Skocz do zawartości

E90 320d 163km padnięte turbo


blazej123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie oraz Panie jeśli są:) Wczoraj padła mi turbina przy przebiegu 225 tysięcy(świszczy jak w lokomotywie), sprawdziłem ręką i są wyczuwalne luzy poprzeczne i wzdłużne, więc na pewno do wymiany, tylko mam mały kłopot, jakim sposobem i gdzie?? Zastanawiałem się nad regeneracją w Turbo tecu w Jaworznie(jestem ze śląska) i wymianą w Mobil Klimat?? Co o tym myślicie, robiłem już u nich sprzęgło z dwumasem i muszę powiedzieć, że z tego jestem zadowolony, ale z diagnozy auta już nie specjalnie, podłączenie kompa i sprawdzenie 2 minuty.. :duh: i 50 zł:)(a samochód miał uszkodzone, termostaty, dwumas, świece) Co o tym myślicie??? Regenerować czy kupić nową, turbina jest cała łopatki się nie rozleciały. Olej wymieniałem 10 tysięcy temu i przygotowywałem się już do następnej, bo części już mam:) Ile taka wymiana może kosztować?? robota plus regeneracja? ewentualnie nowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regenerowana w turbotecu 2 tyś a jakiś czas temu znalazłem za 2900 zł nową. Sam tam regenerowałem rok temu, zrobiłem 12kkm. Turbo lekko słychać przy obrotach 2000-3000 obrotów i przy schodzeniu z obrotów też lekko wyje. Luz sprawdzałem mam już minimalny poprzeczny między 0,5 do 1 mm. I ogólnie wydaje mi się że mogła szybciej wstawać ale to moje odczucia....jeśli teraz bym wymieniał to tylko na nową (oczywiście jeśli bym znalazł tą o 1 tyś droższą)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regenerowana w turbotecu 2 tyś a jakiś czas temu znalazłem za 2900 zł nową. Sam tam regenerowałem rok temu, zrobiłem 12kkm. Turbo lekko słychać przy obrotach 2000-3000 obrotów i przy schodzeniu z obrotów też lekko wyje. Luz sprawdzałem mam już minimalny poprzeczny między 0,5 do 1 mm. I ogólnie wydaje mi się że mogła szybciej wstawać ale to moje odczucia....jeśli teraz bym wymieniał to tylko na nową (oczywiście jeśli bym znalazł tą o 1 tyś droższą)

 

Masz może jeszcze linkta do takiej ceny, najtaniej znalazłem za 3750zł nową

 

 

PS: Decyzja padła na nową, za 3750 brutto czescidobmw.pl wraz z uszczelkami. Regeneracja 2500 brutto więc wole dołożyć i mieć spokój:) Tym bardziej że już wymieniłem dwu-masa z sprzęgłem dwa tysiące km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli padła Ci turbina i puściła olej to sprawdź koniecznie drożność układu wydechowego i odmy. Zatkany wydech w BMW to standard, spaliny wtedy nie mają swobodnego przelotu i tworzy się w wydechu zbyt duże ciśnienie i cofa to na turbine. Powstają wtedy luzy na łożyskach i zaczyna puszczać olej. Jak masz zatkany wydech to zakup nowej turbosprężarki zbyt wiele nie pomoże, bo nową też rozszczelni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regenerowana w turbotecu 2 tyś a jakiś czas temu znalazłem za 2900 zł nową. Sam tam regenerowałem rok temu, zrobiłem 12kkm. Turbo lekko słychać przy obrotach 2000-3000 obrotów i przy schodzeniu z obrotów też lekko wyje. Luz sprawdzałem mam już minimalny poprzeczny między 0,5 do 1 mm. I ogólnie wydaje mi się że mogła szybciej wstawać ale to moje odczucia....jeśli teraz bym wymieniał to tylko na nową (oczywiście jeśli bym znalazł tą o 1 tyś droższą)

 

Masz może jeszcze linkta do takiej ceny, najtaniej znalazłem za 3750zł nową

 

 

PS: Decyzja padła na nową, za 3750 brutto czescidobmw.pl wraz z uszczelkami. Regeneracja 2500 brutto więc wole dołożyć i mieć spokój:) Tym bardziej że już wymieniłem dwu-masa z sprzęgłem dwa tysiące km temu.

