Skocz do zawartości

Spryskiwacz chodzi caly czas. Pomocy.!!!


rkuznik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem ze spryskiwacz tylnej szyby chodzi caly czas.. nawet jak wylacze zaplon to on caly czas pompuje... musialek odpiac kostke od silniczka bo ciagle chodzi...

odpiolem od manetki kostke co powinno rozlaczyc chyba pompke jesli by byla jakas zwara w nanetce...

do tego jeszcze spryskiwacze na ksenonach tez nie chodza...

pompka na krótko smiga jak igla ale z manetki to nawet nie drgnie... co moze byc nie tak ... czytam to forum od tyg i wszystko co jest na forum to wiekszosc nie chce sie wlaczyc pompka badz wycieraczka a u mnie jest odwrotnie.... podobno jest jakis modul co tym steruje ale ten modul czy to moze byc jego wina???

co mam jeszcze sprawdzic bo juz rece odapaja. Auto X5 E53 z 2004 roku..caly dzien rozbieralem wszystko po koleji i nic nie moge znalesc... Pomocy!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam ze auto czy zapalone czy na zaplonie tylko pompka od tylnej szyby chodzi caly czas... pomoglo jedynie wypiecie kostki przy pompce... ale teraz tylna wycieraczka nawet nie ruszy jak podepne kostke do pompki do wycieraczke moge normalnie manetka wlaczyc tylko ze wtedy pompka non stop chodzi niezaleznie czy wlacze wycieraczke czy nie...

Jakies pomysly???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz kilka zeczy ktore moga przyblizyc rozwiazanie problemu

viewtopic.php?f=73&t=262347

To bedzie pewnie albo manetka albo SZL ale to drugie nie wiem dokladnie za co odpowiada. Poczytaj w TIS-ie link tez zalaczylem

Albo zwarcie na przekazniku. Odepnij go najlepiej i zobacz czy wtedy przestanie pryskac.

 

Ps.

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/x5_zpse556dc0d.png

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/x5-1_zpsc8192d5e.png

Sterownik pompki i wycieraczki A36

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/x5-2_zps0f8fabe6.png

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/x5-3_zps88a45f33.png

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/x5-4_zps9e41278f.png

 

Wiedz masz uszkodzony albo A36 lub S5 ale bardziej bym stawial na manetke, na polaczeniu 13 jest ciagle spryskiwanie i tam pewnie masz staly kontakt

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego za pomoc. zaraz po niedzieli zabiore sie jeszcze raz za szukanie tego problemu... mam tylko jedno pytanie jesli byla by to wina manetki to po odlaczeniu kostki od niej problem powinien zniknac jesli to w niej bylo by zwarcie...dobrze kolego mysle???bo wlasnie tak zrobilem a pompka chodzila...to A36 na zdjeciu jest przy tylnej wycieraczce wiec zobacze tam czy jesli go odepne to czy nadal bedzie chodzilo...tylko musze jakos zdemontowac ten spoiler bo tego jeszcze nigdy nie rozbieralem... poszukam tam i jesli nadal nic nie znajde to juz normalnie sie poddaje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po odłączeniu kostki od manetki nie powinno być już sygnału o spryskiwaniu. Przejrzę dzisiaj jeszcze raz wds-a i tis-a może znajdę coś więcej bo tak się jeszcze zastanawiam nad samą pompką.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EZ KOLEGO PATRZYLEM I PODPIOLEM PRZEWODY ODWROTNIE KOSTKE NA TYLNE SPRYSKIWACZE NA PRZEDNIA SZYBE I SILNICZEK OD PRZEDNIEJ SZYBY WTEDY CHODZIL NON STOP... A KOSTKE CO BYLA NA PRZEDNICH SPRYSKIWACZACH PODLACZYLEM NA TYL I CHODZILO WIEC POMPKI SA NAPEWNO DOBRE...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to chyba tylko sterownik sie zostal, sterownik ma bezpiecznik F81 wiedz po wyciagnieciu go nie powinno sie nic wlaczac.

