Skocz do zawartości

E93 330i N53 gubi zapłon na cylindrach 5,6


Franzz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Mam b.upierdliwy od dłuższego czasu problem z silnikiem.

 

1. ROK TEMU

Mianowicie jakiś rok temu w zimne dni np. 7 st. i mniej, przy starcie z samego rana w zimnym silniku i jakby wyłączał się chyba przynajmniej jeden cylinder

bo silnik nie pracował równo. Pojawiał się wówczas symbol błędu silnika na desce. Nie działo się to zawsze tylko raz na parę dni, po czym jak już się silnik rozgrzał to objaw ten ustawał, więc to z różnych względów bagatelizowałem.

 

Dodatkowo - i to ważne myślę - pojawiał się także od czasu do czasu, ale niekoniecznie w parze komunikat "restraint system fault".

Zapalała się do tego kontrolka od poduszek AIRBAG.

Także po chwili lub godzinie, a może wraz ze wzrostem temp. na zewnątrz komunikat i lampka gasły.

 

2. TERAZ

Silnik nie pracuje równo w zasadzie ciągle. Zarówno po rozgrzaniu, dłuższej trasie i nawet jak jest cieplej na zewnątrz (+14 np.).

Pojawia się także od czasu do czasu, ale niekoniecznie w parze komunikat "restraint system fault".

Zapalała się do tego kontrolka od poduszek AIRBAG.

Także po chwili lub godzinie, a może wraz ze wzrostem temp. na zewnątrz komunikat i lampka gasły.

 

3. DIAGNOZA

 

Tydzień temu pożyczyłem czytnik OBD II wifi i jakieś proste gówniane oprogramowanie (różne programy Iphone).

Po podłączeniu występują takie odczyty:

 

Program X:

P0305 Cylinder 5 Misfire Detected

P0306 Cylinder 6 Misfire Detected

 

4. PRÓBY

 

- wymiana świec: wymienione ale z wielkim trudem... klucz 14 toczony na zamówienie bo inne nie chciały wejść w otwór, bo miały zbyt dużą zewnętrzną średnicę.

- zamiana cewek: zamieniłem cewki 1,2 z cewkami 5,6 jednak bez rezultatu

 

5. WNIOSKI

a)

Wiem że są jeszcze jakieś czujniki tlenu O2 Sensor (PRE-CAT) ale w zależności od modelu silnika N52 czy N53 są lub nie tuż przy silniku, albo tylko dostępne od spodu auta. Umieszczone w bankach I i II i rzekomo odpowiadają za pracę odpowiednio 1-3 i 4-6 cylindra.

Może ktoś coś wie więcej na ich temat? Może one są winne? Jak je badać czy są sprawne? Czy dobry komputer to pokaże?

 

b)

Może to wtryski? ale 2 naraz?

 

c)

Któryś z komputerów jest nieszczelny... wilgotnieje?

Wtyczka nie styka...?

Zimny lut?

 

d)

Może ktoś jest z okolicy Zgorzelca (59-900), kto po prostu podejmie się naprawy?

Najbliższy serwis BMW to Wrocław. 170km jazdy niesprawnym autem, czas, stawki, zostawienie auta i ew. powrót pociągiem nie podoba mi się wcale.

 

Auto: BMW E93 330i 6 cyl. 272 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij prawdziwy komp do BMw to poda kod BMW wraz z notatka typu odciety doplyw paliwa, bogata lub zubozona mieszanka, albo jeszcze cos innnego

 

Twoj problem restraint system fault moze byc nie zwiazany z wypadajacymi zaplonami

 

Ale... Biorac pod uwage : restraint system fault + wypadajace cylindry + airbag to moze masz problem z systemem MRS ktory szwankuje (polaczenie z pasami lub airbagiem pewnie ale blad kompa). Po roku problem sie poglebil i prawdopodobnie MRS uwarza eratycznie ze masz wypadek i odcina doplyw paliwa. Zanim ci wymienia pol auta w poszukiwaniu bledu zaplonu to jedz np do bimmerupgrades (prmax na forum) aby ci to zdiagnozowal, bedzie taniej i pozadnie, Wiem to 400 kilosow. chyba Dziqsek siedzi na slasku rownierz....

 

Wiecej info :

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/325i_n53_sal/6_si_techniques/65__audio_navigation_and_information_system/5_sbt__multiple_restraint_system_5_e87_e90_e91_e92/page_4378/

 

A jezeli to jest to zazwyczaj reprogramowanie wystarcza ale po roku mozesz juz miec DME do wymiany i to juz inna kwota... jak mozna jezdzic rok z zapalajacym sie checkiem airbaga i restraint system fault i nie reagowac. Jezeli problemy ujawnily sie w pierwsza zime po zakupie to auto prawdopodobnie mialo niezly dzwon i "fachowca" sie tym zajal...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest że chyba komputer wariuje...

