Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przeczytałem kilkanaście tematów, w każdym ludzie się biją co jest na jakim osprzęcie i mam już mętlik w głowie, a szykuje się swap. Prośba o w miarę szybką pomoc. Poniżej problem.

 

Mam okazję kupić silnik M52B25(323i - 170KM na 1 xVanos). Sprzedawca mówi, że silnik był na osprzęcie Siemensa. Do sprzedania ma sam słupek + komputer bez osprzętu (da się jakoś potwierdzić czy to na pewno był siemens? - na komputerze powinna być naklejka nie?).

 

Ja w swojej E36 mam M50B20 1x Vanos na Siemensie.

 

Pytanie brzmi, czy mój osprzęt podejdzie do tego silnika 323i? I jak będzie z immo? U siebie nie mam EWS, a w tym 323 już był. Czy przekładając sam słupek+komputer, moja wiązka będzie pasowała i uda się to spiąć tak żeby obejść immo?.

 

Wiem, że poza słupkiem musiałbym dokupić:

- kolektory wydechowe + 2 sondy lambda (kolektory z m50 nie podejdą?)

- ssący z przepustnicą, gumą i przepływomierzem,

 

Co jeszcze? Jak z resztą osprzętu. Jeżeli to siemens i to siemens, to rozrusznik, skrzynia, wspomaganie, alternator powinny pasować?

 

Z góry dzięki!

Opublikowano
Ciekawy temat się szykuje :) Też mam M50B20 ale na BOSCHU i też chciałbym jak najmniejszym nakładem upchnąć co najmniej m52b25 :) mam nadzieję że wszystko zaraz się wyjaśni:)
Opublikowano
Nikt się nie bije :) osprzęt elektroniczny i mechaniczny to dwie różne rzeczy. Do autora postu:najlepiej kup całość od jednego sprzedającego bo wiązka jest inna kolektory i czujniki także. Skrzynia , rozrusznik ,alternator pasują od m50 nawet tego na boschu .Jeśli to wczesne m52 z aluminiową pokrywą zaworów to pompa wspomagania też będzie pasowała , jeśli z plastikową już niestety nie.
Opublikowano

Co do kolektorów to zdaję sobie sprawę z tego, że są inne i musiałbym szukać. ; )

 

Tak jak pisałem do sprzedania ma sam słupek bez czujników, powiedział, że powinien mieć komputer do tego (będę wiedział po weekendzie). Po weekendzie dowiem się też jaka jest w tym pokrywa zaworów.

 

Jesteś pewien co do wiązki? Jeśli oba to siemensy to nie da rady jakoś tego połączyć bez wielkiej rzeźby ? :D

Czujniki i tak bym kupował nowe, myślę, że tez otworzyłbym silnik i zobaczył co w środku jest i najwyżej remont. Dopóki moje M50 jeździ to mam czas, żeby tamten przygotować .

Opublikowano
powiedział, że powinien mieć komputer do tego (będę wiedział po weekendzie)
sterownik to nie wszystko,jeśli sterownik ma immobiliser to całą resztę do tego.
Po weekendzie dowiem się też jaka jest w tym pokrywa zaworów.

to akurat najmniejszy problem.
Jesteś pewien co do wiązki?
Pan raczy żartować .
Czujniki i tak bym kupował nowe' date=' myślę, że tez otworzyłbym silnik i zobaczył co w środku jest i najwyżej remont[/quote'] no to cena silnika musi być mocno okazyjna albo nie masz świadomości jakie to są koszty.
Opublikowano

Doskonale zdaję sobie sprawę ile kosztuje remont silnika. Zrobiłem już jeden w Hondzie Civic, wiem tez że w bmw będzie nieco drożej ; ). Ale jak wkładać to coś co pojeździ lata bo kupno każdego silnika używanego to jak kupno kota w worku. A dopóki mój jeździ to mam czas na remont drugiego.

 

Z wiązką pytałem poważnie ale wierzę na słowo. (zawsze warto dopytać ; ) ). Pestkę immo i centralkę + kluczyk i pierścień do stacyjki gościu ma. Nie jest na 100% czy ma sam sterownik silnika.

 

Wszystko wyjdzie w praniu po weekendzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.