Tak sie jeszcze zastanawiam czy czasem przyczyna moga byc pekniete kable. Wtyczka do sterownika ma 13 pinow wiedz i tu moze byc przyczyna. (Pin 3 i 8)

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/aaaa_zps6eb40dc2.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz kolego sprawdze czy jak wyciagne ten bezpiecznik czy to pomoze... jesli tak to sprobuje sie zabrac za znalezienie tego sterownika....dzieki kolego za pomoc...mam nadzie ze to ten pod schowniem bo tam juz rozbieralem i nic mi nie wydawalo sie zle ale sprawdze jeszcze raz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W sumie to widziałem dwa bezpiecznik ale tylko ten szedł do spryskiwacza. Ten drugi szedł do Spryskiwacza i gdzieś jeszcze. Sprawdzę jeszcze raz i podrzucę schemat.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

F81 jest odpowiedzialny tylko za sterownik wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/5_zps42ea1c10.png

 

Napiecie na bezpiecznik F41 idzie dopiero po przekreceniu kluczyka na zaplon i jest odpowiedzialny z modul glowny i sterownik wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby.

sterownik wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby i od 09/2001 rowniez za sensor deszczu.

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/4_zpscd049e86.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego miales racje z tym bezpiecznikiem po wyciagnieciu nr. 81 prad juz nie dochodzi na pompke... czyli wychodzi na to ze to bedzie ten sterownik wycieraczki i spryskiwaczy... podpowiesz mi kolego który to ten sterownik??? moze sie jakos do niego dostane moze jakis kabel poprostu gdzies jest naciety albo cos...gdybys mi podpowiedzial gdzie to jest.. i jeszcze kolego jakies foto albo cos bo jesli to ten zaraz za schowkiem na miejscu pasazera to poprosilbym o jakies foto bo juz tam rozbieralem ale mam pozakladanych jakis "puszek itp" od alarmu i prawdopodobnie cos od naglosnienia...

jesli móglbym mi kolego jeszcze pomóc bede wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sterownik pompki i wycieraczki A36, gorna klapa bagaznika, srodek

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/x5-2_zps0f8fabe6.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w sobote zabieram sie za rozbiórke mam nadzieje ze nie bedzie zbyt wielkiego problemu zeby sie tam dostac... dzieki kolego za podpowiedzi.. ja bylem prawie pewny ze "droga pradu z manetki idzie bezposrednio" do silniczka ale dziekuje za bardzo przydatne informacje... jak tylko sie tam dobiore to dam znac mam nadzieje ze kolejny raz bez zapytan gdzie co....

dzieki pozdrawiam kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale spróbowac warto chociazby zeby byc pewnym ze to ten sterownik jak sie nie przekonam to nie bede pewnien... jesli sie okarze ze to ta usterka i nie ma mozliwosci naprawy typu jakies obluzowane kabelki czy przetarty kabel to jak najbardziej nowa czesc ale zobaczyc warto samemu...jesli przerabiales ten problem kolego to czyli objawy miales takie same jak rozumiem spryskiwacz chodzil caly czas....

czyli po odpieciu kostki ok tego sterownika powinno przestac....i jak rozumiem wymieniles tylko ten sterownik i wszystko chodzi jak nalezy...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie działał wcale, i wycieraczka przestała działać. Widziałem ,,peszel,, z kablami na wierzchu podejrzewałem ,że to gdzieś kabel przełamany ale nie.

Zrobisz tak:

-postaw auto w ciepłym miejscu (aby plastiki były bardziej elastyczne)

-wyjmujesz dwie lampki oświetlenia bagażnika

-odkręcasz 4 wkręty śrubokręt gwiazdkowy

-delikatnie podważasz osłonę klapy bagażnika i ciągniesz ją prostopadle do klapy jest na ok 10 kołkach rozporowych będziesz słyszał strzelanie jak by coś pękało ale spoko..... wychodzi.

-klucz 13 odkręcasz i zdejmujesz ramię wycieraczki

-aby wyjąć silnik z tym modułem odkręcasz 3 szt śrub klucz torx T-30 (mała grzechotka + przedłużka)

Najpierw bez wyciągania depnij kostkę i będziesz wiedział jak przestało działać masz zwarcie na jakimś układzie scalonym.

Ja miałem przepalony procesor -jak pisałem wcześniej całość, silnik z modułem - 150 zł allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.