Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z silnikiem M47N który napędza e46 320CD z 2005r..

Problemy zaczęły od falowania obrotów gdy wrzucałem na luz przy dojeżdżaniu np. do świateł, lub podczas rozpędzania, gdy jadąc np na 4 biegu przy 1,5 tysiąca obrotów wcisnąłem gaz do dechy i przy ok 2 tysiącach obrotów wrzuciłem na luz. Obroty spadły do około 600 (normalnie jest 800) i można było zaobserwować kilkukrotne ich zafalowanie. Działo się to tylko podczas wymienionych sytuacji. W momencie falowania widac ruch wskazówki od ekonomizera

Ostatnio doszło jeszcze do tego samoczynne falowanie obrotów na postoju, gdy silnik jest nie do końca dogrzany. Falowanie to jest mniej więcej w zakresie 800 - 750 obrotów, występuje co około 0,5 sekundy.

Po podłączeniu do komputera, brak jakichkolwiek błędów.

W Live Data wszystko wygląda ok, wartości oczekiwane pokrywają się z rzeczywistymi, korekcje wtrysków ok. Jedyne co mnie zastanawia to ciśnienie na listwie CR, które wynosi na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku około 385 barów ( na zimnym około 400), jednak pokrywa się z zadanym. Oglądałem kilka zrzutów z INPY dla tego silnika w internecie i wszędzie ciśnienie to wykosiło około 300 barów.

Do tej pory wyczyściłem EGR, wymieniłem elektrozawór od EGR, wężyki, zmierzyłem wartość podciśnienia (jest prawidłowe).

Proszę o jakieś wskazówki co może być przyczyną wyżej wymienionych objawów.

Opublikowano
Jak masz teoretycznie o 100 bar za duzo na jalowym. To sprawdz zawor dozujacy na pompie wtryskowej. Przy uszkodzeniu elektrycznym lub wypietej wtyczce bedzie wlasnie 100bar wiecej. Ale powinien byc blad.
Opublikowano

Falowanie od podgrzewacza jest z mniejsza częstotliwością, a poza tym u mnie w momencie falowania klimatronik jest wyłączony.

Co do zaworu na pompie, to sprawdzałem to.

Przy ciepłym silniku na biegu jałowym (ciśnienie 385 barów ) wypiąłem wtyczkę od zaworu na pompie i wtedy ciśnienie podskoczyło do około 400 barów, po ponownym założeniu wtyczki spadło do poprzedniej wartości. Probe tą robiłem na zapalonym silniku i uruchomionej INPIE.

Z tego widać że zawór pracuje, tylko nie wiadomo czy poprawnie. Nie ma żadnego błędu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Od czasu założenia tego tematu wymieniłem:

- czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR

- zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie CR

- zawór regulacji dawki paliwa na pompie CR

- przepływomierz

- podgrzewacz płynu

objawy falowania nadal występują, ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.