Skocz do zawartości

740i 98r. Cewki padają co chwile i kopci na niebiesko.


Rhino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Auta na forum jeszcze nie opisałem chociaż taki zamiar był ale kłopoty zaczeły się dwa dni po zakupie także od trzech miesięcy walczę z tym problemem w wolnych chwilach i uznałem że nie warto trupa opisywać.

 

Mam taki problem że na 3 cylindrze co chwile pada mi cewka i tylko i wyłącznie na tym jednym cylindrze. Dodatkowo jest taki problem że jak wymienie tą cewkę na inną to auto chodzi perfekcyjnie przez jakieś 100-200km z tym że masakrycznie kopci na niebiesko. Zasłona dymna taka że nie wiem czy światła widać. Jak tylko ta cewka padnie a auto zacznie nie równo pracować automatycznie przestaje kopcic na niebiesko. Zmierzona była kompresja i na każdym garku jest po 14atm. Zrobiona próba olejowa wyszła ok. Wszystko to było robione bo było podejrzenie że to pierścienie zapieczone ale pomiar kompresji i próba olejowa je wykluczyła. Chyba że to nie wyklucza pierścieni?

 

Najdziwniejsze jest to że jak nie równo silnik pracuje to nawet dymka nie puści a jak tylko tą cewkę wymienie to zasłona dymna jakby się auto paliło.

Silnik m62b44. W aucie jest gaz ale od 500km jeżdżę na odłączonej i jest to samo. W silniku są oczywiście błędy od wypadania zapłonów i złej dawki paliwa ale jak podmienie cewkę i skasuję błedy to dopóki cewka nie padnie (czyli jeżdżę i kopcę) to żadne błedy nie wyskoczą. Silnik przez te 100-200km chodzi poprostu idealnie tylko kopci.

 

Wymieniona była odma wraz ze wszystkimi uszczelkami kolektora dolotowego także tą opcję wykluczam. Wymienione były też świece i fajki cewek na nowe. W aucie są jeszcze oryginalne katy jeżeli to ma jakieś znaczenie.

 

Pytanie czy ktoś się spotkał z taką sytuacją? Czy może być tak że to będzie uszczelniacz zaworowy akurat na tym jednym cylindrze? Wydaje mi się że gdyby to był uszczelniacz to nie ważne czy silnik chodziłby równo czy nie bo kopciłby cały czas. nie mam pomysłów co jeszcze sprawdzić. Jeżeli nic więcej nie wymyślę to chyba będzie trzeba rozebrać silnik na części pierwsze i sprawdzić organoleptycznie.

 

Pomóżcie bo brakuje mi sił i cierpliwości do tego silnika.

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci na niebiesko to znaczy ze spala olej, jezeli nie dziala 1 cylinder to wiadomo chodzi troche nie rowno, wiec jak ma kopcic jak nie dochodzi w tym cylindrze do zaplonu. Musisz sciagnac glowice, niestety :< i zobaczyc bo moze masz uszczelniacze zaworow walniete, stad te kopcenie na niebiesko gdy jest sprawny ten cylinder a brak kopcenia gdy nie ma iskry. Powodzenia, dawaj znac jak maja sie sprawy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i fajki nowe. Pisałem o tym wyżej. Odma zamawiana w serwisie. Na odmie było logo bmw wiec chyba oryginał.

 

No właśnie potrzebowałem potwierdzenia czy to mogą być uszczelniacze. Jak tak to mój mechanik twierdzi ze da rade bez sciagania głowic. Zobaczymy. Kupię co trzeba i zrobię uszczelniacze. Oby to było to bo auto juz pochłonęło więcej niż nie jeden kompleksowy remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont silnika kosztuje tyle co wymianę zawiasu więc nie ma tragedii. Kupiłeś 7er więc powinieneś być przyszykowany na koszty.