 

Dziś zdobyłem taki raport:

 

--->

iPhone Fault Report - BMWhat - 13.05 - 13.05 LV

ID1: FF5095C7-F22D-4003-BFFF-7DBA610EEFBA-1108-0000023916FB8211-a6f 50-44-584 ID2: 26713F20-7E0C-4B3E-8F8

2015-01-09 18:50:44

BASE-MODEL: E93

SELECTED-MODEL: 330 i N 53 B 30 A

FAULTS: 29

ECUs: 22

BATTERY: 14.3V

DEPTH: Normalna Komunikacja

SPEED: normalnie

CONNECT: Normalne Polaczenie

VERSION: 8.1.1

DEVICE: >iPhone Tomek< >iPhone OS<

WIFI: >WIFI_OBDII<

ELM: >ELM327 v1.5<

COM+: >UNKNOWN<

<===========================>

0. Motor Control:

<--------------------------->

Engine / Motor:

- Blad: :Pedal sensor plausibility / Throttle potentiometer 2 / throttle 2 / Air mass meter, signal correction

- Code: BMW 2B07

- Blad: :Accelerator pedal module , pedal sensor 2 / Air mass meter, signal correction / Pedal value sensor 2 / thrott

- Code: BMW 2B06

- Blad: :Intake air temperature sensor bank 1 / Intake manifold pressure

- Code: BMW 2AFB

- Blad: Misfire cyl. 6 / Lambda probe before catalyst pump current line / Intake air temperature sensor / Failure det

- Code: BMW 29D2

- Blad: To misfire at low fuel level / Misfire detection with low fuel level / Verbrennungsaussetzer bei niedrigen Kr

- Code: BMW 29D9

- Blad: Air mass meter

- Code: BMW 2D16

- Blad: :Air mass meter / Lambda sensor heating after catalytic converter / heated film sensor for measuring air mas

- Code: BMW 2D0F

- Blad: Misfire detection cylinder 1 in 1 Firing order / Failure detection cyl.1 / Intake air temperature sensor temper

- Code: BMW 29CD

<===========================>

1. ABS / DSC / Brake:

<--------------------------->

Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC:

- Blad: Brake pad wear VA / generator / Internal Error / DSC ECU intern / SW / HW

- Code: BMW 5DE2

<===========================>

2. Airbag:

<--------------------------->

Advanced Crash and Safety Management (ACSM):

- Blad: Rollover Controller

- Code: BMW 9403

<===========================>

3. Transmission Control:

<--------------------------->

Transmission / Getriebe GS 19:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Transmission / Getriebesteuerung:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<===========================>

4. Instrumentation:

<--------------------------->

Instrument cluster / Kombiinstrument:

- Blad: CAN signal fault terminal

- Code: BMW A3B2

<--------------------------->

Central info display / Zentrales Display:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<===========================>

5. Light/Rain Control:

<--------------------------->

High-beam / Fernlichtassistent:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<===========================>

6. Heating / AC:

<--------------------------->

Air conditioning / Klimaanlage:

- Blad: Fresh air / recirculation / air flow flap LIN / Engine back pressure / Recirculation motor / Initializing error en

- Code: BMW 9C4A

<===========================>

7. Immobilizer System:

<--------------------------->

CAS:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<===========================>

8. Park distance control / PDC:

<--------------------------->

Park Distance Control / PDC:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<===========================>

9. Cruise Control:

<--------------------------->

Active cruise control / Aktive Geschwindigkeitsregelung:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<===========================>

10. Sunroof / Roof:

<--------------------------->

Sunroof / Schiebedach:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Roof / Dach:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<===========================>

11. Audio / Navigation / Communication:

<--------------------------->

Phone / Telefon:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<--------------------------->

Tuner Antenna / Antenne:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Hybrid Radio USA:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Digital Satellite-Tuner USA:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Navigation:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<--------------------------->

CD-Changer / Wechsler:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<--------------------------->

Audio-System:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Video:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

DAB:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<===========================>

12. Seats:

<--------------------------->

Seats / Sitze:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<--------------------------->

Seats / Sitze:

- Blad: SMFA switch failure

- Code: BMW 9ECF

<===========================>

13. Systems:

<--------------------------->

Junction Box Passenger / Beifahrer:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<--------------------------->

Fuel pump / Kraftstoffpumpe:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<--------------------------->

Tire pressure control / Reifendruck Kontrolle:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Passive Go System:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Car Communication Computer CCC:

- Blad: Ring break diagnosis error

- Code: BMW E190

- Blad: Message failure

- Code: BMW E18F

<--------------------------->

MASK:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<--------------------------->

Car Communication:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<===========================>

14. Anti-theft alarm system:

<--------------------------->

Interior protection / Innenraumschutz:

- Blad: unknown failure / Errors in communication with the siren

- Code: BMW 9D00

<--------------------------->

Theft alarm / Diebstahl Warnanlage:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<===========================>

15. Chassis:

<--------------------------->

Air suspension / Luftfederung:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<===========================>

16. Body:

<--------------------------->

Automatisches Front Steering:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Trailer / Anhaenger:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Fussraummodul /FRM:

