Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, właśnie zakupiłem takowe autko i mam problem do ogarnięcia. Silnik pracuje jakby na 2, 3 garach.

Według inpy są 2 błędy silnika:

tj wypadanie zapłonu cylinder 2

oraz 274e DME - 274E Misfire detection, sumcheck error - Signal or value above threshold - Fault currently present.

 

Czytałem że potrafi przeskoczyć łańcuch w tym silniczku. Czy poprzez INPE można to jakoś sprawdzić?

Które parametry silnika sprawdzić by dowiedzieć się co mu dolega?

Dodam że zamieniałem cewki miejscami i błąd nie przeskakuje na inny cylinder.

Opublikowano

Rozrząd może przeskoczyć, jeśli ślizgi się zjechały, wtedy miałbyś błędy adaptacji czujników wałków rozrządu.

Wypadanie zapłonu w tym silniku może być spowodowane wieloma rzeczami, często jest to usterka mechaniczna w samej głowicy np: wypalone zawory, albo uszkodzony wałek mimośrodowy, lub elementy z nim współpracujące. Zdarza się, że uszkodzone zespoły regulacyjne są powodem wypadania zapłonów a nawet za małe ciśnienie paliwa.

Wrzuć screeny z INPY na pracującym silniku z zakładki Analog 2 3 i 4, może będzie coś widać.

Opublikowano
Rozrzad nie przeskoczyl. Adaptację są ok. Sondy też są ok. Widać ze na 1szym i 2 cylindrze coś sie dzieje. Ją bym zaczął od wymiany napinacza rozrządu. Zajrzalbym też do swiec. Jak masz czym zmierzyć ciśnienie paliwa to też sprawdź. 3,5 bara ma pompa i regulator.
Opublikowano
na 2 świecach zauważyłem że 2 z 4 elektrod dotykają tego środkowego bolca. Czy to może być przyczyną?? A możę ktoś specjalnie tak ustawił? Podpinałem świecę do motoru to niby iskra jest..
Opublikowano

Wymieniłem świece i jest dalej to samo. PRzy wymianie świec zmierzyłem sprężanie :

cylinder 1 - kolo 14bar

cylinder 2- 12 bar

cylinder 3- 14

cylinder 4 -14

Dodam że mierzyłem 2 raz cylinder 2 to mi tylko 10 nabiło..

Opublikowano

Widzisz N42 jest specyficznym samochodem z racji, że silnik VVt reguluje wznios zaworów ssących, żeby pomiar był właściwy należałoby podłączyć DISa, wybrać test kompresji i dopiero mierzyć, w przeciwnym razie przy kręceniu rozrusznikiem silnik VVT uchyli zawory. Albo odłącz silnik VVT i sprawdź jeszcze raz. Rozbieżność 2 bar to jest max co przywiduje producent, gdzieś w TIS i w Autodacie było napisane jakie są dopuszczalne wartości. Później mogę Ci sprawdzić ile dokładnie.

 

Sprawdziłem, ciśnienie ma się zawierać pomiędzy 9 a 18 bar, różnica pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 2bar.

Opublikowano

Dzisiaj zdjąłem dekiel i niby wszystko wyglada ok, łańcuch na moje oko jest ok bo nie idzie go ruszyć do góry nawet o mm, na ślizgu łańcucha tym żółtym jest data 07r. tak więc chyba ktoś ogarnął. Jedno mnie zaniepokoiło. Dekiel od środka jest miejscami jakby w maśle. czy uszkodzona odma może powodować wypadanie zapłonu? Bo pod koreczkiem tez była ta maź. ( płyn chłodniczy jest czysty, bagnet też czysty). Czy w programie INPA można testować wtryski? Tzn odłączać po kolei? Mierzyć czas wtrysku?

Z góry dziękuje CI kolego za zaangażowanie w temat:)

Opublikowano

Czyli ktoś wymieniał ślizgi łańcucha na pewno, więc możliwe, że i napinacz :D Masło, czy też majonez - każdy to inaczej nazywa, jest skutkiem niedogrzania silnika zimą, skrapla się woda i powstaje takie cuś :( ... często też to wina kiepskiej jakości oleju.

Uszkodzona odma raczej nie może powodować uszkodzenia zapłonu... chociaż to jest N42, gdzie wszystko jest możliwe... Spróbuj odłączyć silniczek Valvetronica, silnik przejdzie w tryb pracy na przepustnicy, jeśli będzie dobrze to przyczyna prawdopodobnie leży gdzieś w głowicy i sterowaniem zaworów.

