Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Podczas jazdy słyszałem ze silnik zaczął "klekotać" zatrzymałem się niby wszystko ok. Odpalam tragicznie chodził jak by zawory miały wypaść z pod maski. Przy kolejnej próbie odpalenia zablokowało silnik rozrusznik w ogóle nie kreci.. nie wiem co się stało na chwilę obecną jestem załamany będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi ;[
Opublikowano (edytowane)

Nie chcę straszyć, ale klekotanie zaworów + w efekcie zablokowany silnik = kolizja zaworów z tłokami.

 

W ISku rozrząd zazwyczaj daje o sobie znać, gdy coś się dzieje to typowa przypadłość M42 np. rozciąga się łańcuch w efekcie czego napinacz nie wyrabia, wycierają się ślizgi, nie było jakichś niepokojących odgłosów podczas pracy silnika typu, rzęcholenie przy schodzeniu z obrotów?

Edytowane przez MrTuner1986



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Brak wolnych obrotów to na pewno i hałasował jak traktor chodził a jednak kręci normalnie aku słabe ładuje się w tym momencie

 

*Aku podładowane chciałem zakręcić silnikiem i nic nie odpala ale za to mam wrażenie jak by o wiele szybciej rozrusznik kręcil ;O ? jak by kompresji nie było.

Opublikowano
mam wrażenie jak by o wiele szybciej rozrusznik kręcil ;O ? jak by kompresji nie było.

Typowy objaw pogiętych zaworów, wystarczy minimalna szczelina zawór - gniazdo i ciśnienie ucieka.

Najprościej odkręcić świece i sprawdzić kompresję.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Jutro będzie wszystko sprawdzane. Naprawa w ogóle opłacalna jeśli by się okazało ze tylko zawory? ja już wcześniej zauważyłem ze mi trochę klepało byłem u mechanika mówili ze właśnie zawory klepią albo szklanki do wymiany.
Opublikowano

Ciężko powiedzieć, zależy co uległo uszkodzeniu jeżeli tylko zawory to koszt 1szt. myślę że nie mniej jak 30zł x ilość uszkodzonych zaworów, do tego planowanie głowicy, zapewne nowe uszczelniacze, prowadnice, być może i gniazda zaworów, ale to wszystko do sprawdzenia.

Jak już wcześniej silnik klepał to samoregulatory do wymiany koszt kompletu to ok. 400zł (oczywiście wymiana nie jest konieczna z tym można jeździć i na pewno nie było to przyczyną awarii).

Do tego nowa uszczelka głowicy, klawiatury, olej itp.

 

Suma sumarum wyjdzie nie zła sumka.

 

Do tego trzeba znaleźć przyczynę uszkodzenia, chyba że kolega za bardzo zaszalał na czerwonym polu obrotomierza :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.