- Blad: :brake light failure

- Code: BMW A8C3

- Blad: :Taillight broken

- Code: BMW A8C1

- Blad: :Rear fog light broken left

- Code: BMW A8BF

- Blad: :Direction indicators broken left rear

- Code: BMW A8B2

- Blad: :Defective left brake light

- Code: BMW A8B6

- Blad: :brake light failure

- Code: BMW A8C4

- Blad: :Taillight broken

- Code: BMW A8C2

- Blad: :Defective brake light right

- Code: BMW A8B7

- Blad: :Rear fog light broken right

- Code: BMW A8C0

- Blad: :Direction indicators broken rear right

- Code: BMW A8B3

<--------------------------->

Dynamic manager / Dynamik-Manager:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<===========================>

17. Motor Control:

<--------------------------->

Roof / Verdeck:

- Blad: :Close control button

- Code: BMW A696

- Blad: :internal Error

- Code: BMW A6A2

- Blad: :Exceeding the speed

- Code: BMW A6A4

<--------------------------->

Steering /Lenkung:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<--------------------------->

Central Control / Zentrale Bedieneinheit:

- Sterownik OK, brak Bledow Code

<--------------------------->

ECU 90:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

ECU 91:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

ECU 92:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

<--------------------------->

Xenon left / links:

- Sterownik niezamontowany/brak odzew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi, to chyba wygląda na ten MRS.

Teraż uważnie doczytałem w linku co podałeś:

 

"If there is an internal fault in the MRS control unit or in the power supply, the entire system is deactivated. (The

airbag and seat-belt indicator lamps light up, visual display in the LCD)"

 

Wszak z tego zdania wynika że to właśnie błąd wewnętrzny objawia się dokładnie jak u mnie czyli zapala się airbag, pasy oraz komunikat na LCD.

 

Do tego jeszcze w raporcie są błędy typu "rollover" itd. więc może zapłon jest odcinany...

 

Dodam jeszcze że na luzie silnik wkręca się na obroty bez problemu, a dopiero podczas jazdy występuje szarpanie i nierówna praca (od 2000 obr wzwyż) zwłaszcza mocniej przyspieszając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Code: BMW 29D2

- Blad: To misfire at low fuel level / Misfire detection with low fuel level / Verbrennungsaussetzer bei niedrigen Kr

 

Odnośnie tego błędu, ostatnio u mnie też się zdarzył jak miałem jeszcze 7 litrów w baku.

Przy delikatnym ruszeniu (ciepły silnik) od razu kontrolka check engine.

INPA pokazała ten właśnie błąd i wypadanie na 4 cylindrze. I coś takiego zdarzyło mi się tylko raz.

Błąd skasowany, jeżdżę dalej. Jeśli ponownie wystąpi, to pewnie zmienię filtr paliwa i może LPFP.

 

Generalnie wypadanie zapłonu może mieć wiele przyczyn. Najpopularniejsze to cewki, świece, sonda NOX, zatkany katalizator.

 

Proponuję zainwestować w kabel i podpiąć INPĘ. Tam będziesz miał czarno na białym błędy, przyczyny, live-data...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany!!! :)

Przy okazji dziękuję wszystkim za udział i pomoc w tym wątku.

 

Winnym okazały się być:

1. Sensor NOX (tlenku azotu - ta ostatnia sonda w wydechu). Koszt nowej 1550 zł, a na allegro używka 150 zł - i okazała się być sprawną.

Nakierowały mnie odczyty na normalnych komputerach warsztatowych, które oprócz błędów gubienia zapłonu wskazały dodatkowo błędy 4 różnych sond, a to z kolei jak sugerował serwisant BMW na amerykańskim forum jest przyczyną w 99% niesprawnego tylko czujnika NOX.

 

2. Cewka cylindra nr 1.

Po skasowaniu błędów po wymianie sensora NOX, pokazał sięznów błąd gubienia zapłonu cylindra nr 1. Wymieniłem cewkę na nową i wszystko wróciło do normy.

 

Nie obeszło się jednak bez komplikacji...

W dniu po wymianie sensora pojawił się problem w postaci ostrego dźwięku szorowania przy nagłym hamowaniu.

Na warsztacie auto na podnośnik, krótka ocena sytuacji przez mechanika i diagnoza klocki tył. Wymieniłem.

Wyjazd z warsztatu na próbę i znowu to samo. Jednak winna była ocierająca o wał napędowy osłona wydechu (odginana przy wymianie sensora NOX)...

 

I jak tu nie myśleć i analizować i diagnozować problemów samodzielnie??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to samo co u mnie 4 miesiące temu.

Z tym, że ja byłem z tym w ASO, i oprócz wymiany sondy NOX konieczny był update softu.

Jeśli nie szkoda Ci paru stówek, to bardzo polecam taki zabieg, zwłaszcza, że masz auto z początków produkcji.

 

Jak już masz NOX dobry, to wypal sobie katalizator NOX. Jeśli po 2 minutach jazdy z butem w podłodze będzie waliło dzbukiem z wydechu, to w katalizatorze jest dużo siarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.