Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Już zmieniłem w temacie E34 na 525i :norty: Więc do rzeczy:

 

Pacjent BMW E34 525i na silniku M50B25 bez Vanosa. Oczywiście nie ma instalacji podtlenku LPG. Co się dzieje:

 

- drgania silnika w pełnym zakresie obrotów, nie są one jakieś kosmicznie wielkie ale w pewnym zakresie obrotów nawet plastiki trzeszczą. Ten silnik powinien pozytywnie test monety, a bałbym się napełnionej do połowy szklanki położyć, nie mowa o kieliszku

- telepanie silnika przy odpalaniu i gaszeniu - dość konkretne, gorzej niż w dieslu

- nie rusza płynnie z 1 biegu bez dodawania gazu

 

Myślę że te 3 objawy mają wspólną przyczynę. Moc - na wysokich jako tako, ale poniżej tych 3-4 tysięcy obr/min to porównywalnie z E36 M40B16. Spalanie jakiś litr więcej niż powinno być. Do tej pory ogarnięte:

- koło dwumasowe zmienione na sztywne z M20 wraz ze sprzęgłem,

- wymienione wszystkie cewki, nowe fajki

- nowa sonda lambda dedykowana Bosch

- podmieniony komputer

- zdjęcie paska osprzętu nie likwiduje drgań

- brak katalizatora, HC na poziomie 430 na jałowych, 120 na obrotach ok 2000

- wtryski sprawne, czyszczone ultradźwiękami

- świece Denso K20TT, wszystkie prawidłowo okopcone kawką z mleczkiem

- ciśnienie paliwa prawidłowe, pompa ma dobrą wydajność

- brak nieszczelności w kolektorze dolotowym

- czujnik wału, wałka, temp cieczy, temp powietrza w dolocie, TPS sprawne

- brak błędów w DIS

- ciśnienie w garnkach 13-13,5 bar

- rozrząd ustawiony na znaki

- przepływomierz daje prawidłowe napięcie

- filtr paliwa, powietrza - nówki

- podczas kręcenia z wykręconymi świecami nie drży, świece kręcone - drży

 

Ww. nie zmieniły pracy silnika. Co jeszcze mogę sprawdzić ? Już dostaję dzikiej głupawki, mam nawet pomysły że któryś zawór może się w prowadnicy przycinać, że któraś sprężynka pękła, że wydech się przytkał itp itd.

Opublikowano
Wygląda jak byś miał coś pozamieniane w układzie zasilania lub zapłonowym.

 

Właśnie też tak myślałem, sprawdzałem połączenie pomiędzy odpowiednimi pinami DME a poszczególnymi wtryskami i cewkami i wszystko jest ok.

 

Podłącz pod kompa i zobacz wszystkie parametry pracy osprzętu, sond, przepływki, dawki paliwa i który cylinder wypada

 

To jest DME 3.1. Live data tutaj kuleje, ale sondę i przepływomierz ( napięcie ) da się sprawdzić - parametry są właściwe. Czasu wtrysku nie ma, który cylinder wypada też nie idzie sprawdzić.

 

Mierzyłem kiedyś opór pomiędzy pinami zaworu biegu jałowego i coś się nie zgadzało, ale działa on tak jak powiniem. Dół silnika jest ok, co wykazało kręcenie rozrusznikiem bez świec - zero drgań. Gdy je wkręcę, i dalej kręcę rozrusznikiem to nim telepie. Z tego co kojarzę, u ojca w M40 w tym przypadku nie telepie...

Opublikowano
Ja jednak zamienił bym wtryski na jakieś w 100% sprawne i wtedy sprawdził. Szkoda że nie masz LPG wtedy dało by się to wykluczyć. Może któryś jest jednak uszkodzony.
Opublikowano
Wtryski są sprawne. Zbudowałem generator na NE555 o czasie otwarcia 4ms z częstotliwością odpowiadającą prędkości obrotowej biegu jałowego. Żaden nie przytnie się choćby na 1 cyknięcie. Wszystkie sprawne, praktycznie brak różnic w wydajności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.