Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:siema:

Na zewnątrz robi się coraz chłodniej i moje auto zaczyna już odczuwać minusowe temperatury. Wiec postanowiłem sprawdzić działanie świec żarowych.

Potrzebny będzie nam do tej operacji klucz ampulowy 5 i multimert

Więc otwieramy maskę i szukamy magicznej czarnej skrzynki która znajduje się obok zbiorniczka na płyn hamulcowy.

http://i.imgur.com/a1zHaHQl.jpg?1

 

Następnie w skrzynce szukamy sterownika. Jest koloru białego wielkości paczki fajek z przykręconym grubym czerwonym przewodem.

http://i.imgur.com/ZyKW9wOl.jpg

 

Wypinamy ze sterownika czarną wtyczek i przystępujemy do pomiaru.

http://i.imgur.com/0zqzEArl.jpg

http://i.imgur.com/bl8P4EDl.jpg

Piny w kostce są ponumerowane. Nas interesują piny o numerze 2, 3, 8 i 9. Mierzymy rezytancję między tymi pinami a masą. Sprawna świeca powinna mieć rezystancje w granicach 0,5-2 Ohma. U mnie było na dwóch 1,4 Ohma a na dwóch 0. Więc dwie mam do wymiany.

 

Jeśli chcemy sprawdzić czyy na świece podawany jest prąd to podłączamy wtyczkę do sterownika i mierzymy napięcie pomiędzy pinami a masą. Tu potrzebujemy pomocy drugiej osoby która będzie załączała zapłon a my w tym momencie mierzymy. U mnie na wszystkich czterech pinach napięcie wynosiło 11,14 wolta.

 

The end:)

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.