Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Na początek przedstawię moje autko: BMW E39 528I Turing, automat, 1997r

Mam do Was pytanie. Po podłączeniu komputera wyskakuje mi błąd, że sondy bądź sonda lambda mi "nie podgrzewa" Proszę o wyjaśnienie co to oznacza?

Mój problem z autem polega na tym, że tylko na LPG jak silnik jest zimny auto bardzo nie równo pracuje. Jak dojeżdżam do skrzyżowania i stanę na stopie i zaraz ruszę czuć zapach niespalonego gazu.

Natomiast jak tylko przełączę na benzynę problem absolutnie znika. Silnik pracuje równiutko i wszystko jest OK niezależnie czy jest ciepły czy zimny silnik.

Na gazie problem również znika jak już zrobię kilka kilometrów i silnik jest całkowicie ciepły.

Czy to może być objaw tych nie podgrzewających sond lambda?

Ile sond lambda ma mój silnik? I gdyby coś którą sondę wymienić? Jak ja namierzyć np na allegro?

Nie chcę od razu wymieniać wszystkich (nie wiem ile ich jest bo słyszałem o jednej, dwóch a nawet czterech) ale na prawdę szkoda mi tej chwili kasy bo za dużo w ten czas włożyłem w auto ok 2tyś zł...

A i jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwość w instalacji STAG 300 pominąć czytanie sond lambda?

Bardzo proszę o pomoc w tych zagadnieniach. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Sonda ma własną grzałkę która ją nagrzewa do temp pracy. U Ciebie jest zimna dopóki auto nie nagrzeje jej spalinami. Dlatego na zagrzanyn jest okey. Takie sondy z reguły mają 4 przewody. Może masz po prostu urwany kabelek od sondy. Od tego bym zaczął. Co do pracy na benzynie widocznie przechodzi w tryb serwisowy i pomija dane z sondy. Jakie masz spalanie gazu/benzyny? Na gazie masz zła mieszankę bo są złe lub brak odczytów z sondy. Emulacja sondy czyli jej pominięcie na pracy na gazie to trochę druciarstwo bo skoro komputer pokazuje uszkodzoną sondę to trzeba ja wymienić. Sondy masz pewnie 2. Jedna przed, druga za katalizatorem. Obie są takie same. Komputer powinien ci pokazać która sonda jest walnieta. Na stronie Realoem możesz sobie sprawdzić numer sondy i ile ich masz u siebie. Jest to katalog online części BMW.

I radzę kupić oryginał choćby używany niż zamiennik.

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Opublikowano
Nie koniecznie. Po prostu podepnij się i popatrz w inpie, która padła. Chyba, że chcesz i masz kasę to wymień dwie dla świętego spokoju. Pozdrawiam.

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Opublikowano

Mechanik powiedział mi już wcześniej, że obie nie podgrzewają. Ale fizycznie ich nie sprawdzał. Więc może faktycznie gdzieś wypiął się przewód. Muszę to sprawdzić.

najgorsze jest to, że w tej chwili sporo zainwestowałem w to auto... Każda kolejna część do wymiany aż boli... No cóż trzeba to trzeba...

Bardzo dziękuje za pomoc i informacje.

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
Przeczyść kostki przede wszystkim i psiknij sprayem do połączeń elektrycznych. I przy samych sondach sprawdź przewody. Jak miałem e36 to właśnie tam się urwał. Nie było tego nawet widać. Dopiero po poruszaniu okazało się, że jest urwany. Udało mi się to przylutować, choć łatwo nie było bo to przy samej sondzie. Musiałem skrobać, żeby dostać jakiś kawałek kabelka, żeby było się do czego przylutować. Po tym chodziła normalnie. Błędów brak i do sprzedaży działała. Także życzę powodzenia i znam ten ból związany z inwestowaniem w auto, ale cóż to tylko maszyna. Ma prawo się psuć ;)

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Opublikowano

A może mi ktoś podpowiedzieć najlepiej jakimś zdjęciem gdzie dojrzę te sondy i je "wymacam"?

Psiknąć czym powietrzem sprężonym czy raczej czymś na zasadzie WD-40?

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Żadnym WD-40. Są specjalne spraye do połączeń elektrycznych, kontakt spray tak to się nazywa. Psikasz w kostkę i git. U Ciebie to prawdopodobnie ten rysunek część nr 1. Czyli masz przy silniku w kolektorze wydechowym wkręcone. Staniesz przed autem to po lewej stronie silnika szukaj.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/d/8.png

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Opublikowano

Tu masz bardziej "realistyczne" zdjęcie. Wszystko Ci zaznaczyłem. Powodzenia

http://images67.fotosik.pl/604/9a82c393985ad79fgen.jpg

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Opublikowano

Bardzo dziękuję za szczegółową pomoc :)

Może dzisiaj wieczorem uda mi się do tego "zajrzeć"

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
Poradzisz sobie nawet z wymiana w razie potrzeby. Dużej filozofii nie ma. Odlaczasz wykrecasz i z nowymi w odwrotnej kolejności :) pozdrawiam i powodzenia.

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.