Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu jestem właścicielem BMW e30 z silnikiem M40B16 i sekwencyjnym Stagiem 4. Od czasu gdy kupiłem samochód borykam się z problemem wolnych obrotów. Sytuacja wygląda następująco. Odpalam samochód na zimnym silniku i mam obroty ok. 1600. Zagrzeje się do normalnej temp. i jest ok. 1-1.2 tys. Zauważyłem, że jak po odpaleniu docisnę przepustnicę w kierunku zamknięcia ( mimo tego, że dźwigienka przepustnicy jest oparta na tym ograniczniku ) obroty silnika zachowują się prawidłowo ( tzn. na zimnym ok. 1.1 tys., na ciepłym ok. 650-700 rpm ), ale do momentu zgaszenia silnika. Po ponownym odpaleniu znowu problem wraca. Jakieś sugestie? Z góry dzięki za pomoc :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
A luz na osi nie powinien objawiać się na bieżąco? Bo jak popchnę dźwigienkę to mogę tak jechać dowolny dystans, problem i tak powróci dopiero po ponownym uruchomieniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Mowa o dźwigience, za którą ciągnie linka gazu. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Samochód chodził troszkę nierówno, a że miałem grzechotkę w ręce to klepnąłem nią w krokowca i obroty spadły, więc jeżeli czas pozwoli to w sobotę wieczorem przeczyszczę silniczek krokowy, ewentualnie podmienie na inny, sprawny w 100% od znajomego i zobaczymy w jakim stopniu pomoże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale jeśli dżwignia opiera się na końcu to nie ma wyjścia by to poszo dalej. Mozę byćtak ze przepustnica jest zasyfiona i się zawiesza i daletego jest problem z obrotami. Problem też może wynika z lewego powietrza. Poszuka czy gdzieś nei zaciąga, uzyja to tego samostartu lub plaka do desek. Może sparciała uszczelka silnika krokowego jak wchodzi do kolektrora, lub przewód króry idzie od silnika krok. do przepustnicy, ten taki po kolektorem.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm możę coś z czujnikiem położenia przepustniy...cieżko wyczyc. No jest to jakiś problem mechaniczny. Moim zdaniem to warto kupić uszczelkę pod przepustnicę nową w aso, rozebrać to wyczyścić i złożyć na nowo. Może ten ograniznik, on jak dobrze pamiętam można go regulowac. Zrób tak by przepustnica mogła iść ciut dalej w tym kierunku do cisnołes.

 

PZDR>

Opublikowano
Problem rozwiązany. Winowajcą była krańcówka od zamkniętej pozycji przepustnicy, po prostu krańcówka nie była aktywowana, ponieważ ogranicznik na to nie pozwalał. Przy okazji czyszczenie przepustnicy oraz regulacja ogranicznika. Nie ten samochód, teraz jazda to czysta przyjemność, obroty idealne i na zimnym i na ciepłym silniku. W przyszłości muszę pomyśleć nad wężem łączący rurę dolotu i silnik krokowy ponieważ jest już trochę spękana, ale obroty nie falują. Dostanę ją np. w Intercarsie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akurat ten przewód nie dosteniesz w IC. Pewnie jest wyceniony ale jako martwa pozycja. Tylko Aso 250-260 złotych. Ten przewód jest połączony z układem chłodzenie. Tam idą dwa przewody. Ten powietrzny i wodny co idzie od ogrzewania przepustnicy do tylnego króćca w głowicy i ten powietrzyny do krokowca. One sa połączone.

 

PZDR>

Opublikowano
Nie zgodzę się z Tobą. Wyjąłem cały kolektor z krokowcem i całym tym przewodem ( o ile myślimy o tym samym ) i wychodzi on z odejścia z rury dolotu ( tej gumowej między przepływomierzem a przepustnicą ) i idzie prosto do krokowca. Nie jest z niczym połączony, a już na pewno nie z układem chłodzenia. Mogę podrzucić fotki jak chcesz :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E30 z M40 miałem przez 7 lat. Wiem co mówię. Masz tutaj, jest to przewód nr 11 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AB11&mospid=47251&btnr=11_4336&hg=11&fg=35 numer oem 11631714527 tak wygląda to w google: https://www.google.pl/search?q=64211381191&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=tZqqVPCJBIWxUdjqgKAL&ved=0CAkQ_AUoAg&biw=1280&bih=685#tbm=isch&q=%0911631714527

ten sam numer jest też pokazany tutaj http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AB11&mospid=47251&btnr=13_1330&hg=13&fg=15 numer 10.

Popatrz dokładnie. Jak tak to nie wygląda to znaczy że już siedział u Ciebie jakiś magi i to rzeżbił.

 

PZDR>

Opublikowano
Ok, zwracam honor. Na moim wężu były ślady noża właśnie w miejscu gdzie powinna być ta część od układu chłodzenia, ktoś najwidoczniej je rozdzielił ( podgrzewanie przepustnicy działa jak należy, po prostu tylko węże są od siebie rozdzielone). Zastanawiam się tylko w jakim celu. Na początku myślałem, że po prostu takie wykonanie, albo jest to jakiś zamiennik ale po spojrzeniu na schemat ułożyło się to w pasującą do siebie całość. Póki co autko chodzi perfekcyjnie, więc nie będę tego ruszał. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany. Winowajcą była krańcówka od zamkniętej pozycji przepustnicy, po prostu krańcówka nie była aktywowana, ponieważ ogranicznik na to nie pozwalał. Przy okazji czyszczenie przepustnicy oraz regulacja ogranicznika. Nie ten samochód, teraz jazda to czysta przyjemność, obroty idealne i na zimnym i na ciepłym silniku. W przyszłości muszę pomyśleć nad wężem łączący rurę dolotu i silnik krokowy ponieważ jest już trochę spękana, ale obroty nie falują. Dostanę ją np. w Intercarsie?

 

jaka krokowke kupile i ile zaplaciles ? bo w domu poniewiera sie jedna jak nowa 6 mc w uzyciu byla.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Krokówki jeszcze nie kupiłem bo e30 jeździ bez zarzutów, od tamtego czasu nic nie ruszałem przy silniku bo nie ma takiej potrzeby. Ile ewentualnie za tego krokowca? Może będę miał jakieś wolne $ do zagospodarowania w e30 to może bym się skusił tak na przyszłość :)
Opublikowano

nowy kosztuje ponad 400zl

za 150 moge puscic plus przesylka chyba ze odbierzesz sam w lodzi. i powtrarzam on nie byl dluzej w uzyciu jak 6mc . potem auto rozbilem i z niektorych czesci tylko krokowy zostal sie.ostatnio gdzies nawet rachunek widzialem musze poszukac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.