Skocz do zawartości

[520d] niedogrzany silnik a pokrywa pod silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

piszę z kolejnym problemem, odkąd temperatury zaczęły oscylować w okolicy zera mam problem z niedogrzanym silnikiem. O ile w trasie wskazówka potrafi być prawie w pionie, to jak tylko zwalniam (wioska, miasto), temperatura spada aż do pierwszej kreski! Wisko mam sprawne, nie mam jedynie pokrywy pod silnikiem, ma ktoś doświadczenie jak się ma ta pokrywa do temperatury w okresie jesienno/zimowym?

Dopóki nie pojawiły się przymrozki nigdy nie miałem problemów z nagrzewaniem, do pracy mam ok 4 km i zawsze zanim dojechałem to leciało już ciepłe powietrze (webasto uszkodzone, więc nie grzało).

 

PS. 3/4 chłodnicy przysłoniłem kartonem, nie dało to zauważalnej poprawy.

Opublikowano
Chłodnice masz ciepła jak nie ma jej, cze pionu? Jak tak to termostat do wymiany. 2.0 d mało pali i również ciężko go dogrzac. Zobacz na forum e46 tam masz pełno tych silników. Do tego brak osłony nie pomaga w dogrzaniu
Opublikowano
Sam brak osłony nie będzie powodował takich spadków temperatury. Termostat główny pewnie do wymiany a termostat egr do sprawdzenia.
Opublikowano

Z dzisiejszej obserwacji (temp. Zewnętrzna +4,5 stopnia, jazda ok 105 km/h silnik na starcie dogrzany za niebieskie pole ):

Przejechane ok 4 km, wskazówka temperatury wychylila się ok 1mm za pierwszą kreskę, zatrzymałem się żeby sprawdzić chłodnice, górny wąż cieply, ale góra chłodnicy zimna. Wsiadam żeby jechać dalej i patrzę a temperatura silnika spadła 1mm za pierwszą kreskę :shock: ale nic, jadę dalej.

Ujechalem jakieś 2-3km, temperatura wskoczyła prawie na pion, sprawdzam chłodnice i to samo, może tylko ten wąż trochę cieplejszy. Wsiadam do auta a temperatura równo między pionem a pierwszą kreską :shock: po przejechaniu 1km temperatura wskoczyła na pion, znowu dałem nura pod maskę i to samo, ale chwilę poczekałem i zauważyłem że po ok 2 minutach chłodnica zrobiła się w momencie mocno ciepła tak samo wąż powrotu z chłodnicy, a temperatura zaczęła szybko spadać i zatrzymała się blisko pierwszej kreski.

Dziwna przypadłość ale wygląda jakby faktycznie termostat wariowal i otwierał się kiedy chciał, np na postoju...

W poniedziałek wymienię termostat, zobaczymy czy coś to da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.