Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam mały (przynajmniej taką mam nadzieję) problem z moją bawarka :)

 

Mianowicie, bez względu na to czy auto jest zimne czy ciepłe, (aczkolwiek jeśli ciepły jest silnik to objawy występują na wyższych obrotach), mam następujące objawy:

 

Przy wkręcaniu na obroty przy różnych wartościach obrotomierza nagle występuje: szarpanie silnikiem, czarny dym i stuki (dźwięk taki jakby chodził na samym plaku, jeśli ktoś kiedyś odpalał na plaku auto to będzie wiedział o jaki dźwięk chodzi :) )

Występuje to różnie. Czasami po odpaleniu, czasami odpali normalnie a przy wkręcaniu na obroty zaczyna szarpać itd.

W INPIE wyskakuje mi tylko taki błąd:

400 Rail pressure sensor

 

 

Pod linkami zdjęcia to co wyciągnąłem z INPY, ale nie znam się na tym, dopiero od nie dawna mam INPE, więc proszę o pomoc i wyrozumiałość. Zrobiłem tyle ile potrafiłem :)

Jest tu zdjęcie błędu oraz wskazań z czujników:

 

http://zapodaj.net/5ebf6bf524d50.jpg.html

http://zapodaj.net/25869bec4b96e.jpg.html

http://zapodaj.net/ef880e026e8d6.jpg.html

http://zapodaj.net/9238674be4313.jpg.html

http://zapodaj.net/259bd1ae831e1.jpg.html

 

 

(forum przeszukałem i nie znalazłem odpowiedzi na takie objawy, więc bardzo proszę o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak na mnie to masz kiepskie ciśnienie za pompą progową, 3.7 na wolnych to mało.

W dodatku pod pełnym obciążeniem pewnie jeszcze niżej spada, i stąd dym, szarpanie i brak mocy.

Sprawdź jak nisko spada to ciśnienie gdy obciążasz silnik (analog values 1-->pre supply pressure)

Typowo powinno być w granicach 4.0 bara, nie mniej.

Jak spada, to umiera pompa progowa lub ogranicznik ciśnienia paliwa.

W dodatku korekta na 2 wtrysku wygląda naprawdę słabo.

Pierwszy też już coś niedomaga.

Max odchyłki powinny być w granicach +/-1.

Do wtrysków, to możesz zacząć od preparatu do ich czyszczenia (taki do paliwa) wyjeździć cały bak wachy, skasować korekty i patrzeć jak ustawią się na nowo, i czy jest jakaś poprawa.

 

EDIT:

W momencie kiedy wywaliło błąd raill pressure sensor masz podane pod spodem że ciśnienie pre supply pressure to 3.5 bara przy 3 tyś obrotów, więc jak widać spada.

Opublikowano

objawy są bardzo oczywiste kolego wtryski masz do roboty a to ze ciśnienie spada to jest przyczyna wtryskow bo leja za duzo paliwa do silnika, nalezy zdemontowac wszystkie jezeli sie uda... zawiesc do warsztatu ktory zajmuje sie regeneracja wtryskow u mnie w okolicy sprawdzenie to koszt 30zl za sztuke, i wtedy ewentualna naprawa jazda na takich wtryskach wkońcu doslownie rozwali motor...

 

PS. czarny dym z wydechu oznacza zbyt bogata mieszanke a stukanie spalanie stukowe czyli za duzo paliwa w cylindrach takjak pisales palenie z plaka to samo

Opublikowano
Ja zauważyłem ze ciśnienie na listwie wtryskowej miałeś malutkie wtryski leją ale nie zawadzi sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa na listwie znajmemu własnie przez ten czujnik auto potrafiło zgasnąć a winny był naderwany kabelek przy wtyczce czujnika
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Problem nadal nie rozwiązany.

Całe szczęście miałem dostęp do sprawnej pompki progowej oraz sprawnego czujnika paliwa.

Objawy nadal występują z tym, że jednak jak silnik się rozgrzeje do tych 80-90 stopni to objawy ustępują.

 

Może jeszcze jakieś pomysły co to może być?

 

(Wtryski będę sprawdzał na samym końcu, jak już inne opcje nie wypalą, bo to najwięcej roboty)

Opublikowano
Wtrysk nr 2 faktycznie ma dużą odchyłkę. Ja to bym spróbował odpalić na auto na preparacie liqui moly. Nie kosztuje dużo, a jest skuteczny na czyszczenie. Ewentualnie wlać do baku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.