Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem nowy na tym forum, prosze o porade i ewentualne wskazówki.

Otoz mam problem w mojej e60 530d 2006r. 225k przebiegu, mam do wymiany uszczelniacz wału tył i przod, olej leje sie dosyc mocno. Czy robil ktos u siebie taką operacje?? Prosze o jakiekolwiek info, ktore ułatwią mi i mechanikowi naprawe np. czy tylni uszczelniacz kupic z podstawą czy tylko uszczelkę, ile trwa cała operacja, czy przy okazji wymiany tych uszczelnien zwrocic uwage na cos innego...

z gory dzieki za zaint sie tematem

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Pokrótce opiszę całą operację, być może ktoś skorzysta z moich doświadczeń.

 

Więc, cała operacja jest dosyć czasochłonna (ok 15 godzin pracy jednego doświadczonego mechanika plus pomoc kilku osób w czasie wyjmowania/wkładania skrzyni). Wstawił bym kilka zdjęć ale nie wiem jak to zrobić :)

Do wymiany tylnego uszczelniacza trzeba zdemontować: wszystkie osłony, osłony wydechu, wydech, wał napędowy, skrzynie biegów plus taką mega zębatke co jest miedzy skrzynią i silnikiem

Oprócz tego trzeba jeszcze odkrecić DPF-a i przesunąć bo przeszkadza.

Wymiana uszczelniacza to raptem 5 minut, lepiej kupić uszczelniacz z metalową podstawą (ja kupiłem Reinz koszt ok 160 złotych).

Przy okazji naprawy warto sprawdzić: stan podpory wału (u mnie po przebiegu 220 tysięcy nadawała się do wymiany, łożyska bardzo szumiały), łącznika elastycznego wału (wymieniłem na SWAG koszt 340 złotych, stary miał troche luzów, w sumie można było go zostawić) i przegubu tylnego wału (nie wymieniałem ponieważ koszt nowego w aso to 700 zł (tylko tam dostepny), stary został nasmarowany), stan oleju w skrzyni. Ja przy okazji wymieniłem również olej w tylnym moście.

Do wymiany przedniego uszczelniacza trzeba też zdemontować kupe sprzetu, m.in. wszystkie osłony, wentylator, pasek, koło pasowe wału (koniecznie sprawdzić stan ale o tym pewnie każdy wie). Wyjecie uszczelniacza też nie jest zbyt łatwe, trzeba użyć sporo siły....

Okej, to byłoby na tyle, może ktoś skorzysta.

pozdrawiam

  • 6 lat później...
Opublikowano

Cześć,

Podbijam temat.

Powoli zabieram się do wyciągnięcia skrzyni w moim e60 545i (uszczelniacz wału i przy okazji pokrywa płaszcza wodnego, która jest przykręcona do bloku)

Zdaje sobie sprawę z różnić, które napotkam po drodze (na szczęście jest trochę materiałów na YT, gdzie można to ogarnąć).

Mam, też dostęp do INPA/ISTA, Real OEM, więc będę szedł krok po kroku.


Parę ogólnych pytań:

1. Czy zrzucałeś olej silnikowy do wymiany uszczelniacza ?

2. Czy zrzucałeś olej ze skrzyni (ja wolałbym tego uniknąć).

3. Do odkręcenia skrzyni potrzebuję ustawić wybierak w pozycji "N" -> planuje to zrobić za pomocą dźwigni przy skrzyni po wypięciu linki

3. Czy przy odkręcaniu śrub konwertera musisz blokować wał korbowy ?

4. Czy przy demontażu skrzyni miałeś problem z 'odpechnięciem' konwertera, tak żeby został w skrzyni ?

5. Czy spodziewać się wycieku oleju z konwertera i skrzyni (muszę odkręcić przewody do chłodnicy - tego jestem świadom)

6. Czy przy demontażu koła podatnego (odkręcając z wału korbowego), blokowałeś wał, czy miałeś narzędzie do blokady koła ?

7. Czy wymieniałeś na nowe śruby od koła (czy dawałeś klej do gwintów?)

8. Przy montażu skrzyni biegów, jak ciężko jest trafić konwerterem i 'wyosiować' układ.


Będę wdzięczny za różne inne odkrycia i wskazówki.

Dzięki i Pzdr,

obar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.