Skocz do zawartości

[E39]540 01' Problem z silnikiem - błędy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Proszę o pomoc - moja 540-tka przed świętami powiedziała "Dziękuję - nigdzie nie jadę" :cry:

W drodze z pracy do domu po ostrzejszym dodaniu gazu zaczął mrugać "Check" -po odpuszczeniu gazu przestawał ,ale po kilku kaemach zapalił się na dobre.

Więc zamiast do domu podjechałem od razu podłączyć do znajomego mechanika pod kompa.

Komputer to BOSCH ESI[tronic] i oto co pokazał:

P0340 Czujnik położenia wałka rozrządu

P0135 Obwód grz. sondy lambda (rząd1,czuj1)

prócz tego - wypadanie zapłonów prawie wszystkich cyl. i "przerwy szkodzące katalizatorowi" cokolwiek to oznacza :shock:

Wszystkie błędy udało się wykasować i autko odrzyło, lecz już następnego dnia sytuacja się powtórzyła :?

Do tego na zimnym silniku nierówno pracuje i telepie całym autem. Po zagrzaniu niby lepiej ale nie trzyma obrotów (falowanie).

Domyślam się że chodzi o ten nieszczęsny czujnik wałka ,ale z tego co zdążyłem się zorientować to mod maską są 2 - jak namierzyć ten uszkodzony? Czy jest jakaś różnica między nimi ? Podpowie ktoś jaki najlepiej kupić ?

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam i życzę wesołych bezawaryjnych świąt .

 

Pytanie poza tematem.

Po bardziej dynamicznej jeździe przez nawiewy czuć zapach palonego oleju , z góry nic nie widać , pod autem zostaje parę kropel oliwy ale tragedii nie ma - skąd może śmierdzieć?

Opublikowano

Czujnik o ile mi wiadomo tylko ori. W INPIe dostaniesz info który czujnik padł.

Silnikiem może telepać, bo wypada zapłon.

Olej najczęściej V8 puszczają pod pokrywą zaworów -dobrze obmacaj, zobacz gniazda świec czy nie zalane olejem. Oczywiście odmę wymieniałeś w ostatnim czasie?!

Opublikowano

OK. Sprawa wygląda następująco.

Po podpięciu inpy wyskoczyło dużo wszelakich błędów - od czujników wałka po przepustnicę i przepływkę.

Pod maską okazało się że poluzowana jest opaska węża z powietrzem dochodzącym do przepustnicy.

Wszystkie błędy zostały usunięte i wczoraj było OK - zaraz ruszam do pracy więc się okaże jak będzie po odpaleniu na zimnym.

Ostatnio po wykasowaniu błędów ponownie check się załączył chwilę po przełączeniu na lpg. Mechanik ma podejrzenie winy instalacji. Jak problem wystąpi ponownie podjadę do gazownika w wolnej chwili.

Co do kapania oleju to leje z przedniej części silnika pod vanosami. Między świętami a sylwestrem jestem umówiony na wymianę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.