Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Posiadam e46 320i 2.2 170 KM z 2002r.

 

Sprzęgło bardzo wysoko bierze i trochę szarpie przy ruszaniu. Mechanik zalecił wymianę sprzęgła (bez dwumasu), ale jak mu powiedziałem, że kupie sobie tą tarczę i docisk to stwierdził, że to on to musi zrobić, bo do konkretnej firmy dwumasu musi być konkretna firma tarczy sprzęgła i można to stwierdzić dopiero po rozebraniu auta. Że niby były montowane różne i muszą być z kompletu.

 

W związku z tym chciałem zapytać Was, specjalistów o opinię, czy facet mówił prawdę i jeśli tak to jak się dowiedzieć co kupić przed rozbieraniem auta, czy jednak chciał mi "wcisnąć kit", bo chciał dodatkowo zarobić na częściach ?

 

Pozdro i dzięki z góry za pomoc. Michał

Opublikowano

Z mojej wiedzy i doświadczenia wynika, że to nie ma znaczenia jeśli w samochodzie był montowany 1 rodzaj 2 masy (pod względem konstrukcyjnym). W BMW 2 masy na 1szy montaż robił LUK, sprzęgło też robił LUK, więc LUKa możesz kupić. Jak kupisz SACHSa albo VALEO to i tak są duże szanse, że w pudełku będzie LUK (przynajmniej z takimi przypadkami w BMW się spotkałem). Przy okazji wywal sobie zaworek CDV z przewodu wysprzęglika.

Ewentualnie po nr. VIN znajdziesz jaki nr sprzęgła i 2 masy masz zamontowany i takiego szukaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.