Skocz do zawartości

BMW E46 320d 150kM 2003r Silnik nagle zgasł i nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tak jak w temacie nagle niespodziewanie zgasł silnik. Kilka prób odpalenia nie powiodło się. Silnik kręci normalnie bez dodatkowych nietypowych hałasów

i nic, milczy. Bemka jak do tej pory przez pięć kolejnych lat spisywała się idealnie, paliła z dotyku, silnik pracował równo i cicho (185000 tys km), brak jakichkolwiek niepokojących dźwięków. Przeglądy robione na czas, teraz po wymianie filtrów i oleju. Kiedy próbuję odpalić słychać pracującą pompkę podprogową. Wszystko wskazuje że wał korbowy, tłoki i rozrząd są ok. No wydaje mi się że napisałem wszystko :? . Panowie czy macie potwierdzoną (techniczną) wiedzę co może być przyczyną opisanej sytuacji ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może paliwo się skończyło? :norty:

komp co na tą usterkę powiedział?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
pete_wwa dzięki za wspaniałą radę :8). Mam pewne pojęcie o samochodach, paliwa jest 3/4 zbiornika, płyn hamulcowy i płyn w chłodnicy też jest.
Opublikowano

Nie piszesz czy już robiłeś jakieś testy ,bo postawić diagnozę bez testów to loteria.

Jakie ciśnienie jest za pompką podprogową ?

Jakie jest Ci śnienie na listwie CR ?

Faktycznie to każdy mechanik zacznie od sprawdzenia instalacji zasilania paliwem z pompą CR włącznie.

Na samostarcie odpala ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Niestety ale na razie żadnych testów nie robiłem. Działałem pod wpływem impulsu - coś nawaliło to zapytaj. Oczywiście przyczyn usterki na pewno może być kilka. Auto stoi dość daleko od garażu. Po sholowaniu będę szukał dlatego każda wskazówka jest bardzo cenna :)
Opublikowano
Jak przekręcasz kluczyk w stacyjce na 2 poz. to wsłuchaj się czy działa pompka progowa. Ona jest umiejscowiona pod fotelem kierowcy. Powinna pompować coś około 40 sekund...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie no po co?

lepiej ze szklanej kuli wróżyć :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Jak przekręcasz kluczyk w stacyjce na 2 poz. to wsłuchaj się czy działa pompka progowa.

Tak to jest dobra sugestia i jak już wiemy to tą pąpke słychać , ale nie wiemy czy do niej dochodzi paliwo i czy ona jest wydajna.

Macie racje z podpięciem do kompa z odpowiednim programem ale jak pytający nam napisał że przez ostatnie 5 lat BMW dobrze sie sprawowało to pewnie niema kabelka i odpowiedniego programu a pewnie jest sceptyczny zaholować do pierwszego lepszego warsztatu i pozostać na łasce nie sprawdzonych mechaników.

Starym najprostszym laickim domowym sposobem to bym sprawdził wszystkie bezpieczniki naładował aku , na chwilę odłączył aku , a następnie próbował zapalic , jak nie odpali to mu samostart pod nos , dalej jak ktoś potrafi grzebać w aucie to sprawdzić wydajność pompki podprogowej( czy dobrze siknie) , a co niektórzy mogą poluzować wtryskiwacze aby zobaczyć ciśnienie itd.

Można też zamówić serwis z kompem do domu, albo kogoś z forum co ma kabelek i co mieszka blisko.

A najlepiej to do dobrego warsztatu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
"Faliszewice" to dobre rady, dzieki :) w niedziele sholuję auto do pracy. Mam tu mechanika z komputerem. Sprawdzimy wszystko i jak już będę coś wiedział to napiszę.
Opublikowano
Auto naprawione, wyświetlił się kod 3E90 - czujnik położenia i obrotów wału korbowego. Czujnik nie bez kłopotów wymieniony, auto zapala i chodzi tak jak wcześniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.