Skocz do zawartości

Dzwiek silnika m62 , cieply , lekki klekot


maciej123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moze ktos wie czego to moze byc wina : taki dzwiek(lekki klekot) jest tylko gdy samochod jest cieply , na zimnym jest ok:

znalazlem na yt identyczny problem :

 

https://www.youtube.com/watch?v=ILJDLOeKSrI

 

Najbardziej slychac jak sie podejdzie do przedniego prawego kola po stronie pasazera. Silnik chodzi perfekcyjnie czy to cieply czy zimny- nie ma spadkow mocy. To raczej nie jest vanos bo vanos slychac na zimnym tez a druga sprawa ze osoba z video nie ma vanosa a dzwiek taki sam ;]

Ten sam temat jest w dziale e53 ale mysle ze tu powinien ktos szybciej wiedziec o co chodzi bo te silniki byly popularne w e39

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie co do pompy oleju ale ona wtedy stuka glosniej przy zimnym silniuku bo ma wieksze obciażenie łańcuch to grzechotanie raczej nie stukanie... ja bym przysluchal sie bardziej tzn sprobowal zlokalizowac miajsce stukania góra czy dół silnika... mozna zrobic test na czystosc oleju odkrecic filtr oleju i niech zcieknie z niego olej na papier i przejzec papier i filtr dokadnie czy cos przypadkiem sie tam nie błyszczy....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale vonos tez chyba slychac jak sie daje np gazu ,wtedy taki warkot slychac a u mnie jak dodam gazu to zero cykania . Cykanie/ lekki klekot jest po stronie pasazera i glownie slyszalne jak sie schyle do prawego kola( strona pasazera) ,tez jak mam glowe pod samochodem . Po lewej jest to minimalnie slyszalne. Jak otworze maske i stane na przeciwko to praktycznie nic nie slychac . Gdyby to byly szklanki czy vanos albo lancuch to z przodu by bylo to tez slychac. Dlatego stawiam ze albo dzwiek pochodzi z silnika po stronie pasazera albo to nie jest nawet z silnika tylko co ? termostat ? katalizator ? co tam jeszcze moze byc ? Moze jakas swieczka jest poluzowana ? niby kompputer wywala mi blad sondy lambda hmm ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam dźwięk. Motor po wymianie rozrządu i vanosów. Na kompie brak błędów, samochód jeździ dobrze. Korekcje długotermonowe Bank1 +6%, Bank2 +3%.

Jak szukałem samochodu to w niemcowni oglądałem jedną sztukę i tam też było słychać to klepanie po stronie pasażera.

Nic nie robię i myślę że to nic strasznego. Jakbyś ustalił co to jest to nie zapomnij napisać.

 

Aha teraz sobie przypomniałem. W nawiązaniu do tego co kolega niżej napisał. Miałem taki dźwięk również w M52.

Edytowane przez vip_22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewertowalem dziesiatki stron z identycznym ,,problemem'' na amerykanskich forach.Osoby po wymienionych rozrzadach ,vanosach maja to samo , Wiele osob pisalo ze wiekszosc m62 bez czy z vanosami ma podobne objawy i jest to calkiem ,,normalne'' . wiec na 99% nie sa to vanosy ,slizgi ,napinacze , szklanki itp. Kilka osob pisalo ze zrobilo tak prawie 100 000 km i nic sie nie dzialo. Trop padl na termostat , alternator , odprowadzanie spalin(blizej silnika) albo pompa wody i tyle w temacie.moze to byc cos z wydechem ? bo w sumie dzwiek jest tez glownie pod samochodem slyszalny hmmm ? Gosc po samodzielnym przerobieniu termostatu wyeliminowal ten dzwiek. Jednemu powiedzieli w amerykanskim aso ze to normalne w silnikach m62 jak zlapia temperature. Jak jest naprawde to chyba pozostanie tejemnica na dlugo ;]

 

Przypominam ze chodzi o dzwiek z prawego kola(strona pasazera) glownie po nachyleniu sie do niego.Samochod musi byc cieply , na zimnym jest ok. Dzwiek praktycznie nieslyszalny jak sie otworzy maske z przodu i bardzo slabo slyszalny od strony kierowcy - przednie lewe kolo. Ewidentnie pochodzi z prawej strony silnika albo z ,,czegos'' co jest po prawej stronie samochodu. Wiec prosze nie mylic tego ze szklankami ,panewkami ktore slychac z przodu samochodu jak sie otworzy maske.

 

edit: http://www.meeknet.co.uk/e38/BMW_E38_Case_Study_Noisy_Tappets.htm

 

W skrocie , lekki klekot najczesciej pojawia sie przy silnikach(M60, M52 and M73) ktore sa uzywane przy krotkich trasach(tak jak moj) kiedy silnik nie jest w stanie dluzej pracowac w optymalnej temp. Ten problem nie wymaga ingerencji mechanika i jest sposob na to wg podanej strony: Potrzymac samochod(na P ) przez 3 minuty na 3000 obrotow ,zgasic silnik ,wrocic ,poczekac 30 sek na biegu P , jezeli problem nadal jest to jeszcze raz potrzymac samochod na 3000 obrotow przez 3 minuty , operacje dla pewnosci zrobic do 5 razy . Jezeli problem nadal jest to przyczyna moze byc cos innego . Olej uzywany do tych silnikow nie moze byc gesty , przy gestym oleju ten sposob nie zadziala.

 

Jak ktos dzis bedzie sie w to bawil to niech da znac . Pogoda mi nie pozwala na zabawe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.