Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Posiadam bmw e91 z 2007r 177km n47, przebieg 215000 tyś, wymieniłem rozrząd, wtryskiwacze, zawór egr,filtr cząstek stałych.Pojawiły mi sie dziwne metaliczne stuknięcia, wydaje mi się ze bardziej z lewej strony silnika. Pojawiają sie bardzo rzadko i tylko przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach,proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co to moze być. Stukot jest bardzo głośny, natomiast pojawia sie i po chwili znika..pomocy
Opublikowano

a tak z ciekawości czemu wymieniłeś aż tyle elementów ?? Czy wszystko było zużyte .Dziwne to jest ze przy przebiegu 215tys aż tyle elementów padło .Takie przebieg nie raz robi się w 3 lata i auto jest w bardzo dobrej kondycji . Ja w poprzedniej e90 miałem przebieg grubo ponad 300 tys i dpf nawet się nie zaświecił auto dalej śmiga zero błędów parametry w normie . Jedynie co było zrobione to regeneracja turbiny i wymienione sprzęgło .

 

 

A co do stuków to może coś źle złożyli .

Opublikowano

Miałem tak samo po przebiegu 85 tys km i silnik poszedł na szrot (metaliczny stukot plus bujanie nadwoziem w chwili jego występowania). U mnie jeszcze korekta na jednym cylindrze była w granicach 4-5 i wymiana wtrysku na inny nie pomagała. Nie wnikałem co to było bo sama diagnoza by kosztowała pewnie tyle co pół silnika - wymieniłem złom na inny, mechanik wziął ten silnik w rozliczeniu za pół ceny (oczywiście mówiłem mu jakie mam objawy tylko nie występowały one zawsze, błędów nie było, a że jeździłem wtedy dużo po Europie nie miałem ochoty zastanawiać się czy dojadę czy nie). Akurat miał innego klienta na ten silnik (zerwany rozrząd) i się połakomił. Po dwóch miesiącach podjechałem do mechanika i mój silnik leżał na palecie i mechanik mówi, że koleś do Krakowa nie dojechał (mieszkam w Katowicach) bo zaczęło napierniczać i rzucać budą.

Jeden zrobi 300 tys i będzie zadowolony a ktoś 50 tys i mu się rozsypie silnik. Nie rozumiem zdziwienia ludzi typu " ja zrobiłem 500 tys. i nic się nie stało". Tylko się cieszyć. Ktoś miał mniej szczęścia i zrobił tylko 200 albo tak jak ja 80 i silnik poszedł na złom. Mam już 2 nowy rozrząd w tym aucie i za każdym razem po przejechaniu 15 tys km go słychać. W sumie powinienem wymieniać rozrząd wraz z olejem :duh: ( w połowie interwału przewidzianego przez ASO). Takie widocznie moje szczęscie bo niektórzy robią 300 tys i nic nie słychać....

Opublikowano
Wymieniłem rozrząd bo zaczął juz mocno hałasować, przy czyszczeniu filtra dpf okazało sie ze dość mocno rozdarta jest osłona i naprawa tego kosztowała by 400 zł plus czyszczenie także postanowiłem kupic nowy i na jakiś czas mieć spokój, czyszczenie egr tez nie dawało rezultatów także wymieniłem, a jeżeli chodzi o wtryskiwacze to jeden mi padł zupełnie,wymontowałem i sprawdziłem wszystkie okazało sie ze zaden z nich nie trzyma parametrów, takze dla świętego spokoju postanowiłem wymienic na nowe i juz o nich nie myślec.. I wszystko było by dobrze jakby nie pojawił sie ten metaliczny stukot, nie mogę go zdiagnozowac bo bardzo rzadko sie pojawia, i nie na długo ale bardzo mnie to niepokoi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trudno ocenić co może być nie tak w twoim przypadku, ale w tych silnikach zacierają się pompy oleju: Zesp. pompy olejowo-próżniowej

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4072-doplyw-olejupompa-olejowa-z-napedem/vVE75985

Gdy pompa się zatrze, to silnik jest praktycznie do wymiany (głowica raczej zostanie cała).

 

Walczyłem z uruchomieniem silnika w 118d N47 dłuższy czas, bo silnik kręcił praktycznie normalnie (ale nie odpalał), ale bardziej doświadczony kolega mechanik wyczuł na słuch, że coś jest nie tak. Usłyszał, że tłok ma luz w ruchu pionowym :shock: ...i tak rzeczywiście było (właściwie to tłok nr 1 i 3). Luz zrobił się na panewkach przez awarię pompy olejowej (zatarła się i urwała się zębatka napędzana przez łańcuch rozrządu. Miska olejowa też ucierpiała.

Koszty naprawy spore, więc trzeba szukać drugiego silnika...a tych silników na rynku wtórnym jest jak na lekarstwo i ceny mają bardzo wysokie (tańsze są np 3.0d M57 306KM - może taki wstawić do E81 :wink: ).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wczoraj mój mechanik zdiagnozował że ten dzwięk jest generowany przez któryś z popychaczy, także zostaje mi wymiana 16 sztuk i mam nadzieje że będzie ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.