłem jaki :P

A z tymi zaworami postaram się coś zrobić tylko najważniejsze żeby nie zaszkodzić, bo jeszcze jeździ :)

Opublikowano
Napisałem ci o podpartych zaworach ale z tego bym się wycofał. Za to powiedział, że masz za duży luz na zaworach. Miałem u siebie taki przypadek przez słabe dokręcenie nakrętek na regulacji. Miałem wtedy stukanie jak opisujesz, zawory mi się nie podparły tylko był duży luz. Można w ten sposób zajechać wałek rozrządu. Radzę ci to jak najszybciej zbadać.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
po prostu pekla ci dzwigienka zaworowa na 4tym garze - wymien i po klopocie :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Po zdjęciu pokrywy sprawdziło się to co powiedział sarna, pękła dźwigienka od zaworu oczywiście na 4 garku :( To ona tak uderzała o ścianki.. Wymienię teraz pasek rozrządu olej świece no i tę felerną dźwignie, mam nadzieję że kłopociki miną :)

 

ps. Ile może kosztować 1 sztuka dźwigni popychaczy zaworów ??

 

A oto słabe ogniwo :evil: :

 

http://img268.imageshack.us/img268/1648/dwignia6vw.jpg

 

Dzięki wszystkim ! :cool2:

Pozdrawiam.. ale napisze jeszcze jak się sprawuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.