 

Znalazłem z taką ceną ale mój błąd bo niedoczytałem że netto. Turbo tech już śpiewa 2500 ? rok temu 500 mniej zapłaciłem. Ale napewno lepszym wyborem jest kupno nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem turbinkę po regeneracji w M47 . koszt zabiegu 1500zł gwarancja standard 2 lata . Regenerowana była w 2012 r w poznaniu. Do tej pory nakulane już 80tys na niej i żadnych problemów .Jedynie co trzeba było zrobić samemu to wyregulować doładowanie na kapturku bo złe ustawili i turbo wstawało dopiero od 2,3-2,5tys obrotów .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dziwne mi to chodziło .W porównaniu do mojej poprzedniej e46 320d to był muł do tych 2.5 tys potem dostawał kopa. Zaraz przy kupnie powiedziałem kolesiowi ze coś jest nie tak bo turbo wstaje za późno (z tego powodu też jak kupiłem to auto to dziwiło mnie średnie spalanie na kompie 9,2/100km ). Podjechaliśmy do mechanika a to jego kolega był i mówił ze on zakładał to turbo po regeneracji i wszystko jest ok ale może trzeba wyregulować i tak tez potem zrobiłem przekręciłem 2 obroty kapturek w dół i wszystko wróciło do normy . A masz takie objawy że na przy pierwszym stacie turbo wstaje za późno potem np dajesz drugi bieg i auto niby normalnie zaczyna ciągnąć od tych ok. 2tys i potem znowu podczas jazdy mul do tych 2.5tys ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli padła Ci turbina i puściła olej to sprawdź koniecznie drożność układu wydechowego i odmy. Zatkany wydech w BMW to standard, spaliny wtedy nie mają swobodnego przelotu i tworzy się w wydechu zbyt duże ciśnienie i cofa to na turbine. Powstają wtedy luzy na łożyskach i zaczyna puszczać olej. Jak masz zatkany wydech to zakup nowej turbosprężarki zbyt wiele nie pomoże, bo nową też rozszczelni...

Sprawdzałem jak wygląda turbina, i wygląda na to że oleju nie puściła, auto dalej miało moc i nic nie kopciło. Oleju z silnika nie ubyło, więc raczej nie ma obawy. Oczywiście wszystko sobie sprawdzę przy wymianie turbiny. A co jeszcze powiecie na zakład Turbo Silesia z Tych. Podobno do nich oddaje Ganinex. Chce mieć po prostu coś pewnego ze względu na to, że jeżdżę w długie trasy a często śmigam po 200km i ma program na 180 km. Czytałem już różne opinie i większość z nich jest pozytywna do 15 tyś. przeważnie więcej nikt nie przejechał. Ma ktoś sprężarkę po regeneracji co przejechała 150 tyś? Teoretycznie po regeneracji powinna być lepsza ze względu na możliwość precyzyjnego wyważenia. W fabryce mieszczą się w tolerancji i heja do wydania. W takim zakładzie mają pełne pole do popisu, ale wiadomo jak to u nas w Polsce jest:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dziwne mi to chodziło .W porównaniu do mojej poprzedniej e46 320d to był muł do tych 2.5 tys potem dostawał kopa. Zaraz przy kupnie powiedziałem kolesiowi ze coś jest nie tak bo turbo wstaje za późno (z tego powodu też jak kupiłem to auto to dziwiło mnie średnie spalanie na kompie 9,2/100km ). Podjechaliśmy do mechanika a to jego kolega był i mówił ze on zakładał to turbo po regeneracji i wszystko jest ok ale może trzeba wyregulować i tak tez potem zrobiłem przekręciłem 2 obroty kapturek w dół i wszystko wróciło do normy . A masz takie objawy że na przy pierwszym stacie turbo wstaje za późno potem np dajesz drugi bieg i auto niby normalnie zaczyna ciągnąć od tych ok. 2tys i potem znowu podczas jazdy mul do tych 2.5tys ??

niewiem czy muł, dam gaz to ciagnie powoli ale wydaje mi się że reakcja na gaz słaba...wciskasz gaz i po chwili zastanowienia przyspiesza a największego kopa to już po 2 tys obrotów dostaje (czuć że wtedy dostał pełny moment). Nie mam porównania to takie wróżenie z fusów.

Jeszcze co mnie denerwuje to że pomiędzy 2-3 tys obrotów wydaje jakis dziwny świst przy przyspieszaniu a przy spadaniu z obrotów lekko wyje i niewie sam skąd to....luz do 1 mm ale to chyba w normie jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.