Ja jak bym wymieniał uszczelniacze ściągał bym głowicę tak czy inaczej. Sprawdził zawory, gładzie cylindrów, i stan tłoków chociaż od czoła. Ale zrobisz jak chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Winne okazały się uszczelniacze tylko na 8 cylindrze. Części nie są drogie a w sumie i tak musieliśmy wyjąć silnik na zewnątrz także robię kompletnie głowice i przy okazji jak już wszystko rozgrzebane to zaradczo pierścienie, także silnik będzie jak nowy. Przy okazji uszczelnimy całość i wymienimy wadliwe węże wspomagania. Koszty z robocizną zamkną się w 3500 także niema co narzekać, bo tyle to drugi silnik w niewiadomym stanie kosztuje a tu zawsze będzie pewny. Nie wymieniam jedynie rozrządu ponieważ jest w bardzo dobrym stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już robisz remont, to i rozrząd zrób, a na pewno wszystkie ślizgi. Nie wiem jak stwierdziłeś, że jest w bardzo dobrym stanie. Jak nie był robiony od np. 200.000km (albo nie wiesz czy był robiony), to moim zdaniem wymienić należy i nie domniemywać czy jest ok, czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd mam praktycznie nowy. Przebieg zaledwie 10tyś km. Wymieniany jeszcze przez poprzedniego właściciela. Dodatkowo po rozebraniu silnika porównywaliśmy stan ślizgów i długości łańcucha z nowymi ślizgami i nowym łańcuchem. Mam nawet nowe koła rozrządu. Mieliśmy taką możliwość z tego względu, że na warsztacie są aktualnie 3 rozebrane V8 z czego moja i jeszcze jedna m62b44 w której jest właśnie rozrząd wymieniany.

 

Jak ktoś będzie chciał to dam namiary na warsztat. Chłopak pracuje sam i niema jakiejś wielkiej siedziby tylko swój własny warsztat dlatego nie kasuje tak jak duże warsztaty we Wrocławiu czy innym mieście żeby mieć na czynsz. Dla przykładu robocizna za remont mojego silnika to 1400zł. Dla porównania we Wrocławiu podobnie kosztuje wymiana jednej uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie podłączę się pod temat

 

Silnik M60B40

Wkręca się na obroty ładnie, nic nie dymi, nic nie przepala ale tak na słuch to jak by jeden garnek nie chodził.

Świece nowe.

Prawdopodobnie cewka jest walnięta.

Jak sprawdzić cewkę?

Czy może ma ktoś z Wrocka albo bliskich okolic pożyczyć jedną do sprawdzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziwna sprawa z tą cewką... uszczelniacz zaworowy miał wpływ na cewkę? Jak się teraz sprawuje cewka(ki)...?

 

Przed rozbiórką silnika pewnie różne myśli Ci po głowie chodziły... a jakby okazało się, że trzeba szlif cylindrów robić?

Mówi się że V8 i V12, to jednorazówki. Wszystkie są fajne dopóki w grę nie wchodzi szlif cylindrów.

Tu się zaczynają schody, bo po szlifie chyba należałoby pokryć tuleje powłoką alusil, czy nikasil. A to jest kosztowne. Gdzie szukać wykonawcy takiego "zabiegu"?

Ponoć nowy v8 kosztuje €4600.

 

Druga sprawa... jak wiadomo, powłoki utwardzające powierzchnię tulei miały za zadanie chronić je przed szkodliwym działaniem zbyt zasiarczonego paliwa.

Dlaczego ani słowem nie wspomina się o tych powłokach w silnikach rzędowych? :shock:

 

Liczę na to, że ktoś podzieli się wiedzą na ten temat, bo w necie nic nie mogę znaleźć. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W r6 był niklasil na cylindrach juz w silnikach m50 a w m52 na 100procent.

Nie lepiej kupić blok w bdb stanie? Na allegro kiedyś firma za pokrycie cylindrów brała ok 6tys. Poszukaj jakieś firmy na Google jeśli chcesz mieć auto na lata. Ale moim zdaniem kupisz dobry blok z dobrymi cylindrami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki danielxc717! :D

 

Kupić drugi blok, to chyba najlepsze wyjście. Tym bardziej, że progi na tulejach w silnikach BMW, to ponoć rzadkość. :)

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na naszym paliwie nie jest łatwo zajechać te silniki. Warto też pomierzyć bardzo dokładnie suwmiarką sam cylinder czy jest idealny okrąg. Kiedyś ktoś po remoncie v8 miał problemy z poborem oleju (albo było to R6) Na 100% benzyna. Na oko wszystko wyglądało ok, remont wykonany niby dobrze a co się okazało to cylinder nie był taki jak powinien być.

 

Ja jeśli kupował bym blok to z tłokami, bo każdy tłok moim zdaniem ma swoje miejsce tylko w swoim cylindrze. Wymienić pierścienie i zakładać swoją czapkę. W mojej okolicy jest blok z M62 za 900zł, ale niestety od 3,5 v8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki danielxc717!

 

Jestem w dobrej sytuacji, bo czas mnie nie nagli. Nawet nie mogę pośpieszyć, bo pewną sprawę muszę najpierw załatwić, która czeka od lat.

Może nie będzie tak źle jak zrzucę czapki, tzn. mam nadzieję... :wink:

Dobrze, ze podpowiedziałeś o tych pomiarach. :cool2:

Niby remontujący powinien wiedzieć o takich szczegółach, ale wiadomo jak w życiu jest ...

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.