Skocz do zawartości

E46 320d 136km - kręci, nie pali - brak kom. z PC / już pali


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Mam problem z moim E46 320D Touring (136KM) rocznik 2000.

Ostatnie cyfry VIN: JW83574 - silnik M47

 

Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci, lecz auto nie odpala. Nasłuchiwałem czy pompa paliwa pracuje, i słychać ciche buczenie po przekręceniu kluczyka.

Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, łącznie z tymi pod maską przy szybie z lewej strony.

 

Znajomy podpiął komputer, żeby sprawdzić błędy i niestety jest brak komunikacji z silnikiem - może zczytać np. air-bag'i, ale silnika nie widzi...

Czy możliwe że uwalony jest ECU i czy można wymienić ten moduł bez EWS czy trzeba cały komplet wymieniać?

 

Co powinienem jeszcze posprawdzać samemu zanim zdecyduję się na lawetę i mechanika?

 

Dodam że od jakiegoś czasu auto ciężko odpalało przy niższych temperaturach - z reguły dopiero za drugim lub trzecim razem.

Dodatkowo po odpaleniu na wolnych obrotach silnik dziwnie pracował, jakby nie palił na wszystkich garach - chociaż to moje odczucie, może po prostu tak falował. :roll: :|

Dopiero po zwiększeniu na chwilę obrotów do 1500-1600 wszystko wracało do normy - potem rozgrzany odpalał już normalnie, bez problemu i w/w falowania.

 

Jakiś czas temu miał wymieniane świece żarowe, myślałem że to ich wina że ciężko pali na mrozie - jak widać to były objawy chyba czegoś innego ...

Ostatnio jak nim jeździłem to nic nie wskazywało na pogorszenie sytuacji. Potem stał przez tydzień i już nie odpala. :mad2:

Edytowane przez kaefpe
Opublikowano
Dodam że od jakiegoś czasu auto ciężko odpalało przy niższych temperaturach - z reguły dopiero za drugim lub trzecim razem.

Dodatkowo po odpaleniu na wolnych obrotach silnik dziwnie pracował, jakby nie palił na wszystkich garach - chociaż to moje odczucie, może po prostu tak falował. :roll: :|

To wskazuje na pompę paliwa. Co do reszty ciężko mi się wypowiedzieć, więc coś innego mogłoby spowodować ww. problemy lub masz więcej niż jedną usterkę.

Opublikowano
Dodam że od jakiegoś czasu auto ciężko odpalało przy niższych temperaturach - z reguły dopiero za drugim lub trzecim razem.

Dodatkowo po odpaleniu na wolnych obrotach silnik dziwnie pracował, jakby nie palił na wszystkich garach - chociaż to moje odczucie, może po prostu tak falował. :roll: :|

To wskazuje na pompę paliwa. Co do reszty ciężko mi się wypowiedzieć, więc coś innego mogłoby spowodować ww. problemy lub masz więcej niż jedną usterkę.

 

Masz na myśli pompę paliwa czy pompę wtryskową? Paliwa sprawdzałem czy się załącza - nawet siedzisko ściągałem żeby lepiej było słychać czy pracuje, chyba że pracuje lecz nie pompuje z niewiadomego powodu. Dziwne jednak że nie można zczytać na komputerze nic z silnika

Opublikowano

Jest nowy objaw. Pomyślałem że dzisiaj skoro jest ciepło to spróbuję odpalić auto jeszcze raz.

Na wszelki wypadek się przygotowałem i z rana podłączyłem zapasową baterię do ładowania.

 

Poszedłem do auta jak było ok 11*C w słońcu (auto pokazywało 10,5) - tym razem już nawet nie zakręcił

rozrusznikiem, stał 2 tyg nie jeżdżony i pewno od wcześniejszych prób się rozładował na amen,

 

Zmieniłem akumulator na zapasowy (odczekując pomiędzy montażem kilka minut) i...

 

...auto zapaliło jak złe :twisted: za pierwszym razem - także nie wiem co mu dolega, że jak było

zimno to pomimo że kręciło, to nie chciał zapalić

 

ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.