Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Kontrokla DDE podgrzewania świec żarowych świeci do momentu odpalenia silnika.

Wcześniej świeciła krótko, sekundę dwie.. czasem przy mroźniejszych temp. ciut dłużej, ale teraz świeci cały czas do momentu odpalenia samochodu.

Po odpaleniu silnika, gaśnie. Jeszcze rano nie było problemu, temp. otoczenia ok. 6 stopni, wsiadam przekręcam kluczyk, ikony gasną odpalam, jadę.

Pokonałem 10 km, dałem dziewczynie samochód. 5h później dzwoni co ma robić, bo kontrolka nie gaśnie.

Wiem że kobieta i blondynka, mogła coś zepsuć, nie wiem jak ale jest zdolna.

 

Myślicie że padła z któryś świec? w sumie pali ok kopa.

Wiem żeby sprawdzić błędy, ale najwcześniej w piątek wieczorem, bo do piątku mnie nie ma, a jak wrócę temat nie da mi spokoju i od razu chciałbym go zrobić.

Edytowane przez v3ron
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
Opublikowano

Cześć,

 

odświeżam bo problem się rozwija.

W czasie jazdy zapala się kontrolka DDE i samochód traci na mocy.

Pomaga dopiero ponowny rozruch silnika. Zauważyłem że niezależnie od obrotów czy niskich czy wysokich zapali się ta kontrolka i to jeszcze nie zawsze.

 

Inpa pokazała błąd sterownika świec żarowych, za niskie ciśnienie na szynie cr oraz podgrzewacz wody.

Czy to może być wina czujnika na szynie CR? Czy filr paliwa, chociaż przy ostatniej zmianie oleju przy wiośnie był wymieniany. Święta się zbliżają a bunia niezbędna w tym czasie.

Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie korekty wtryskiwaczy masz? Zrób test przelewowy, osobiście podejrzewam wtrysk/wtryski, ale jak najbardziej może być wina filtra paliwa, pompy podprogowej, czujnika lub zaworu na szynie cr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

póki co wymieniłem filtr paliwa, filtr powietrza oraz czujnik na szynie cr.

Kontrolka dde nie zapala się, chodzi hmm... nawet równiej.

Edytowane przez v3ron
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżam.

 

Błędy wyeliminowałem, kontrolka dde nie zapalała się po wymianie filtru paliwa, powietrza i czujnika na szynie CR (nie wiem w sumie która czynność pomogła)

Jednak od wczoraj problem wrócił od stycznia i po 4 tys. zrobionych kilometrów.

 

Przyspieszam,silnik ok 60-70 stopni. ciągnie ciągnie, nagle przerwa -> kontrolka dde zaświeciła i auto już tak nie przyśpiesza, jak by turbo nie chodziło.

No więc zjeżdżam na pobocze, gaszę go, uruchamiam ponownie już nie świeci. przyśpieszam i jest ok, ciągnie jak należy po jakimś czasie przy wyprzedzaniu, znów to samo, zawsze w granicach 1800-2300 obr/s. no więc powtórnie tam sama operacja. Podłączam pod kompa -> dwa błędy

 

4704 vorförderdruck-ueberwachung (błąd ten mam od samego początku posiadania samochodu - chyba pompka progowa bo mam 3.9 bar wg. inpy) oraz

4496 raildruck-plausibilitaet - ten pojawia się po zapaleniu dde i przejścia w tryb awaryjny.

 

Test 4

korekta wtrysków:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b324df837656e871.html

 

Adjustment 1: -1.27

Adjustment 2: -0.77

Adjustment 3: 1.86

Adjustment 4: -0.93

Adjustment 5: 1.63

Adjustment 6: -1.15

 

Test 1

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e42f510698b7316b.html

 

Test 2

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24726037715b6394.html

 

Test 3

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3813e80077d3f3a2.html

 

Ktoś pomoże? Czy to może być wina filtra paliwa? Ponownie? (obecny Filtron od stycznia).

Dodam iż objaw ten pojawił się 30km po zatankowaniu na statoil gdzie raczej unikam tej stacji.

Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem. Czy udało Ci się go rozwiązać?
Opublikowano

Cześć,

Tak udało się rozwiązać, problemy okazały się dwa :) zatkane sitko w pompce paliwa w baku, oraz lejący wtrysk - do regeneracji poszły wszystkie.

2 lata i 40 tys km bez problemu.

Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.