W inpie z tego co pamiętam jeśli wejdzie się na samym początku w testy silnika, to chyba można wyłączać wtryski, ale nie pamiętam, aby dało się sprawdzić czas wtrysku. W DISie można podejrzeć czas wtrysku, ale co najdziwniejsze jest 1 czas... wiec nie wiem jak to rozumieć, bo powinny być 4 czasy dla każdego wtrysku... Generalnie diagnostyka tego silnika jest ciężka...

Dodatkowo, jak już masz zdjęty dekiel obejrzyj wałek mimośrodowy, tez którym steruje silnik valvetronic

Opublikowano

Odłączałem ten silniczek na głowicy i wyciągałem kabel co wchodzi do głowicy. Praca silnika dalej była zła.. Na INPIE pokazało wtedy ze nie działą VVT .

Tak sobie myśle że to może zawory są powypalane?? Ale chyba kompresji by nie było? 2 opcja to coś z wtryskami, dlatego chciałem się dowiedzieć czy można je odłaczac, testować jakoś programowo.

Opublikowano

Bardzo możliwe, że zawory wypalone, zwłaszcza, że kompresja na 2gim cylindrze jest dużo gorsza niż na pozostałych. Powtarzałeś pomiar z odłączoną wtyczką VVT?

Wtryski możesz wyjąć z listwy i zamienić miejscami, może o-ring wtryskiwacza, któregoś jest podwinięty albo porwany - ale to nie ma nic do kompresji.

Opublikowano

Witam.

W zeszłym roku miałem to samo wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze ,problemem były powypalane gniazda zaworowe dodatkowo po zdjęciu głowicy okazało się ,że były pęknięcia w miejscach gdzie się wkręca świece także kupiłem inną głowicę.Silnik oczywiście mam ten sam N42B18.

 

Pozdrawiam , Janek.

Opublikowano

Kolego a w jakiej sumie zamknela sie ta operacja?

Powtórnie mierzyłem sprężanie, tym razem z odłączonym vvti. 3 gary po 14 z hakiem a na 2 cylindrze nawet 5 momentami nie chce nabić.

Teraz rozważam czy robić głowice czy kupować 2 silnik??

Opublikowano

Hey.

Mnie to kosztowało 3500zl razem z kupnem używanej głowicy (600 zł).Też myślałem nad zakupem innego silnika ale mechanik mi odradził bo to zawsze zagadka ,a u mnie gładzie cylindrów są w idealnym stanie i warto było naprawić tą głowice.

Jak chcesz to mogę Ci przesłać na PW pełen kosztorys naprawy co ile kosztowało :D

 

pozdrawiam ,Janek.

Opublikowano

Czyli kiszka..., sam będziesz robił? Czy mechanik? Jeśli się okaże, że głowica jest cała a jedynie powypalane gniazda, to średnio z nową prowadnicą, zaworem i dotarciem biorą po 100zł od szt.

Czyli 1600 w najgorszym przypadku za 16szt (na pewno nie wszystkie będą do wymiany) + planowanie głowicy ok 100zł, do tego koszt uszczelek i robi się ok 2000zł. Jeśli mechanik, to dolicz do tego robociznę.

Ja bym próbował wskrzesić swój silnik, a przynajmniej go rozebrać żeby ocenić co jest do roboty, bo może wcale tak, źle nie jest a z drugiej strony nie wiadomo co kupisz...

Opublikowano
Hej, rozebrać i złożyć to sobie sam ogarnę, gorzej z mitycznym rozrządem ;). Ma mi pomóc kolega mechanik( wiadome coś trzeba odpalić) to może tak źle nie będzie..
Opublikowano
Hej, rozebrać i złożyć to sobie sam ogarnę, gorzej z mitycznym rozrządem ;). Ma mi pomóc kolega mechanik( wiadome coś trzeba odpalić) to może tak źle nie będzie..

Nie masz czego się bać. Mam blokady, mogę Ci pożyczyć za flaszkę :norty: , to się na prawdę łatwo robi.

zobacz tutaj http://bmwfanatics.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=61485 nie ma tragedii.

Z mechanikiem, to ogarniesz, trochę się wykosztujesz, ale będziesz zadowolony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.