Skocz do zawartości

Tyrkot w silniku powyżej 3 tys obrotów M47N2 320d


Pablos777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie po raz pierwszy wszystkich Forumowiczów :-)

 

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc w mojej przypadłości z autem

 

Od pewnego czasu z mojego BMW wydobywają się dziwne dźwięki na każdym biegu przy obrotach około 3 tys. Miesiąc temu jeszcze nie było słychać tego tyrkotania jakby coś wpadało w rezonans. Wcześniej było tylko wyczuwalne wycie jeśli się trzymało przez jakiś czas obroty na 3 tys w stylu w w w w. Od jakiegoś czasu pod zakręceniu na około 4 tys i puszczeniu gazu słychać tyrkot którego moc spada do całkowitego zera na około 2,5 tys obrotów. Samochód jeździ fruwa dobrze nie kopci, pali na trasie przy prędkości 160-180 około 7,5 litra, dużo pali jednak po mieście około 9-10 i max co można z niego wycisnąć to 210 km/h. Dźwięki te najbardziej są słyszalne na 3 tys obrotów na biegu 1,2,3 na 4 już słabiej na 5 słabiutko a na 6 słabiutko i trochę czuć jakby trzęsło lekko autem. Dodatkowo tyrkot zauważyłem pojawia się jak np jedziemy z górki mamy na początku 2,5 tys obrotów i bez dodawania gazu ale na biegu np 3 auto nam się rozpędza do 3 tys obrotów i zaczyna tylkotać. Dodatkowo zauważyłem i może to ma jakiś związek z tym wszystkim - pierwsze odpalanie auta po nocy zawsze trochę nim potelepie i poszarpie tak okolo 4 sekendu (jakby świece nie grzały) czasami zapala się ale żadko żółta kontrolka świec żarowych i po chwili gaśnie podczas odpalania. Po odpaleniu auto pracuje dobrze kolejne odpalenie bez rzucania autem. Dodatkowo na biegu jałowym zauważyłem lekkie falowanie wskazówki i to cały czas obojetnie czy silnik jest ciepły czy zimny faluje na luzie zawsze tak w obrębie 750-760 obrotów. W aucie zostały 2 miesiące temu wymienione wszystkie filtry( paliwo, powietrze, olej, kabina) na filtry knechta oraz został wymieniony olej na motul x clean+ 5,5 litra. Dokładnie nie potrafię ocenić czy wycie to zaczęło się pojawiać po tych wszystkich wymianach filtrów i olei bo auto mam zaledwie 4 miechy. Byłem z tą przypadłością u mechaników. ściągnieto mi paski z kola pasowego i rolek zauważono ze rolki mam do wymiany ale bez pasków auto na postoju zostało zakręcone do 3 tys obrotów i dalej był tyrkot. Diagnoza (rozrzad)!!!. Pojechałem wiec na wizytę do ASO BMW we WRO. Tam mi serwis podłączył się pod komputer i dostałem odpowiedz że to nie kolo pasowe ani rozrząd bo rozrządu nie słychać a poza tym w tych silnikach rozrząd się nie psuje i panowie z serwisu podejrzewają wtryski i aby je sprawdzić muszę umówić się na kolejna wizytę zostawić auto na noc by oni mogli sprawdzić wtryski na zimnym silniku.

 

Dołączam filmik z wycia

 

 

Będę bardzo wdzięczny za jakieś mądre podpowiedzi i może rozwiązanie tego całego problemu.

