Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wiem że mój temat nie dotyczy bezpośrednio marki z biało-niebieską szachownicą :cool2: , ale może ktoś pomoże.

Potrzebuję pomocy-info przy doborze skrzyni do silnika m50tub20 (z vanosem), tzn. czy skrzynię montowaną z silnikiem m20b25 da się razem połączyć bez większych przeróbek, i czy jest to wykonalne. A może inaczej : silnik ma być zamontowany w zmocie off-roadowej i zależy mi na przełożeniu na 5-biegu = około 0.80.

Przeglądając forum dowiedziałem się że większość montowanych skrzyń w e36 na 5-ma przełożenie - 1.0 , lecz dla mnie jest to za dużo, ponieważ przełożenie mostów jakie posiadam to 5.37 i po wyliczeniach najodpowiedniejszy byłoby właśnie 0.80. Doczytałem że takie przełożenia były w e30, np. z silnikiem m20b25.

5-z 1.0 daje mi przy 3000 obr./min =85km/h

5-z 0.80 przy 3000 = 105 km/h i to było by super!

 

Tylko czy taką skrzynię da się połączyć z m50tub20 i co ze sprzęgłem, a może były montowane skrzynie z takim przełożeniem z m50 ? lub z innym silnikiem, które można zespolić właśnie z m50. :mad2:

Opublikowano
Tylko czy taką skrzynię da się połączyć z m50tub20
skrzynia od m20 będzie przechylona trochę bardziej w prawo co w przypadku Twojego auta nie będzie stanowiło problemu.Komplet sprzęgła możesz zostawić z m50 lub trochę pokombinować i założyć od m20. Istotną rzeczą jest łożysko w wale które musisz wymienić bo wałek sprzęgłowy m20 ma mniejszą średnicę .
Opublikowano

Czyli, wielowypust pod tarczę jest taki sam w skrzyni od m50 i w skrzyni od m20, wałki sprzęgłowe różnią się tylko średnicą w miejscu podparcia wałka łożyskiem w wale korbowym - mniejsza średnica- tak ?

Ale chyba w m20 jest sprzęgło jednomasowe, a w m50 jest dwumas i ewentualna przekładka wiąże się tylko z wspomnianym łożyskiem(mniejsza śred. końcówki wałka)

Które sprzęgło jest trwalsze: dwumas, czy jednomasowe?

Jakie skrzynie mają jeszcze 5 z przełożeniem 0.80 które można spiąć z m50, a może lepiej wstawić całość m20b25+skrzynia.

Który silnik lepiej ciągnie od dołu m20b25 czy m50tub20(vanos), a może lepszy byłby m50b25. Generalnie zależy mi na silniku który dysponuje momentem obr. dostępnym od jak najniższych obrotów silnika - ideałem była by e-ta, ale dorwanie jej graniczy z cudem(w e-cie trzeba by jeszcze zmienić miskę olejową - smok musi być od strony sprzęgła).

Nie wiem jak jest z miską od m20 - czy smok jest od str. sprzęgła czy od nap. rozrządu?

Opublikowano
Czyli, wielowypust pod tarczę jest taki sam w skrzyni od m50 i w skrzyni od m20, wałki sprzęgłowe różnią się tylko średnicą w miejscu podparcia wałka łożyskiem w wale korbowym - mniejsza średnica- tak ?

tak
Ale chyba w m20 jest sprzęgło jednomasowe, a w m50 jest dwumas i ewentualna przekładka wiąże się tylko z wspomnianym łożyskiem(mniejsza śred. końcówki wałka)

w m50 też były koła jednomasowe ,łożysko przekładasz jeśli chcesz założyć skrzynię od m20 .
Które sprzęgło jest trwalsze: dwumas, czy jednomasowe?

podobno jednomas ale w m50 dwumasy są wyjątkowo trwałe i sporo wytrzymują.
Jakie skrzynie mają jeszcze 5 z przełożeniem 0.80 które można spiąć z m50, a może lepiej wstawić całość m20b25+skrzynia.

są w sieci zestawienia przełożeń skrzyń bmw poszukaj i coś dobierzesz. M20b25 do klasyka jak najbardziej ale do chłosty lepiej m50 bo łatwiej znależć w dobrej kondycji.
Który silnik lepiej ciągnie od dołu m20b25 czy m50tub20(vanos), a może lepszy byłby m50b25

zdecydowanie m50b25 bez vanosa .

(w e-cie trzeba by jeszcze zmienić miskę olejową - smok musi być od strony sprzęgła).

nie tyle zmienić co zrobić od podstaw ,fabrycznej takiej jeszcze nie spotkałem .

Szukaj silnika m50b20/b25 z e36 tam smok jest od strony sprzęgła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.