Skocz do zawartości

BMW E46 320d 150kM 2003r Silnik nagle zgasł i nie odpala


redemptus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie nagle niespodziewanie zgasł silnik. Kilka prób odpalenia nie powiodło się. Silnik kręci normalnie bez dodatkowych nietypowych hałasów

i nic, milczy. Bemka jak do tej pory przez pięć kolejnych lat spisywała się idealnie, paliła z dotyku, silnik pracował równo i cicho (185000 tys km), brak jakichkolwiek niepokojących dźwięków. Przeglądy robione na czas, teraz po wymianie filtrów i oleju. Kiedy próbuję odpalić słychać pracującą pompkę podprogową. Wszystko wskazuje że wał korbowy, tłoki i rozrząd są ok. No wydaje mi się że napisałem wszystko :? . Panowie czy macie potwierdzoną (techniczną) wiedzę co może być przyczyną opisanej sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszesz czy już robiłeś jakieś testy ,bo postawić diagnozę bez testów to loteria.

Jakie ciśnienie jest za pompką podprogową ?

Jakie jest Ci śnienie na listwie CR ?

Faktycznie to każdy mechanik zacznie od sprawdzenia instalacji zasilania paliwem z pompą CR włącznie.

Na samostarcie odpala ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale na razie żadnych testów nie robiłem. Działałem pod wpływem impulsu - coś nawaliło to zapytaj. Oczywiście przyczyn usterki na pewno może być kilka. Auto stoi dość daleko od garażu. Po sholowaniu będę szukał dlatego każda wskazówka jest bardzo cenna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przekręcasz kluczyk w stacyjce na 2 poz. to wsłuchaj się czy działa pompka progowa.

Tak to jest dobra sugestia i jak już wiemy to tą pąpke słychać , ale nie wiemy czy do niej dochodzi paliwo i czy ona jest wydajna.

Macie racje z podpięciem do kompa z odpowiednim programem ale jak pytający nam napisał że przez ostatnie 5 lat BMW dobrze sie sprawowało to pewnie niema kabelka i odpowiedniego programu a pewnie jest sceptyczny zaholować do pierwszego lepszego warsztatu i pozostać na łasce nie sprawdzonych mechaników.

Starym najprostszym laickim domowym sposobem to bym sprawdził wszystkie bezpieczniki naładował aku , na chwilę odłączył aku , a następnie próbował zapalic , jak nie odpali to mu samostart pod nos , dalej jak ktoś potrafi grzebać w aucie to sprawdzić wydajność pompki podprogowej( czy dobrze siknie) , a co niektórzy mogą poluzować wtryskiwacze aby zobaczyć ciśnienie itd.

Można też zamówić serwis z kompem do domu, albo kogoś z forum co ma kabelek i co mieszka blisko.

A najlepiej to do dobrego warsztatu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.