 

Z góry dzięki :-)))

Edytowane przez Pablos777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ściągał paski z koła pasowego i nim ruszał i dało się nim poruszać na boki. Jednak powiedział ze nie widział na nim pęknięć. W aso w bmw tez mi powiedzieli ze nie widać by to było kolo pasowe jedynie rolki są do wymiany a rolka napinacza jest skoszona. Bez pasków tez tak wyje. A jak sprawdzic można to koło? ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIesz co, wstrzymaj się z takimi wymianami. Lepiej podjedz do jakiegoś dobrego mechanika od BMW najpierw, bo niepotrzebnie zaczniesz wydawać pieniądza a to niczego nie zmieni. Skąd jesteś?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie rok temu powyżej 3k obrotów, dźwięk powiedziałbym ze nawet taki sam i miesiąc czy dwa pózniej mi strzeliła panewka i silnik do wymiany. Taka moja sugestia ale może to zwykły zbieg okoliczności był, aczkolwiek nie przeszedł bym obok tego obojetnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechać do mechanika, panewkę da sie szybko zdiagnozować zdejmując dół silnika. Akurat padające panewki w tym silniku to częsta przypadłość. Ja nie byłem świadom tego i jeździłem tak cały czas, wymieniłem olej właśnie po miesiącu czy dwóch i od razu po wymianie strzeliło. Na forum jest dużo tematów dotyczących panewki oraz przyczyn i skutków tego. Nie mowię ze to na pewno to ale weź pod uwagę.

 

Co ile wymieniałeś olej, ile masz przejechane, co było z grubszych rzeczy robione i od kiedy masz auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od października. W aucie zostały tylko wymienione przeze mnie wszystkie filtry firmy Knecht oraz olej motul x clean + 5w30. Auto ma 170 tys. Udokumentowane w aso i aso potwierdziło ten stan licznika ze jest prawdziwy. Podczas kupna auto miało według komputera 6000 km ponad stan kiedy miał być wymieniony olej. Nie wymieniłem jeszcze odmy choć ja juz zakupiłem no i jak widziałem w moim aucie jest odma wlozona starego typu a powinna być nowego ta plastikowa. A i auto podobno z rok stało lub dłużej zanim zostało sprzedane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również osobiście sprawdziłbym panewki - ostatnio szwagier miał podobne dźwięki, co prawda w silniku benzynowym ale dźwięk prawie że identyczny.

 

Moja rada - sprawdź panewki - jeśli koło pasowe na 100% jest ok. Pisałeś wcześniej że koło rusza się? ale jak mamy to rozumieć? można nim kręcić prawo lewo, czy jak? pokaż jakiś filmik. Jeszcze jedno pytanie: na postoju też tak stuka jak go kręcisz czy tylko podczas jazdy?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju na luzie tez tak stuka. Stuka mi już od 5 tys km przejechanych( panewka chyba juz dawno by sie rozsypala)Najbardziej stuka na 3 tys po odpuszczeniu gazu podczas jazdy na 1 , 2, 3 biegu na następnych ciszej a na 6 prawie w ogóle nie słychać tylko czuć jak autem lekko bardzo lekko trzęsie. Kołem pasowym ruszali na boki i dało się go podważyć śrubokrętem plaskim. Dzięki za zainteresowanie może wynajem problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze nie jestem w 100% pewnien czy kolo pasowe jest sprawne czy w aso je sprawdzili. Po prostu mi tak powiedzieli. Drugi mechanik powiedział ze kolo ma chyba luzy ale Napewno jest skoszona rolka napinacza i pasek na niej nie leży jak powinien. Może te rolki są przyczyną ze kolo dostało w d... a to ze nie widać pęknięć na nim nie znaczy ze jest dobre. Czytałem kiedyś tu na forum ze gościu miał nowe kolo i tez mu wylot po wymianie dopiero kolejna wymiana usunęła usterkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ciężko powiedzieć co znaczy ruszali na boki - tak jakby w przód i w tył silnika? czy zgodnie z obrotami na boki?

 

Poza tym dźwięk jest bardzo charakterystyczny dla panewki i radził bym to sprawdzić. Tzn zrobisz jak zechcesz i jak Ci powiedzą mechanicy bo to Twój samochód a nikt z forum nie stoi przy nim żeby tego posłuchać więc rozumiesz o co chodzi.

