Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie początkiem grudnia wymieniłem separator oleju (dokładnie 04.12.2014) bo autko zaczynało mieć wzmożony apetyt na olej. Natomiast 13.01.2015 nadszedł czas na wymianę oleju. Zalałem świeży olej, filtry itp. zrobiłem jakieś 800 km, sprawdzam sobie stan oleju i o dziwo mam 1/2 poziomu. Od razu padło na uszczelniacze zaworowe. Jednak byłem u już kilku speców i żaden nie stwierdził objawów związanych z uszczelniaczami więc pomyślałem, że skoro przed wymianą odmy tego oleju brał mniej to sobie sprawdziłem odmę.

 

Widok mnie przeraził, przewód od odmy do kolektora zawalony białą mazią, zaglądam do odmy a tu taki widok:

 

http://images66.fotosik.pl/549/400194a2a9f516b2med.jpg

http://images67.fotosik.pl/551/ef36601c29d881famed.jpg

 

Odma zawalona cała. Zrobiłem ponad 3000 km od jej wymiany, jeżdżę około 25 km do pracy, silnik się elegancko nagrzewa a tu taka maź. Czy to jest normalne?

Dodam, że przy wymianie oleju robiłem płukanie LM, olej to Volvoline 5W-40.

Opublikowano

na jakiej podstawie stwierdzili że to nie uszczelniacze? bo nie kopci rano? ten typ tak ma że uszczelniacze padają.

 

wymieniłeś na oryginalną odmę? co z przewodami odmy i drożnością tej rurki metalowej co wchodzi do miski olejowej?

 

zanim u siebie wymieniłem odmę i uszczelniacze zaworowe to odłączyłem ten górny gąbkowaty przewód, przedłużyłem go i wsadziłem do butelki bo 1litrowej coli (z wyciętymi otworami na górze żeby powietrze uchodziło) i butelkę umieściłem jak najniżej. trochę tego majonezu się dostało do butelki ale po wymianie odmy było tak samo ale nic się nie zapycha. może przegoń auto na trasie?

zrób test z tą butelką i sprawdź czy olej ma jak wrócić do miski olejowej.

Opublikowano

No raczej normalne to nie jest.

Ja tydzień temu wymieniałem odmę i wyglądała jak nowa. Zero zapchania ani owej mazi. Czysty olej.

 

A czy przypadkiem nie ubywa ci płynu chłodniczego?

Opublikowano
na jakiej podstawie stwierdzili że to nie uszczelniacze? bo nie kopci rano? ten typ tak ma że uszczelniacze padają.

 

wymieniłeś na oryginalną odmę? co z przewodami odmy i drożnością tej rurki metalowej co wchodzi do miski olejowej?

 

zanim u siebie wymieniłem odmę i uszczelniacze zaworowe to odłączyłem ten górny gąbkowaty przewód, przedłużyłem go i wsadziłem do butelki bo 1litrowej coli (z wyciętymi otworami na górze żeby powietrze uchodziło) i butelkę umieściłem jak najniżej. trochę tego majonezu się dostało do butelki ale po wymianie odmy było tak samo ale nic się nie zapycha. może przegoń auto na trasie?

zrób test z tą butelką i sprawdź czy olej ma jak wrócić do miski olejowej.

 

Właśnie jestem po zabiegu "czyszczenia". Odpiąłem przewód powrotny, który idzie do misy olejowej i generalnie jest drożny, olej ładnie spływa. Od góry dmuchnąłem ze sprężarki ale ta maź była jedynie na "wylocie". Nie wyglądały jakby odma była zapchana bo czuć pod palcem, że powietrze wychodzi z odmy.

 

Zmartwił mnie jednak dość świeży olej. Była nim zawalona sprężarka klimatyzacji i łapa silnika po stronie kierowcy. Wyczyściłem porządnie i będę obserwował. Przy okazji wymiany oleju, wymieniłem uszczelki podstawy filtra oleju, dość mocno ciekły. Mam nadzieję, że ten olej to skutek właśnie tych uszczelek i ich wymiany.

 

No raczej normalne to nie jest.

Ja tydzień temu wymieniałem odmę i wyglądała jak nowa. Zero zapchania ani owej mazi. Czysty olej.

 

A czy przypadkiem nie ubywa ci płynu chłodniczego?

 

Płynu nie ubywa... sprawdzałem, brałem pod uwagę to po zobaczeniu tej mazi i od razy sprawdziłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.