 

Na moje ucho to mogą walić panewki. Dźwięk bardzo podobny ale może być też z 10 innych przyczyn. Powiem Ci taką anegdotę: Kiedyś w mercedesie identycznie mi waliła pompa vacum - wszyscy obstawiali panewki i już miałem umawiać się na sprawdzenie ale niechcący, przez przypadek któregoś dnia, dosłownie przez przypadek dotknąłem obudowy pompy vacum i przestało stukać. Więc wiesz - bywa różnie ale sprawdzić co nie co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem ze bywa różnie. Tez kiedyś mieliśmy w ciężarowe taki motyw w dafie. Jak jechał pod większą górę to gasl. Serwis dwoil się i troił. Trwało to 4 miesiące na wymieniali części jak sprzęgło siedzieli na silniku a koszt był ponad 10 tys za naprawę a okazało się ze wpadła taśma izolacyjna do baku i zaciaglo ja w rurki paliwowe w silniku i przez to nie dawało tyle paliwa co trzeba i gasl pod górę. Ja chyba zacznę od koła i je wymienię bo jak to panewki to chyba trzeba będzie się szykować na nowy motor buuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. To jeśli podejrzewamy panewki to jadę do mechanika i jak ma mi on sprawdzić? ?? Jaka jest metoda szybka i tania. A później mniej więcej jakie koszty i co do wymiany? Dodam że znalazłem na forum by pójść sprawdzić olej z banery czy nie ma opilkow. Nic nie było czyści olej w palcach bez żadnych drobinek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek jadę do mechanika. Dziś do niego dzwoniłem on wcześniej słuchał tego auta i jak mu powiedziałem ze to panewki to mnie prawie zjeba...l. powiedział ze on sądzi ze to łańcuch kolo albo kolektor ssacy a nie panewki bo juz dawno by mi samochód padł i silnik. W poniedziałek i tak będę mu kazał to sprawdzić narazie jeżdżę i robie po 300 km dziennie i nic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez robiłem po 300km i tez nic ale 2 miesiące i efekty były, u mnie sie zaczęło dokładnie tymi samymi odgłosami. Jednocześnie padła mi panewka turbo i costam jeszcze także cały silnik mam nowy i mam nadzieje ze kolejne 200k km przejedzie. Tak czy siak ja bym aż tak nim nie jeździł bo moze to narobić tylko więcej szkód. Teraz przypominam sobie ze w maju zdiagnozowałem tez ten dźwięk u mnie a na początku sierpnia dziewk juz był w całym zakresie obrotów, jak zdecydowałem sie znowu auto oddać do mechanika to ledwo co dojechałem a po drodze właśnie wtedy padło totalnie turbo. Naprawa z szukaniem silnika ok 1.5miesiaca. Znalazłem słupek z głowica od Anglika za 3.5tys z przebiegiem ok 140k chyba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zostal u mnie podwieszony silnik i zostala sciagnieta miska olejowa. W misce olejowej ani sladu opilkow olej czysciutki. Poniewaz czasu bylo malo bo to sobota i warsztat zamykaja o 14 nie zostaly jeszcze sprawdzone panewki. Tylko sie zastanawiam czy jest sens je sprawdzac jak w misce olejowej nic nie ma. Moj mechanik dalej upiera sie ze to jest rozrzad. Dodam ze dzis sprawdzalismy bmw z takim samym silnikiek m47n2 tylko 120d. Otworzylismy korek od oleju i haczykiem probowalismy podniesc lancuszek i dal sie podniesc tak jak u mnie. Wiec zastanawiam sie czy to napewno rozrzad jak to mowi moj mechanik. Sprawdzilismy rowniez kolo pasowe. U mnie da sie nim poruszac w prawo i wlewo oraz w przod i tyl a w drugim bmw tym 120d z tym samym silnikiem ani drgnie. Zastanawiam sie teraz nad tym kolem mocno i czy jest sens wymiany tego rozrzadu auto i tak juz rozbebeszone stoi na podnosniku w warsztacie. Co sadzicie o tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.